2024 London E-Prix po nedělním závodě se šampionem 10. sezony stal Pascal Wehrlein

Z pole position startoval Nick Cassidy. Závod London E-Prix byl poslední se současnou třetí generací elektrických monopostů. Závod se jel na 34 kol.

Oliver Rowland, Nissan Formula E Team, 1st position, with his trophy on the podium

Start závodu

Mitch Evans se po startu dostal na druhé místo , Max Gunther se propadl na 3. místo.

Výjezd safety caru po kolizi Mortara a Dennis

Jake Dennis se ocitl v kolizi s Edoardem Mortarou ve2. kole a následoval výjezd safety caru. Jake Dennis a Mortara odstupují ze závodu. Ve 4. kole ukončen safety car.

Pořadí při restartu:

Cassidy Evans Gunther Wehrlein Frijns Vergne Vandoorne Bird Rowland DaCosta Daruvala Nato Ticktum DiGrassi Hughes Müller Buemi  Fenestraz DeVries Sette Camarra Dennis Mortara

Mitch Evans v 5. kole útočil na Cassidyho, ale ten si pozici uhájil. V 7. kole Wehrlein předjel Gunthera a posunul se na 3. místo.

Výjezd safety caru po kontaktu Birda s Natem

V 7. kole kolize mezi Samem Birdem a Normanem Natem, následovalo vyvěšení žlutých vlajek po něm  výjezd safety caru.  Do boxů zajel Jehan Daruvala, který se dostal do kontaktu mezi Birdem a Natem a utrpěl poškození zadní části vozu. Ze závodu odstoupil Sam Bird a Jehan Daruvala. V 9.kole ukončen safety car.

Pořadí při restartu:

Cassidy Evans Wehrlein Gunther Vergne Frijns Rowland Vandoorne DaCosta  Müller DiGrassi Buemi Hughes DeVries Fenestraz Sette Camara Nato Ticktum Daruvala

Souboj o vedení závodu mezi Wehrleinem a Evansem

Nick Cassidy v 10. kole aktivoval attack mode . Pascal Wehrlein postoupil na druhé místo za Mitche Evanse. V 15. kole útočil Wehrlein na Evanse a za nimi se držel Cassidy. V 18.kole se dostal Oliver Rowland před Maxe Gunthera a postoupil na 4. místo. V 24. kole souboj o 5. místo mezi Vergnem a DaCostou, došlo mezi nimi ke kontaktu a tlačí se mezi ně Gunther a dostal se před DaCostu. Mitch Evans dostal černobílou vlajku za změnu směru při brzdění. V 26.kole Jean-Eric Vergne dojížděl Da Costu.

Třetí výjezd safety caru

Kontakt mezi Nickem Cassidym a DaCostou . Na prví místo se dostal Oliver Rowland a následoval výjezd safety caru. Wehrlein a Evans   neaktivovali útočný mód kvůli výjezdu safety caru. Ze závodu odstoupil Max Günther po kontaktu s Cassidym a DaCostou. Také Cassidy nepokračoval v závodě.

Pořadí při restartu

Rowland Evans Wehrlein DaCosta Buemi Vergne Müller  Vandoorne Frijns DiGrassi Fenestraz Nato Hughes Devies Sette Camara Ticktum

V 31. kole Evans a Wehrlein vyšetřováni pro předjíždění v režimu safety caru. Wehrlein se propadl ze Rowlanda. Závod byl prodloužen o tři přidaná kola za výjezdy safety caru. Mitch Evans aktivoval útočný režim ale dostal se před něho Pascal Wehrlein.

Závěr závodu

Oliver Rowland zvítězil v závodě, ale šampionem 10. sezony se stal Pascal Wehrlein.

Pořadí v cíli:

Rowland Wehrlein Evans Buemi DaCosta Vergne Muller Frijns Vandoorne DiGrassi Hughes Sette Camara Nato Ticktum Fenestraz DeVries

 

Oliver Rowland, Nissan Formula E Team, 1st position, with his daughter on the podium

 

 

Oliver Rowland, Nissan Formula E Team, Nissan e-4ORCE 04

 

Pascal Wehrlein, TAG Heuer Porsche Formula E Team, 2nd position, stands on his car in Parc Ferme