První italská značka luxusních automobilů, která se postavila na startovní rošt pro devátou sezónu ABB FIA Formule E mistrovství světa , oživuje své – čistě elektrické – motory zaměřené na udržitelnost, inovace a výkon.Ve spolupráci s úřadujícími vicemistry světa, MSG Racing, bude Maserati závodit dál v prvním celoelektrickém mistrovství světa, na kterém se představí největší automobiloví výrobci a nové talenty v mezinárodním motorsportu.
Na oslavu elektrického věku a významného milníku letošní první E-Prix v Mexiku na Autódromo Hermanos Rodríguez spojuje Maserati minulost, současnost a budoucnost značky. Výkonné GT Folgore, první elektrické Maserati v historii s livrejem vzdávajícím hold vítězství Maserati a poctou jezdcům Trojzubce, kteří se umístili na stupních vítězů, se řadí vedle elektrifikovaného Maserati Tipo Folgore, připravené zvednout závodní štafetu a psát další kapitola v závodní historii Trojzubce.
Vítězná DNA a odhodlání Maserati jsou charakteristické pro značku z Modeny od jejího prvního vítězství v roce 1926. Nyní Formule E nabízí jedinečně konkurenceschopnou a přesvědčivou platformu pro přenos elektrických inovací z trati na silnici, když se znak Trojzubce vrací k závodění.
Piloti týmu Maserati MSG Racing Edoardo Mortara a Maximilian Günther byli poprvé oznámeni v listopadu. Na náměstí Piazza Grande v Modeně byla fanouškům, kteří netrpělivě očekávají návrat Maserati k závodění, v prosinci představen vzhled závodního vozu Gen3, zdůrazňující dědictví motoristických značek a její touhu vrátit Maserati zpět do centra pozornosti motoristického sportu.
Maserati MSG Racing
Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů FIA ABB Formule E mistrovství světa a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k přední kategorii plně elektrických motorů. Jako jeden z mála stálých účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing sklízel úspěchy. V roce 2021 okusil úspěch ve vicemistrovství světa s Edoardem Mortarou, než dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu v roce 2022 a dokončil závod sezóny jako tým vicemistrů světa. Monacká značka vedená předsedou a výkonným partnerem – Scottem Swidem – a šéfem týmu – Jamesem Rossiterem – je genderově nejrozmanitějším týmem Formule E a je v popředí udržitelnosti, EDI, technických inovací a dokonalosti.
Společnost Maserati S.p.A.
Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, okamžitě rozpoznatelných pro jejich mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a vrozeně exkluzivnímu charakteru potěší nejnáročnější a její vkus byl vždy měřítkem pro automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje to, co dělá italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, je v současnosti dostupný na více než sedmdesáti mezinárodních trzích. Ambasadory tohoto dědictví jsou vlajková loď Quattroporte, sportovní sedan Ghibli, Levante – první SUV od Maserati a Grecale, zcela nové „každodenní výjimečné“ SUV, všechny modely se vyznačují použitím materiálů nejvyšší kvality. a vynikající technická řešení. Ghibli, Grecale a Levante jsou k dispozici také v hybridních verzích. Kompletní řada vybavená 4válcovými hybridními pohonnými jednotkami, benzinovým V6 a benzinovým V8, s pohonem zadních i všech čtyř kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněné převratným motorem Nettuno V6, který poprvé využívá technologie odvozené z F1, které jsou v pohonné jednotce standardního sériového vozu. Sportovní modely New GranTurismo – dostupné jak s vysoce výkonnými zážehovými motory, tak se 100% bateriovým elektrickým pohonem – posouvají Dům Trojzubce kupředu do budoucnosti: první vůz v elektrické řadě, Maserati Folgore. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati dodávány v plně elektrické verzi a celá řada Maserati bude do roku 2030 jezdit pouze na elektřinu.
Zdroj: Maserati