2023 SABIC Berlin E-Prix: Nick Cassidy vyhrál nedělní závod  

  • Nick Cassidy z Envision Racing vítězí ve druhém závodě 2023 SABIC Berlin E-Prix dvojzávodu a přináší mistrovskou třídu energetického managementu v závodě se 172 předjížděcími manévry
  • Jake Dennis obsadil druhé místo, zatímco Jean-Éric Verge dokončil stupně vítězů a posunul se na třetí místo v hodnocení jezdců mistrovství světa ABB FIA Formule E
  • Zaplněné tribuny 34 000 nadšených fanoušků se zúčastnilo víkendu SABIC Berlin E-Prix 2023 na nechvalně známém berlínském letištním okruhu Tempelhof, který byl svědkem celkem 362 předjížděcích manévrů ve dvou závodech

8. závod SABIC Berlin E-Prix 2023

Nick Cassidy z Envision Racing zpečetil vítězství v 8. závodu SABIC Berlin E-Prix 2023, když vystartoval z osmé pozice na nejvyšší stupínek vítězů po náročném závodě kolo na kolo.

Jedinečný berlínský okruh Tempelhof vytvořil druhý intenzivně taktický závod, plný předjíždění – celkem 172, což za víkend 362 – a představoval další strategickou mistrovskou třídu od vítěze závodu. Cassidy startoval z osmého místa a jel skvěle, aby se tam udržel – udával tempo a ovládl  plné nejvyšší rychlosti, závodního umu a managementu energie.

Uchování energie bylo opět klíčové, Cassidy během závodu odrazil pozornost všech jezdců, včetně všech jeho nejbližších rivalů v šampionátu.

Jake Dennis (Avalanche Andretti), který je nyní jen čtyři body od lídra šampionátu Pascala Wehrleina (TAG Heuer Porsche Formula E Team), stahoval vzdálenost na Cassidyho, jen půl sekundy za ním, když projeli cílem. Wehrlein odstartoval šestý, v lepší pozici než v nedávných závodech, když si stěžoval na špatné tempo v jednom kole v kvalifikaci, ale na konci závodu se ocitl na sedmém místě.

Jean-Éric Vergne (DS PENSKE) přiznal, že neměl tempo, aby se postavil Envision poháněnému Jaguarem, který nakonec skončil na nejvyšším stupínku, přestože v závodě také občas vedl. Přesto pilota DS PENSKE potěšilo, že dosáhl silného třetího místa, s ohledem na dlouhou hru, protože sezóna přechází do poloviny.

Vítěz 7. závodu Mitch Evans (Jaguar TCS Racing) se ze své pozice na startovním roštu dostal na čtvrté místo, což pro novozélandského pilota a Jaguar TCS Racing představovalo skvělou víkendovou práci. Navzdory tomu, že se týmový kolega Sam Bird v tomto střetnutí dostal do kontaktu a byl vytlačen ze hry, pohonné jednotky Jaguaru dojely k vítězství ve třech po sobě jdoucích závodech vůbec poprvé v historii Formule E, i když v rukou zákazníků Envision Racing a Cassidyho.

Den poté, co si tým zajistil první pódium v 7. závodu, byl pravděpodobně nejlepším jezdcem Maximilian Günther z Maserati MSG Racing, který vystoupal o 15 pozic z 21. místa na šesté. Robin Frijns z týmu ABT CUPRA Formula E Team měl problémy s udržením tempa a na konci klesl na 17. místo, přičemž týmovému kolegovi a kolegovi z první řady Nico Müllerovi se dařilo lépe, když byl na domácí půdě devátý a získal první body týmu v éře GEN3.

Wehrlein tak zůstal na vrcholu, ale s těsným čtyřbodovým náskokem na Cassidyho a třetího Vergneho.  Výhoda TAG Heuer Porsche v tabulce týmů se také stále ztrátí a tým Envision Racing poháněný Jaguarem je nyní jen 15 bodů za druhým.

 

Nick Cassidy, č. 37, Envision Racing:

 „Věděl jsem, že budu bojovat. Posledních pět závodů jsem bojoval. Včera jsme měli také skvělou příležitost a udělal jsem chybu a opravdu jsem za to zvedl ruku. Ale dnes jsme si s tím dali záležet. Takže moc děkuji mým chlapům. Měl jsem příležitost vyhrát téměř každý víkend a což je sen každého pilota. Měl jsem opravdu hodně štěstí a jsem si jistý, že nás čeká nějaká smůla a špatné víkendy, ale do té doby si jízdu užívám – bylo to úžasné.“

Nick Cassidy, Envision Racing, 1st position, Podium

Jake Dennis, č. 27, Avalanche Andretti:

 „Nevidět šachovnicovou vlajku od Saúdské Arábie je ohromující. V šampionátu jsme stále čtvrtí. Očividně více energie než Nick, ale cíle byly na konci tak vysoké a bylo to příliš velké riziko a upřímně, byl jsem spokojený s 18 body a právě jsem je přivezl domů.Kluci si to dnes opravdu zaslouží. Po vší té tvrdé práci, kterou jsme vynaložili na posledních závodech a vždy se všechno nepovede s DNF nebo havárií, takže si zaslouží šampaňské víc než já. Právě teď jsem super šťastný. Nevěděl jsem, jestli auto dojede do konce po kontaktu v zatáčce 4 v polovině závodu. Ale přesto viděl šachovnicovou vlajku, 18 bodů a pivo.(V pokušení jít po vítězství) Ne, když Nick začal zrychlovat tempo, když do konce zbývalo osm kol – bylo to příliš vysoké riziko a JEV vypadal v 6. zatáčce docela působivě, takže jsem to musel zvládnout. Byl jsem docela spokojený s druhým místem a získal jsem nějaké body, abych byl upřímný.“

 

Jean-Éric Vergne, č. 25, DS PENSKE:

Bylo to opravdu chaotické. Jsem moc rád, že závod skončil. Nikdy jsem opravdu nezažil takový závod kde nikdo nechce být na začátku ve vedení a  vzadu vzniká chaos. Jen jsem se snažil udržet se v top 4 nebo 5, pokaždé, když jsem byl 6., tlačil jsem na to, abych se vrátil, protože jinak jsi přilepený vzadu a pak se nemůžeš vrátit. Takže je to trochu strategická hra, ale je to mentální, byl to velmi těžký závod, takže jsem velmi rád, že jsem skončil na stupních vítězů třetí. Jinak to mohlo  být dnes velmi snadné  takže ty body rád vezmu a půjdu dál.  Šampionát není něco, na co se v tuto chvíli dívám – zbývá ještě tolik závodů. Jako tým nás čeká hodně práce. Jsem opravdu rád za práci, kterou jsme tento víkend odvedli. Rozhodně nemáme tempo ani výkon Jaguaru, takže musíme hodně zapracovat, abychom ho dohnali a usilovali o další vítězství.“

Další zastávkou v mistrovství světa ABB FIA Formule E je E-Prix Monaka 2023 pro 9. kolo v sobotu 6. května.

 

Zdroj: ABB FIA Formula E

 

https://www.cysnews.cz/doprava/elektromobilita/berlin-e-prix-vysledky-nedelniho-zavodu/