Velká cena Španělska- páteční tréninky – tým Scuderia Alpha Tauri

Výroky pilotů po pátečních trénincích

NYCK DE VRIES (AT04-03, CAR 21)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:15,504, POS. 4., 27 KOL

FP2 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:14,785, POS. 16., 33 KOL

„Byl to pro nás slušný den, zvláště FP1. Věřím, že jsme byli trochu mimo pozici, ale docela dobře jsme se dostali k zemi. Během FP2 jsme si nedali úplně všechno dohromady. Zkoušeli jsme různé věci a myslím, že nám dá lepší představu pro zítřek, abychom to mohli poskládat, až se to bude počítat. Dnes večer zkontrolujeme, jak  nové upgrady fungují, protože je to první den, kdy si to můžeme pořádně přečíst. Je kladen větší důraz na přední nápravu s novými změnami, když předtím byly na obou. Nejsem si jistý, zda nové uspořádání povede k lepšímu závodění v neděli, protože jsme si všimli, že to bylo obtížné sledovat, ale myslím si, že bychom měli dělat dělat rychlé závěry.“

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:15,915, POS. 14., 27 KOL

FP2 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:14,840, POS. 17., 34 KOL

„Celkově se dnešek vydařil. Před zítřejší kvalifikací musíme udělat nějaké změny, abychom dosáhli co nejvyššího umístění, protože dnes jsme skončili ve spodní části pole. Trať je rozhodně rychlejší v posledních dvou zatáčkách a těžší na pneumatiky také. Zítra je však nový den, což nám dává čas zapracovat na našich omezeních. Jako obvykle budu dnes večer spolupracovat s inženýry na tom, abychom auto co nejvíce vylepšili, abychom se pokusili dostat do Q2, a možná i Q3 zítra.“

CLAUDIO BALESTRI (HLAVNÍ INŽENÝR – VÝKON VOZU)

„Byl to poměrně rušný pátek na trati. Měli jsme dlouhý seznam testů, které bylo třeba dokončit v FP1, včetně některých důležitých jízd s aerodynamickými mřížkami, a zároveň jsme testovali novou pneumatiku Pirelli. Měli jsme pozitivní session, kde jsme shromáždili zajímavá data o nové uspořádání v Barceloně, nyní charakterizované několika vysokorychlostními zatáčkami, které jsou velmi náročné na přední nápravu. Ve FP2 jsme se zaměřili na optimalizaci našeho nastavení, abychom z našeho balíčku vytěžili maximum, testovali jsme různé úrovně zatížení paliva a různé směsi. nenašli jsme v prvním kole konkurenceschopný čas na měkké pneumatice, takže se na to musíme podívat, zatímco z dlouhodobého hlediska jsme se snažili lépe porozumět správě pneumatik pro nedělní závod. čeká nás rušná noc, abychom se pokusili zjistit, jak zlepšit naše časy na kolo a maximalizovat náš balíček zítra.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – AWS GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2.-4.6.2023