Ukončení sezóny na Zubačce 28. října 2023

Na sobotu 28. října 2023 je na zubačce Tanvald-Kořenov-Harrachov  připraven zajímavý program k ukončení sezony s jízdami vlaků z Tanvaldu do Harrachova a z Harrachova do Tanvaldu.

Ukončení sezony na Zubačce – Program v Kořenově

  • Muzeum ozubnicové dráhy
  • Výtopna Kořenov
  • Důlní železnice
  • jízdy historických autobusů na Jizerku a do Příchovic
  • občerstvení
  • Ozubnicová lokomotiva Rakušanka
Výtopna Kořenov

Výtopna Kořenov

Jízdenky

V eshopu jizdenky.zubacka.cz je možné zakoupit si jízdenku pro všechny vlaky. V ceně jízdného zakoupeného prostřednictvím eshopu je rezervace místa k sezení.

Pořadatelem akce je Železniční společnost Tanvald

Více informací a jízdyní řády naleznete ZDE 

 

Foto: Cysnews

Železniční trať Liberec–Harrachov

Železniční trať Liberec–Harrachov je česká jednokolejná regionální dráha o délce 38,2 km, kterou tvoří pod společným číslem 036 trať Liberec–Tanvald a Tanvaldská ozubnicová dráha Tanvald–Harrachov, která je nazývaná též jako Jizerskohorská železnice, což se vžilo ke konci 20. století, kdy mělo trať několik měsíců v pronájmu Sdružení Jizerské dráhy. Obě části leží v Libereckém kraji a vzájemně na sebe navazují. Trať vede z Liberce přes Jablonec nad Nisou a Smržovku do Tanvaldu a dále přes Desnou a Kořenov až do Harrachova. Z Harrachova trať od roku 1902 pokračuje do polské Szklarské Poręby, v letech 1945 až 2010 byl provoz v přeshraničním úseku přerušen.

V úseku Tanvald–Kořenov je trať ozubnicová. Jde o jednu z posledních normálněrozchodných ozubnicových železnic v Evropě a také o nejstrmější železnici v Čechách. V roce 1992 ji Ministerstvo kultury prohlásilo za kulturní památku

 

Technické parametry ozubnicové trati

  • Ozubnicový systém: dvojitá Abtova ozubnice, položená ve třech sekcích (vynětím ozubnicových výhybek v dopravně Dolní Polubný došlo k vytvoření třetí sekce), celková délka 4744 m
  • Maximální sklon: 58 ‰ (český železniční rekord)
  • Převýšení: 235 metrů na 7 kilometrech, resp. 275 metrů na 11,4 kilometrech
  • Tunel mezi Kořenovem zastávkou a Kořenovem, délka 932 metrů, na stavbu použito 20 tun dynamitu
  • Jizerský viadukt přes Údolí naděje na pomezí katastrů Kořenova a Harrachova výšky 25 metrů
  • Dopravna Kořenov stojí na náspu vytvořeném z 800 000 kubických metrů zeminy.

Zdroj: Wikipedie

 

Prázdniny na Zubačce zahájí jízdy parních vlaků Kořenov Szklarska Poręba