První letošní Grand Prix formule 1 se pojede v Austrálii 17.března 2019. První Grand Prix roku 2019 ukázala, že pokračuje nadvláda tří velkých týmů: Mercedes, Ferrari, Red Bull, kdy prvně jmenovaný svým dvojnásobným vítězstvím zahájil další cestu za obhajobou titulu, a to jak v kategorii jezdců, tak týmů
Start
Velmi dobře se povedl start Valtteri Bottasovi, který z druhé pozice na startovním roštu okamžitě získal vedoucí místo a diktoval si tempo závodu. Za ním se seřadili: Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Hned na úvodní startovní rovince v prvním závodě pro team Renault Daniel Ricciardo přišel o přední spojler vjetím na travnatý pás na pravé straně rovinky. Stejně tak se stalo Robertu Kubicovi. Oba pak museli zajet do boxu a kroužili na posledních dvou místech.
Další kola závodu
V 11. kole shořel motor na voze Carlose Sainze a musel odstoupit z Grand Prix Austalian 2019. Poté došlo ve 20. kole k prvním výměnám pneumatik a z čela si pro nové obutí zajeli Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Naopak druzí piloti ze stájí Valtteri Bottas a Charles Leclerk do boxu zajeli podstatně později. Stejně tak učinil Max Verstappen.
Střed pole
Kimi Räikkönen v novém voze Alfa Romeo (Sauber) jel celkem poklidnou jízd a během přenosu nebyl čas to vidět na obrazovce. Hned v prvním závodě získal pro svůj tým sedmou pozici. A jeho umění dokazuje, že jeho týmový kolega Antonio Giovinazzi dojel až na 15. místě. Je vidět, že noví jezdci v renomovaných týmech se celkem ještě hledají, protože Pierre Gasly na stejném voze jako Max Verstappen – Redbull Racing – dojel až jedenáctý a dlouhou dobu kroužil za podstatně pomalejšími jezdci a nebyl schopen je předjet. V letošní sezoně vidíme velmi vyrovnaný střed závodního pole se třemi silnými týmy. Ve 32. dole bohužel odstoupil australský pilot Daniel Ricciardo a Romain Grosjean.
Závěr závodu
Ke konci závodu se vykrystalizovalo čelo v pořadí: Valtteri Bottas, Lewis Hamiton, Max Verstappen, Sebastian Vettel a Charles Leclerc. Pozice na pódiích byly již dány, protože rychlost vozů Ferrari nebyla natolik dobrá, aby mohla konkurovat prvním třem vozům a tak bylo již jen otázkou, zda Max Verstappen předjede Lewise Hamiltona a bude umožněno předjetí Sebastiana Vettlela Charlesem Leclercem. Ani k jednomu nedošlo. Zřejmě na pokyny týmů Red Bull a Ferrari nebylo umožněno ani jednomu z jezdců si svou pozici vylepšit. A tak, byť Charles Leclerk byl podstatně rychlejší než Sebastian Vettel, nebylo mu umožněno získat lepší pozici a Max Verstappen zřejmě již dospěl a po konzultaci s týmem bylo lepší dojet na třetím bodovaném místě než se snažit předjet pětinásobného mistra světa Lewise Hamiltona.
Bod navíc
V letošním roce zavedla FIA novinku, a to jeden bod navíc pro pilota na nejrychlejší kole v závodě, pokud se jezdec umístí do 10. místa v závěrečné klasifikaci Grand Prix a tak se v posledních pěti kolech rozpoutala bitva o tento bod. Nakonec jej získal Valtteri Bottas.
