Perez zvítětil před 300 tisíci diváky v Singapuru

Jaká byla velká cena Singapuru podle výrobce a dodavatele pneumatik Pirelli ?

Meziprodukty Cinturato Green dnes ukázaly svou spolehlivost. I při poměrně vysokém opotřebení podávaly během několika kol vynikající výkon, jak jsme očekávali, a to i díky údajům shromážděným v kvalifikaci. Jak jsme viděli i včera, trať nějakou dobu oschla kvůli vodě, která zůstala na povrchu. Jak se podmínky stávaly suššími, závod nabral nový život a jezdci se přesunuli na slicky. Většina týmů zvolila médium P Zero Yellow, které zaručovalo optimální rovnováhu mezi výkonem, zahřátím a odolností. Řidiči museli věnovat zvláštní pozornost tomu, aby nesjížděli z linky, aby se zabránilo ochlazení směsi vodou, což by mohlo ovlivnit provozní teploty. Vrátit se do Singapuru před tolika fanoušky, tento víkend skutečně předvedlo formuli 1 v té nejlepší podobě.“

 

PNEUMATIKY: JAK SE VYHRAL ZÁVOD

 

Jezdec Red Bullu Sergio Perez po svém vítězství v Monaku na začátku tohoto roku zdůraznil svůj status muže, kterého nelze porazit na městských okruzích. Vyhrál Velkou cenu Singapuru před týmovými kolegy z Ferrari Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem. Všichni tři nejlepší projeli cílem na středních pneumatikách P Zero Yellow.

Začátek závodu byl o hodinu zpožděn po bouřce, která se snesla krátce předtím, než vozy měly vyjet na startovní rošt. Jakmile déšť ustal, závodilo se na mokré trati se všemi vozy na středním stupni Cinturato Green. Než byla trať vhodná pro slicky, uplynula více než polovina závodu.

Safety Car opět hrál v Singapuru významnou roli. První etapa Safety Car přišla v sedmém kole a nikdo se nerozhodl zastavit pro nové pneumatiky.

V 21. kole se pak jel Virtual Safety Car, když pilot Mercedesu George Russell jako první najel na střední slicky P Zero Yellow.

Ostatní týmy nakonec zvolily stejnou strategii, s výjimkou Daniela Ricciarda z McLarenu a jezdce Alfy Romero Valtteriho Bottase, kteří oba zvolili měkký P Zero Red. Vzrušení v závěrečných fázích přicházelo z toho, že Leclerc a Perez bojovali o  nejrychlejší kolo, přičemž poslední úsilí Mexičana bylo 1 m 48,165 s na medium.

NEJLEPŠÍ ZE ZBYTKU 

Duo McLarenu Lando Norris a Daniel Ricciardo nejlépe využilo mezistupeň Cinturato Green, když na nich absolvovalo nejdelší stint 36 kol. Tým rozdělil strategie, oba jezdci zastavili pouze jednou, ale Norris jel na střední a Ricciardo na měkké. Výsledkem bylo čtvrté a páté místo, se silnými body pro britský tým. Max Verstappen z Red Bullu, který startoval z osmého místa na roštu, dokázal po ztrátě několika pozic dojet na bodech. Udělal dvě zastávky v boxech v rychlém sledu za sebou: ve 35. kole vzal média, než je o pět kol později vyměnil za softy.

Lídr šampionátu nakonec protnul cíl jako sedmý. Jezdci Haasu Kevin Magnussen a Mick Schumacher také zastavili pouze jednou s dělenou strategií a skončili na 12. a 13. místě na středních a měkkých pneumatikách.

zdroj : Pirelli

 

Formule 1 – Airlines SINGAPORE Grand Prix 30.9.-2.10. 2022