„Designed in Germany“: Nový Opel Astra útočí na emoce

  • Výrazný a „čistý“ styling nové Astry je zhmotněním nové designerské filozofie značky
  • Preciznost každého detailu přináší nejvyšší kvalitu – uvnitř i vně
  • Plně digitální přístrojová deska Pure Panel se zaměřuje jen na to podstatné

Nový Opel Astra

Nový Opel Astra svým čistým a odvážným designem tlumočí svoji vysokou kvalitu z každého detailu. Šestá generace Astry, která se ve světové premiéře představila na začátku září tohoto roku, je navržena tak, aby od prvního pohledu vzbuzovala emoce a bezprostředně vyvolávala touhu takový vůz mít. Designérské a vývojové týmy (ve kterých pracuje asi 50 procent žen) se rozhodly udělat z nového kompaktního modelu německé automobilky skutečný „designový etalon“. Ilka Höbermann, návrhářka interiérového designu se specializací na barvy a čalounění, nyní prostřednictvím videa na YouTube dovoluje nahlédnout do světa stylingu nové Astry. Toto video je součástí kampaně na sociálních sítích, která dokládá, jak nová Astra doslova zhmotňuje novou designerskou filozofii značky, a to především díky maximální pozornosti na kvalitu každého detailu a odvaze jejich tvůrců používat ve své práci neotřelé a originální postupy. Ilka Höbermann ve videu vysvětluje, čemu věnovali designéři Opelu největší pozornost a jak se jim podařilo stylingu nové Astry vtisknout ochrannou známku „made in Germany“.

Nový Opel Astra

Výrazná a „čistá“: Nová Astra interpretuje novou designerskou filozofii Opelu

Po modelech Mokka, Crossland a Grandland se také nová Astra chlubí novou „tváří“ značky Opel – čelní originální čelní maskou Opel Vizor. Ta zcela dokonale integruje všechny moderní technologie, jako jsou mimořádně štíhlé světlomety Intelli-Lux LED®. Při pohledu z boku působí Astra nové generace mimořádně dynamicky především díky dopředu výrazně sešikmenému C-sloupku karoserie.

Přesně doprostřed zádi umístěné logo značky identifikuje na první pohled Astru jako hrdého příslušníka rodiny Opel. Znak automobilky slouží zároveň jako tlačítko zámku pátých dveří. Pocit stability umocňují nízká, široká a do boků protažená koncová světla. Ta (stejně jako všechna ostatní vnější světla) využívají LED diody, které jsou energeticky velmi nenáročné.

„Pojem „německý design“ je pro mě esencí preciznosti, stylové čistoty a dokonalého sladění všech technických prvků,“ říká Ilka Höbermann. „Není vůbec snadné pracovat se zmiňovanou designovou čistotou a zároveň garantovat výraznou osobitost připravovaného modelu – je to o umění nalézt dokonalou harmonii a stylovou rovnováhu. U Astry se to ale perfektně podařilo a naše novinka je emotivní a rozhodně ji mezi ostatními vozy kompaktní třídy nelze přehlédnout!“

Kokpit budoucnosti k dispozici už dnes: Plně digitální přístrojový štít Pure Panel

Najít ten „správný balanc“ bylo nesmírně důležité zejména při návrhu interiéru, především při ladění jeho barev a materiálů.

„Chtěli jsme se úplně odpoutat od konvenčních postupů a řešení a jít novými cestami při hledání těch nejlepších materiálů. Pro stylistu je opravdu těžkých oříškem z nepřeberného množství materiálů, jejich povrchů, barev a vzorů vybrat tu nelepší kombinaci. A vše to sladit do harmonického akordu – to je opravdová výzva,“ vysvětluje Ilka Höbermann.

Interiér nové Astry – výsledek tohoto komplexního procesu – představuje pro Opel velký krok vpřed co do designu interiéru i jeho komfortu. Plně digitální kokpit kombinuje dva 10-palcové širokoúhlé displeje, analogové přístroje jsou minulostí! Stoprocentní funkčnost a zároveň hi-tech design – Astra dokonale propojuje úchvatný styl se špičkovými technologiemi. Řidiče Astry nerozptylují žádné nadbytečné údaje a informace, sám si může nastavit, co je pro něj opravdu důležité – v tomto smyslu tvůrci Astra hovoří o „vizuálním detoxu“.

Opel Astra L

Moderní kokpit Astry je navržen tak, aby okamžitě navodil atmosféru, ve které se cestující cítí komfortně a bezpečně. Decentní interiérové detaily z matného hliníku propůjčují Astře nádech prémiové exkluzivity. „Všechny prvky interiéru Astry jsou vysoce funkční a zároveň krásné,“ říká Ilka Höbermann.

Každý detail – od známého loga automobilky Opel ve středu volantu až po texturu čalounění ergonomických sedadel s certifikátem AGR – vše nese unikátní „rukopis“ designérů barev a čalounění automobilky Opel.

 

Opel

Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Díky masivní elektromobilní ofenzívě je Opel lídrem v trendu snižování emisí CO2. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Opel je součástí skupiny Stellantis NV, která vznikla v lednu 2021 propojením koncernů Groupe PSA a FCA Group.  Opel (a jeho anglická sesterská značka) je zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a krok po kroku vstupuje na další mezinárodní trhy. Opel momentálně implementuje strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého růstu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti. Do roku 2024 bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat elektrickou verzi. Po roce 2028 se Opel bude v Evropě plně soustředit výhradně na elektromobily.

Více informací naleznete ZDE