Scuderia Ferrari přijela do Yas Marina se dvěma záležitostmi, které je třeba dosáhnout, a to umístěním na druhém místě v šampionátu konstruktérů a jezdců. Mise byly úspěšně dokončeny díky skvělým výkonům Charlese Leclerca, který v dnešním závodě skončil druhý před Sergiem Perezem, jeho jediným soupeřem na druhém místě v bodování, a Carlosem Sainzem, který jel agresivní dvouzastávkový závod na své cestě ke čtvrtému místu, které mu přineslo dostatek bodů na páté místo v hodnocení jezdců.
Různé strategie
Na startu si Charles pohodlně udržel třetí místo za Maxem Vertappenem a Sergio Perezem, což znamenalo, že se od té chvíle mohl soustředit na řízení pneumatik. Carlos ztratil místo na startu, když musel bojovat s Lewisem Hamiltonem, aby ho získal zpět, musel na střední sadu pneumatik zatlačit o něco víc. Protože Leclercovy pneumatiky degradovaly méně, než se očekávalo, a protože Perez brzy zajel do boxů, rozhodl se tým pro monackého pilota zvolit strategii jednoho pitstopu, což znamenalo, že mexický pilot musel Charlese Leclerca pronásledovat. Mezitím se Carlos držel zvolené strategie, kterou upřednostňovala většina týmu, se dvěma zastávkami, v obou případech na tvrdou sadu pneumatika poté zaútočil. Ve druhé polovině závodu se tedy španělskému pilotovi podařilo postoupit a přiblížit se k umístění na stupních vítězů. Charles jel konstantním tempem, aby se postaral o svou tvrdou sadu pneumatik a zároveň se držel před Perezem, který se nikdy nepřiblížil natolik, aby se pokusil předjet.
Shrnutí
Scuderia Ferrari tak zakončila sezónu na 554 bodech (o 230,5 více než v roce 2021). Je druhá v poháru konstruktérů se čtyřmi vítězstvími (žádné v roce 2021), třemi díky Charlesovi Leclercovi v Bahrajnu, Austrálii a Rakousku a jedním s Carlosovým ve Velké Británii. Bylo také 12 pole position, o deset více než loni a více než kterýkoli jiný tým a dalších 16 umístění na stupních vítězů, o jedenáct více než loni.
Charles Leclerc #16
„Byl to dobrý závod. Provedli jsme to perfektně, a protože jsme neměli čisté tempo, abychom porazili naše soupeře, tlačili na ně v klíčových momentech, což se vyplatilo. Byla to sezóna plná vzestupů a pádů, ale vzhledem k tomu, odkud jsme začali, jsme udělali dobrý krok a můžeme být s naším postupem spokojeni. Chci poděkovat celému týmu, jak doma v továrně, tak na trati, za všechnu jejich tvrdou práci a obětavost. P2 v Constructors‘ znamená hodně a my tady nechceme skončit. Musíme držet hlavy skloněné a tvrdě pracovat přes zimu s cílem příští rok vyhrát titul.“
Carlos Sainz #55
„Dnes to byl solidní závod. Start nebyl čistý, ale podařilo se mi Mercedes předjet v zatáčce 6. Bohužel jsem ztratil čas a životnost pneumatik za Lewisem a od té doby jsme zvolili strategii dvou pitstopů. Celkově to byl silný výkon s dobrou týmovou prací, abychom s Charlesem skončili na druhém místě v šampionátu jezdců a na druhém místě v poháru konstruktérů, což byl náš cíl tohoto víkendu. Nebyla to snadná sezóna, zvláště její první polovina, ale podařilo se mi obnovit tempo a můj pocit s autem byl ve druhé polovině mnohem lepší. I když jsme teprve dokončili sezónu, jsme plně koncentrovaní a motivovaní na letošní zimu a už se těším na příští rok. Děkuji všem členům týmu za vaše obrovské úsilí a odhodlání a všem tifosi za vaši neuvěřitelnou podporu! Těším se na rok 2023! Forza Ferrari!“
Mattia Binotto Team Principal & Managing Director
„Druhé místo v šampionátu konstruktérů a jezdců je zásluhou veškeré tvrdé práce v průběhu sezóny. Byl to důležitý rok, ve kterém jsme si dali za cíl vrátit se ke konkurenceschopnosti, a to se nám podařilo. Nicméně víme, že pokud chceme vyhrát tituly, čeká nás ještě hodně práce. Blahopřeji celému týmu, jezdcům, inženýrům, mechanikům zde v Abu Dhabi a všem, kteří jsou doma v Maranellu, protože se dokázali soustředit na naše cíle pro tento víkend. Sezóna měla těžké chvíle, ale celkově byla významná. Rok 2022 můžeme uzavřít s vědomím, že jsme udělali velký pokrok, a od úterý se začneme připravovat na novou výzvu, která nás čeká v roce 2023. Chci poděkovat našim fanouškům za jejich neochvějnou podporu v této sezóně. Děkuji také Sebastianovi za vše, co dal Formuli 1 a Ferrari.“
Průběh závodu
Teplota: vzduch 26°, dráha 30°
Start.
Oba piloti startovali ze druhé řady, Charles udržuje třetí místo, ale Carlose předjíždí Lewis Hamilton. Španělský pilot brzdí na konci rovinky a míjí Lewise Hamiltona, který vyjel ze zatáčky a drží se před ním.
kolo 2.
Lewis Hamilton vrací místo Carlosovi, ale pak ho předjede před vlásenkou.
kolo 9.
Carlos se vrací na pozici, takže Ferrari jsou opět třetí a čtvrtí.
kolo 15.
Sergio Pérez zajíždí do boxů, aby vyměnil pneumatiky, čímž se Charles a Carlos dostali na druhé a třetí místo.
kolo 17.
Carlos zajíždí do boxů pro tvrdou sadu pneumatik a vrací se na trať sedmý.
kolo 19.
Lewis Hamilton je v boxech a Carlos je až šestý a poté předjíždí Fernanda Alonsa a postupuje na páté místo.
kolo 20.
Sainz předjíždí Sebastiana Vettela na čtvrté místo. Max Verstappen zajíždí do boxů, takže Charles vede.
kolo 21.
Charles Leclerc je v boxech. Vyjíždí jako třetí.
kolo 33.
Sergio Perez jede pro novou tvrdou sadu pneumatik. Charles je druhý.
kolo 39.
Carlos Sainz přezouvá na novou tvrdou sadu pneumatik a vrací se pátý.
kolo 55.
Lewis Hamilton má technické problémy. Carlos se posunul na čtvrté místo.
Závěr závodu.
Max Verstappen vyhrává a Charlesovo druhé místo znamená, že je druhý v šampionátu jezdců, zatímco tým taktéž v poháru konstruktérů.
Zdroj a foto: Scuderia Ferrari
Formule 1 – ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 18.-20.11.2022