Velká cena Kanady – páteční tréninky – tým Mercedes AMG-PETRONAS Formula One

  • Téměř celý první trénink byl zrušen kvůli pokračujícímu problému s kamerovým systémem na okruhu, kdy Lewis a George na okruh nenastoupili.
  • Tyto problémy vedly k prodloužení druhého tréninku o 90 minutách, který také zaznamenal přerušení dvěma červenými vlajkami a silným lijákem v závěrečných okamžicích.
  • Vzhledem k předpovídanému dešti se tým brzy zaměřil na provoz na střední směsi pneumatik, než přešel na nižší spotřebu paliva na měkké sadě pneumatik.
  • Jak se trať dále vyvíjela, Lewis i George použili nové sady měkkých pneumatik, aby obsadili P1 a P2.
  • S předpovědí deštivého počasí na zítřek tým využil příležitosti a nasadil intermediálky na závěr tréninku.

2023 Canadian Grand Prix, Friday – Steve Etherington

LEWIS HAMILTON

„Byl to zvláštní den s problémy v FP1. Cítil jsem se opravdu špatně a bylo mi líto fanoušků; Od včerejška tu máme skvělou partu a město pulzuje. Jsem rád, že jsme se tam nakonec dostali a bylo dobré mít 90minutovou session. Dlouho jsme žádné takové neměli! Miluju jízdu na této trati, je to mega! Od chvíle, kdy opustíte pitlane, si jen pomyslíte: „Jo, to je zlé!“ Je to však pravděpodobně nejhrbolatější okruh, na kterém jsme byli po dlouhou dobu. Myslím, že každý se potýká s hrboly. Celkově se auto necítilo špatně, ale rozhodně máme před sebou kus práce. Musíme jen zlepšit kontrolu nad jízdou a rovnováhu v zatáčkách a myslím, že to bude  v pořádku. Vůz celkově je krokem vpřed oproti začátku sezóny a myslím, že cítím zlepšení, které jsme viděli v Monaku a Barceloně. Miluju déšť, tak si to zítra snad užijeme!“

2023 Canadian Grand Prix, Friday – Steve Etherington
2023 Canadian Grand Prix, Friday – Steve Etherington

GEORGE RUSSELL

„Byl to docela zvláštní den vzhledem k tomu, co se stalo v FP1 a pak prodloužení FP2. Bylo to poměrně produktivní session, ale nemyslím si, že můžeme příliš vyčíst z timingů. Kvalifikační přípravu s nízkou spotřebou paliva jsme absolvovali ke konci tréninku, kdy byla trať rychlejší. Barcelona a tento okruh  jsou dva naprosto odlišné okruhy, takže je těžké porovnávat, jak si vůz vede od jednoho k druhému. Barcelona je super hladká, vysokorychlostní trať, zatímco zde je trať neuvěřitelně hrbolatá. Myslím si, že vylepšení, která jsme přinesli, pomohla omezením vozu. Co se týče tempa, myslím, že v kvalifikaci budeme na chvostu Ferrari a Aston Martin. Víme, že nás čeká neděle, a to je chvíle, kdy na tom záleží. Také to vypadá, že zítra bude mokro, tak uvidíme, co to přinese.“

2023 Canadian Grand Prix, Friday – Steve Etherington

 

2023 Canadian Grand Prix, Friday – Steve Etherington

ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI

„Poté co jsme nemohli jezdit v FP1 jsme se rozhodli zahájit náš program FP2 s vysokým množstvím paliva, než přejdeme k provozu s nízkou spotřebou paliva. To proto, abychom dokončili naše dlouhé jízdy před očekávaným deštěm. V tomto ohledu jsme byli outsiderem a naše práce s nízkou spotřebou paliva proto těžila z většího vývoje trati než zbytek pole. To byl hlavní důvod, proč jsme skončili na vrcholu časových výkazů. Celkově se zdálo, že auto a pneumatiky jsou během tréninku ve slušném okně. Jsou však oblasti, na které se zaměříme přes noc, včetně snahy najít více zadní části jak pro jedno kolo, tak pro dlouhé jízdy. Také se podíváme, zda můžeme zlepšit jízdu na této notoricky hrbolaté trati, protože nám pomůže přenést větší rychlost šikany. Existuje také dobrá šance na zítřejší déšť; které by mohly obrázek výrazně změnit, ale doufejme, že budeme mít šanci v FP3 jezdit za mokra.“

2023 Canadian Grand Prix, Friday – Steve Etherington

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team

 

Formule 1 – PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA 18.-16.6.2023