O prázdninových středách od 3. července do 21. srpna se můžete vypravit do Lužné u Rakovníka. Po prohlídce luženského ČD Muzea se pak můžete svézt historickým vlakem do Chomutova na návštěvu depozitáře Národního technického muzea plného železničních pokladů. Vlak zastavuje i v Žatci, kde zve k návštěvě Chrám chmele a piva.
Historickým vlakem z Lužné u Rakovníka do Chomutova
O prázdninových středách od 3. července do 21. srpna můžete spojit návštěvu našeho největšího železničního muzea v Lužné u Rakovníka s projížďkou do Chomutova, kde bude zpřístupněn železniční depozitář Národního technického muzea.
Až přímo do areálu chomutovského depozitáře vás dopraví historický vlak složený z motorové lokomotivy a přípojných vozů Balm a BFalm, které byly vyráběné v letech 1958 až 1969 (jízdy 3., 17., 31. července a 14. srpna) nebo historický motorový vůz M 262.1011, tzv. Kredenc (jízdy 10., 24. července a 21. srpna).
Vlak odjíždí z Lužné u Rakovníka v 10:50 hod. a přes Trnovany (11:24 hod.) a Žatec (11:29–11:32 hod.) dojede do Chomutova ve 12:01 hod. Na zpáteční jízdu se motorák vydá z Chomutova ve 14:30 hod. a do Lužné s ním přijedete v 15:39 hod.
Plakát pořadatele
Z Lužné do depozitáře v Chomutově
Jízdní řád
Historický vlak | ||
tam | ||
stanice | příjezd | odjezd |
Lužná u Rakovníka | 10:50 | |
Trnovany | 11:24 | |
Žatec | 11:29 | 11:31 |
Chomutov | 12:01 | |
zpět |
||
stanice | příjezd | odjezd |
Chomutov | 14:30 | |
Žatec | 14:54 | 14:56 |
Trnovany | 15:00 | |
Lužná u Rakovníka | 15:39 |
Jízdné
- dospělý 300 Kč
- dítě 6 až 15 let 200 Kč
- děti do 6 let zdarma bez nároku na místo k sezení
Ve vlaku neplatí žádné slevy ani jízdní výhody. Nelze přepravovat jízdní kola. Předprodej jízdenek bude zahájen vždy 30 dnů předem (na e-shopu ČD).
Chomutovský depozitář Národního technického muzea
V chomutovském depozitáři Národního technického muzea si můžete prohlédnout téměř sto kolejových vozidel nejrůznějších typů – od parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po vozidla nových trakcí o celé století novější.
K vidění jsou lokomotivy někdejších Československých státních drah, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla teprve nedávno vyřazená z provozu.
Prohlídka Žatce
Z vlaku můžete vystoupit také v Žatci a prohlédnout si Chrám chmele a piva – zábavný a lehce poučný komplex s Chmelovým orlojem, labyrintem, erbovní síní, Chmelovým majákem nebo dvoupatrovou dětskou hernou.
Změna jízdního řádu a nasazení vozidel je vyhrazena.
Více informací naleznete ZDE
Zdroj: ČD Nostalgie
Unikátní salonní vůz arcivévody Františka Ferdinanda d’Este je k vidění v Železničním depozitáři NTM v Chomutově
Salonní vůz AZA 1-0086 arcivévody Františka Ferdinanda d’Este z roku 1909 je jedním z nejcennějších exponátů Národního technického muzea. Na trať v historického vlaku NTM vyjel letos v květnu naposledy. Nyní je vystaven v Železničním depozitáři Národního technického muzea v Chomutově.
Salonní vůz AZA 1-0086
Salonní vůz AZA 1-0086 ze sbírek Národního technického muzea byl postaven v roce 1909 pro arcivévodu Františka Ferdinanda d’Este ve smíchovské továrně Ringhoffer. Vnitřní uspořádání a vybavení vozu vycházelo z přímých požadavků arcivévody, naopak vnější vzhled byl inspirován rychlíkovými vozy c. a k. Státních drah. Návrh interiéru zpracoval dle požadavků arcivévody profesor umělecko-průmyslové školy architekt Jiří Stibral. Arcivévoda používal vůz k soukromým rodinným a polooficiálním cestám, měl ho použít i k absolvování části cesty do Sarajeva v červnu 1914, ale kvůli zadřenému ložisku nápravy k tomu nedošlo. Od roku 1924 po rozhodnutí repatriační komise byl provozován Československými státními drahami. Před zařazením do soupravy vládního vlaku ČSR prošel roku 1925 rekonstrukcí. K roku 1966 pak ČSD vůz vyřadily z provozu a roku 1970 do převzalo NTM.
Zdroj a foto: Národní technické muzeum
Železniční depozitář Národního technického muzea v Chomutově zahajuje 30.3.2019 sezonu