Pořadí na stupních vítězů
- Valtteri Bottas
- Lewis Hamilton
- Max Verstappen
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:25:27.325 | 26 | |
2 | +20.886s | 18 | |
3 | +22.520s | 15 | |
4 | +57.109s | 12 | |
5 | +58.230s | 10 | |
6 | +87.156s | 8 | |
7 | +1 lap | 6 | |
8 | +1 lap | 4 | |
9 | +1 lap | 2 | |
10 | +1 lap | 1 | |
11 | +1 lap | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +2 laps | 0 | |
17 | +3 laps | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
* Provisional results
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:22.043 | 1:21.014 | 1:20.486 | |
2 | 1:22.367 | 1:21.193 | 1:20.598 | |
3 | 1:22.885 | 1:21.912 | 1:21.190 | |
4 | 1:22.876 | 1:21.678 | 1:21.320 | |
5 | 1:22.017 | 1:21.739 | 1:21.442 | |
6 | 1:22.959 | 1:21.870 | 1:21.826 | |
7 | 1:22.519 | 1:22.221 | 1:22.099 | |
8 | 1:22.702 | 1:22.423 | 1:22.304 | |
9 | 1:22.966 | 1:22.349 | 1:22.314 | |
10 | 1:22.908 | 1:22.532 | 1:22.781 | |
11 | 1:22.540 | 1:22.562 | ||
12 | 1:22.921 | 1:22.570 | ||
13 | 1:22.757 | 1:22.636 | ||
14 | 1:22.431 | 1:22.714 | ||
15 | 1:22.511 | 1:22.774 | ||
16 | 1:23.017 | |||
17 | 1:23.020 | |||
18 | 1:23.084 | |||
19 | 1:24.360 | |||
20 | 1:26.067 |
Q1 107% time – 1:27.758
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | 1:22.292 | 12 | ||
2 | 1:22.556 | +0.264s | 12 | |
3 | 1:22.749 | +0.457s | 12 | |
4 | 1:23.112 | +0.820s | 17 | |
5 | 1:23.334 | +1.042s | 15 | |
6 | 1:23.367 | +1.075s | 17 | |
7 | 1:23.422 | +1.130s | 17 | |
8 | 1:23.442 | +1.150s | 16 | |
9 | 1:23.481 | +1.189s | 19 | |
10 | 1:23.695 | +1.403s | 14 | |
11 | 1:23.737 | +1.445s | 15 | |
12 | 1:23.831 | +1.539s | 16 | |
13 | 1:24.049 | +1.757s | 21 | |
14 | 1:24.082 | +1.790s | 18 | |
15 | 1:24.328 | +2.036s | 15 | |
16 | 1:24.345 | +2.053s | 16 | |
17 | 1:24.402 | +2.110s | 18 | |
18 | 1:24.568 | +2.276s | 16 | |
19 | 1:25.944 | +3.652s | 14 | |
20 | 1:26.589 | +4.297s | 16 |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | 1:22.600 | 33 | ||
2 | 1:22.648 | +0.048s | 33 | |
3 | 1:23.400 | +0.800s | 33 | |
4 | 1:23.442 | +0.842s | 31 | |
5 | 1:23.473 | +0.873s | 35 | |
6 | 1:23.572 | +0.972s | 40 | |
7 | 1:23.574 | +0.974s | 37 | |
8 | 1:23.644 | +1.044s | 31 | |
9 | 1:23.754 | +1.154s | 35 | |
10 | 1:23.814 | +1.214s | 37 | |
11 | 1:23.933 | +1.333s | 36 | |
12 | 1:23.988 | +1.388s | 27 | |
13 | 1:24.011 | +1.411s | 38 | |
14 | 1:24.133 | +1.533s | 26 | |
15 | 1:24.293 | +1.693s | 37 | |
16 | 1:24.401 | +1.801s | 34 | |
17 | 1:24.675 | +2.075s | 40 | |
18 | 1:24.733 | +2.133s | 26 | |
19 | 1:26.453 | +3.853s | 32 | |
20 | 1:26.655 | +4.055s | 33 |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | 1:23.599 | 26 | ||
2 | 1:23.637 | +0.038s | 18 | |
3 | 1:23.673 | +0.074s | 18 | |
4 | 1:23.792 | +0.193s | 22 | |
5 | 1:23.866 | +0.267s | 30 | |
6 | 1:24.816 | +1.217s | 18 | |
7 | 1:24.832 | +1.233s | 30 | |
8 | 1:24.932 | +1.333s | 23 | |
9 | 1:24.934 | +1.335s | 24 | |
10 | 1:25.015 | +1.416s | 11 | |
11 | 1:25.166 | +1.567s | 23 | |
12 | 1:25.224 | +1.625s | 18 | |
13 | 1:25.230 | +1.631s | 21 | |
14 | 1:25.285 | +1.686s | 19 | |
15 | 1:25.288 | +1.689s | 26 | |
16 | 1:25.498 | +1.899s | 21 | |
17 | 1:25.634 | +2.035s | 16 | |
18 | 1:25.966 | +2.367s | 31 | |
19 | 1:27.914 | +4.315s | 25 | |
20 | 1:28.740 | +5.141s | 25 |