Velká cena Kanady novinky z paddocku týmu Mercedes AMG-PETRONAS Formula One

Formule 1 se vrací na okruh Gilles Villeneuve na Île Notre-Dame tento nadcházející víkend (16. – 18. června) k osmému závodu sezóny. Půjde o 52. ročník Velké ceny Kanady, z nichž 41 hostil Montreal. Z dalších 10 závodů se osm jelo v Mosportu a dva v Mont-Tremblant.

Vzhůru na Grand Prix Kanady

Dvěma nejúspěšnějšími piloty na kanadské půdě jsou Lewis Hamilton a Michael Schumacher, každý se sedmi vítězstvími. Pouze dva další ze současné sestavy jezdců – Fernando Alonso a Max Verstappen – zvedli v Kanadě nad hlavu trofej pro vítěze (po jednom). Dva rekordní vítězové mistrovství světa jsou také v čele kvalifikační tabulky: Michael a Lewis se šesti pole position v Montrealu.

McLaren se 13 vítězstvími dostal do čela týmového pořadí, těsně před Ferrari s 12 vítězstvími. Tým Mercedes-AMG PETRONAS F1 vyhrál v Kanadě dosud čtyřikrát –  v roce 2015, 2016, 2017 a 2019 – pokaždé s Lewisem Hamiltonem za volantem Stříbrného šípu.

Traťový rekord drží Sebastian Vettel (Ferrari, 2019) s časem 1:10,240, zatímco dosud nejrychlejší kolo v závodě zajel Valtteri Bottas (1:13,078) v roce 2019, kdy byl ještě jezdcem Mercedes-AMG F1.

 PRODUKTIVNÍ TESTOVACÍ DEBUT PRO MICKA VE W14

Po Velké ceně Španělska byly v úterý a ve středu na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya naplánovány další dva dny testování pneumatik Pirelli. Byl to George Russell, kdo se první den posadil do kokpitu W14, aby otestoval pneumatiky pro italského výrobce, ale druhý testovací den dostal  záložní pilot jezdec Mick Schumacher svou první příležitost za volantem W14. Do konce dne absolvoval 152 kol na trati dlouhé 4,657 km.

„Bylo to skvělé! Hodně jsem se toho naučil a velmi mne to bavilo,“ řekl později Mick. „Samozřejmě jsem nějakou dobu nejezdil, cítil jsem to fyzicky, ale bylo dobré být zpátky na sedadle pilota.“

Zaměřili jsme se na práci s pneumatikami s Pirelli. Nicméně test poskytl Mickovi cennou příležitost získat pocit W14, tentokrát ne na simulátoru, ale na skutečné závodní dráze:

„Tato zkušenost mi v mé roli určitě prospěje. Lépe rozumím tomu, na co si dát pozor a na čem pracovat. Také lépe rozumím všem postupům a tomu, jak tým pracuje na trati. To by byl klíčový faktor v případě, že bych někdy musel naskočit a závodit.“

 

Zdroj: Mercedes AMG-Motorsport

Foto: Sebastian Kawka