Toto Wolff hovoří o Austrálii
Pokrok, který jsme viděli v Saúdské Arábii, byl povzbudivý. Maximalizovali jsme balík, který jsme měli, a získali nějaké solidní body. Ještě důležitější je, že jsme se nadále učili a chápali více o W14 a našem směru vývoje. Všichni na základně tvrdě pracovali na tom, aby tyto poznatky proměnili ve výkon. Náznaky, které vidíme v továrně, jsou slibné. Musíme ale pokračovat krok za krokem a nenecháme se unést, dokud neuvidíme výkon převedený do času na kolo na trati. Konkurenční pořadí za Red Bullem je těsné, malé rozpětí má velký vliv na získané body. Vpředu zůstává značná mezera a to je nakonec to, co chceme stáhnout. Těšíme se do Austrálie. Je to země, která myslí svůj motorsport vážně s velkou závodní tradicí a fanoušci jsou velmi nadšení. Albert Park je okruh s jedinečnými vlastnostmi, kterému se budeme muset s W14 přizpůsobit. Jako vždy se budeme snažit maximalizovat vůz, který máme, a získat tolik bodů, kolik nám náš potenciál aktuálně dovolí. Nejsme tam, kde bychom chtěli být – ale to nám nezabrání v tom, abychom tvrdě závodili a dali do toho všechno, co máme.
VELKÁ CENA AUSTRÁLIE
- Albert Park Circuit, upravený před loňským závodem a zkrácený na 5,278 km, je dočasná trať částečně vedená po veřejných komunikacích.
- V rámci úprav byl položen nový asfalt. Obvykle vidíme největší posun v úrovních přilnavosti od prvního roku do druhého, když asfalt stárne, než se pak usadí.
- Melbourne má jednu z nejkratších pit lane v kalendáři, pouhých 281 metrů. Auta proto stráví v boxech jen asi 13 sekund.
- Čtvrtá zóna DRS mezi 8. a 9. zatáčkou byla opět přidána pro závod v Melbourne; byla implementován v loňském roce, ale po pátečním tréninku byla zrušena.
- Je zde mírný rozdíl ve zvolených pneumatikách Pirelli pro letošní rok s volbou směsi C2, C3 a C4. V loňském roce byly použity C2, C3 a C5.
- Formule 2 a Formule 3 se letos poprvé připojí k programu podpůrných závodů Albert Parku. Uvidíme tedy jezdce z juniorského programu Freda Vestiho, čerstvého vítěze ve F2 Feature Race, a Paula Arona.
- Mezi Melbourne a týmem v Brackley a Brixworthu, který poskytuje vzdálenou podporu, je značný časový rozdíl, což přidává víkendu další úroveň výzvy.
- To je ještě komplikovanější, protože hodiny v Austrálii v neděli časně ráno o víkendu Grand Prix „jdou pozpátku“. Časový rozdíl na začátku víkendu je 10 hodin a po skončení letního času se zkrátí na devět hodin pro den závodu.
- Před 10 lety byla Velká cena Austrálie 2013 prvním závodem Lewise Hamiltona s týmem. Kvalifikoval se jako třetí za Red Bully Sebastiana Vettela a Marka Webbera, než dokončil závod pátý. Od toho dne získal s týmem 82 vítězství, 77 pole position a šest mistrovství světa jezdců.
- Stejný závod znamenal pro Toto také první s Mercedesem; od té doby tým zaznamenal 115 vítězství, 126 pole position, sedm mistrovství světa jezdců a osm mistrovství konstruktérů.
- Třetí místo v loňském závodě přineslo Georgeovi Russelovi první pódium s týmem Mercedes-AMG PETRONAS F1.
- Bývalá aerodynamická inženýrka F1 Kate Reid otevřela v roce 2012 v Melbourne uznávanou pekárnu.
LIDSKÝ VÝKON V F1
Formule 1 je týmový sport. Chcete-li vyhrát, každý jednotlivec musí pracovat co nejlépe. S kalendářem 23 závodů, který pokrývá místa na celé zeměkouli je těžké udržet každého na nejvyšší úrovni výkonnosti. Mluvili jsme se čtyřmi členy týmu, kteří hrají zásadní roli při řešení těchto výzev, abychom porozuměli více o pohodě a lidské výkonnosti.
„Když mluvíme o zdravé rovnováze, máme na mysli tři hlavní prvky: fyzické, duševní a regenerační,“ vysvětluje Chris Armstrong, programový manažer wellness v týmu. „Z fyzického hlediska chceme zajistit, aby členové týmu byli fyzicky aktivní, jak na pracovišti, tak doma. Z mentálního hlediska chceme zajistit, aby všichni členové týmu byli spokojeni, ale také schopni se soustředit. Z hlediska regenerace sledujeme dvě skutečné klíčové oblasti: jednou je pracovní zátěž, zajištění toho, aby lidé měli dostatečný odpočinek a zotavení, aby mohli dělat svou práci, a za druhé výživa a hydratace.
S velkým množstvím rolí s různými požadavky je klíčové přizpůsobit přístup. Sportovní ředitel Ron Meadows je zodpovědný za cestovní závodní tým mechaniků.
„Zdraví a pohoda jsou velmi důležité, abychom prošli dlouhým kalendářem. Sezóna začíná v únoru a zahrnuje 23 závodů plus několik testů, než skončí v listopadu. Stáváme se rodinou, která se navzájem podporuje.“
Členové týmu, kteří poskytují vzdálenou podporu z Brackley, nejsou vůči těmto výzvám imunní. Spánkový režim je třeba pravidelně upravovat, zejména pro závody, jako je Austrálie.
„Máme velmi dobré vedení z vědeckého hlediska, zejména o spánku, výživě, o tom, jak se nejlépe přizpůsobit tomu, co dělat, kdy začít jíst, kdy se posunout a o kolik, abychom se přizpůsobili australskému času,“ vysvětluje. Dominique Riefstahl, který v továrně řídí operace na podporu závodů.
A co piloti? Aleix Casanovas, výkonnostní trenér George Russella, dodává:
„Každý závod je jiný. Jezdíme na různé kontinenty a jetlag vše činí náročným . Austrálie je pro nás velkým posunem časového pásma. Začínáme se připravovat předem, měníme práci těla trochu a pak hodně používat světlo a tmu, abychom se přizpůsobili.“
Existuje mnoho dalších metod, které tým používá k optimalizaci svého lidského výkonu.
„Jsme vysoce výkonný tým, vždy posouváme hranice všeho, co děláme,“ říká Chris Armstrong.
Zdroj: Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team