První závod nové sezony 2018 F1, bude jako tradičně v Austrálii na koncem března Australian GP 2018. Bude to na okruhu v Melbourne.
1.MÍSTO
Sebastian Vettel |
2.MÍSTO
Lewis Hamilton |
3.MÍSTO
Kimi Räikkönen |
Po startu závodu
První závod sezony 2018 přinesl zajímavé rozuzlení závodu, který se od startu do přezutí pneumatik vyvíjel dle předpokládaného scénáře. Lewis Hamilton dle níže přiložených výsledků kvalifikace, vystartoval z prvního místa a postupem času si vybudoval až osmivteřinové náskok na dva pronásledovatele ze stáje Ferrari: Kimi Räikkönenena a Sebastiana Vettela. Vše nasvědčovalo tomu, že si bez problémů dojede pro vítězství, jelikož na australském závodním okruhu je velmi těžké předjíždět. Což nám předvedl druhý jezdec Mercedesu, který nebyl schopen v polovině závodu se dostat více než na osmou pozici. Jedná se o Valteriho Botase, který měl nehodu v kvalifikaci.
Po výměně pneumatik
Avšak odstavení nepojízdných vozidel způsobilo nutnost nejprve virtuálního safety caru a poté safety caru, který vyjel na dráhu. Tato situace nahrála do karet taktickým variantám velmi zkušené stáje Ferrari a tak se na první místo dostal Sebastian před Lewise. A tak od výměny pneumatik se vytvořily dvě dvojice: na prvním místě Ferrari a Mercedes a na třetím a čtvrtém místě Ferrari a Red Bull s Danielem Ricciardem.
Za těmito jezdci probíhal boj o další pozice, kde vozy stáje Haas bojovaly na čelních pozicích a až pak díky špatné práci mechaniků oba vozy musely odstoupit ze závodu. Velké zlepšení proběhlo výměnou motoru u McLarenu, kdy oba dva vozy bodovaly a Alonso dojel dokonce na pátém místě. Dalo by se říci, že motory Renault ovládly Velkou cenu za stupni vítězů.
Posledních patnáct kol závodu
Lewis Hamilton se snažil dostat se na první pozici seč mu síly stačily, dokonce dojel Ferrari Sebastiana Vettela na minimální časový rozdíl, avšak chybou v šikaně ztratil drahocenné sekundy, které pak doháněl. Leč nenašel možnost na předjetí a proto v posledních kolech závodu zvolila stáj Mercedes raději variantu šetření pohonné jednotky, než marný boj o vítězství. V letošním roce totiž je méně pohonných jednotek na sezonu. Stejně tak dopadl souboj mezi Kimi Räikkönenem a Danielem Ricciardem s jednou změnou, že Australan svou snahu o předjetí měl až do cíle závodu.
Pos | No | Driver | Car | Laps | Time/Retired |
1 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 58 | 1:29:33.283 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 58 | +5.036s |
3 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 58 | +6.309s |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing TAG Heuer | 58 | +7.069s |
5 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Renault | 58 | +27.886s |
6 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing TAG Heuer | 58 | +28.945s |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 58 | +32.671s |
8 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 58 | +34.339s |
9 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Renault | 58 | +34.921s |
10 | 55 | Carlos Sainz | Renault | 58 | +45.722s |
11 | 11 | Sergio Perez | Force India Mercedes | 58 | +46.817s |
12 | 31 | Esteban Ocon | Force India Mercedes | 58 | +60.278s |
13 | 16 | Charles Leclerc | Sauber Ferrari | 58 | +75.759s |
14 | 18 | Lance Stroll | Williams Mercedes | 58 | +78.288s |
15 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso Honda | 57 | +1 lap |
NC | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 24 | DNF |
NC | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 22 | DNF |
NC | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 13 | DNF |
NC | 9 | Marcus Ericsson | Sauber Ferrari | 5 | DNF |
NC | 35 | Sergey Sirotkin | Williams Mercedes | 4 | DNF |
Pos | No | Driver | Car | Time | Gap | Laps |
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24.026 | 27 | |
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:24.577 | +0.551s | 29 |
3 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing TAG Heuer | 1:24.771 | +0.745s | 26 |
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:24.875 | +0.849s | 23 |
5 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:24.995 | +0.969s | 22 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing TAG Heuer | 1:25.063 | +1.037s | 25 |
7 | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 1:25.730 | +1.704s | 24 |
8 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Renault | 1:25.896 | +1.870s | 16 |
9 | 55 | Carlos Sainz | Renault | 1:25.922 | +1.896s | 23 |
10 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Renault | 1:26.482 | +2.456s | 15 |
11 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:26.494 | +2.468s | 25 |
12 | 35 | Sergey Sirotkin | Williams Mercedes | 1:26.536 | +2.510s | 25 |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:26.583 | +2.557s | 25 |
14 | 31 | Esteban Ocon | Force India Mercedes | 1:26.605 | +2.579s | 30 |
15 | 18 | Lance Stroll | Williams Mercedes | 1:26.636 | +2.610s | 30 |
16 | 11 | Sergio Perez | Force India Mercedes | 1:26.767 | +2.741s | 26 |
17 | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 1:27.035 | +3.009s | 13 |
18 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:27.745 | +3.719s | 16 |
19 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber Ferrari | 1:27.964 | +3.938s | 28 |
20 | 16 | Charles Leclerc | Sauber Ferrari | 1:28.853 | +4.827s | 28 |
Booking.com
Pos | No | Driver | Car | Time | Gap | Laps |
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:23.931 | 34 | |
2 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing TAG Heuer | 1:24.058 | +0.127s | 34 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:24.159 | +0.228s | 33 |
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:24.214 | +0.283s | 38 |
5 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:24.451 | +0.520s | 37 |
6 | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 1:24.648 | +0.717s | 33 |
7 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing TAG Heuer | 1:24.721 | +0.790s | 28 |
8 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Renault | 1:25.200 | +1.269s | 28 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 1:25.246 | +1.315s | 30 |
10 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Renault | 1:25.285 | +1.354s | 33 |
11 | 55 | Carlos Sainz | Renault | 1:25.390 | +1.459s | 35 |
12 | 11 | Sergio Perez | Force India Mercedes | 1:25.413 | +1.482s | 29 |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:25.463 | +1.532s | 35 |
14 | 18 | Lance Stroll | Williams Mercedes | 1:25.543 | +1.612s | 32 |
15 | 31 | Esteban Ocon | Force India Mercedes | 1:25.888 | +1.957s | 33 |
16 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:25.925 | +1.994s | 40 |
17 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:25.945 | +2.014s | 39 |
18 | 35 | Sergey Sirotkin | Williams Mercedes | 1:25.974 | +2.043s | 37 |
19 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber Ferrari | 1:26.814 | +2.883s | 30 |
20 | 16 | Charles Leclerc | Sauber Ferrari | 1:26.815 | +2.884s | 35 |
Pos | No | Driver | Car | Time | Gap | Laps |
1 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:26.067 | 15 | |
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:28.499 | +2.432s | 13 |
3 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber Ferrari | 1:28.890 | +2.823s | 14 |
4 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing TAG Heuer | 1:31.680 | +5.613s | 8 |
5 | 55 | Carlos Sainz | Renault | 1:33.172 | +7.105s | 11 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing TAG Heuer | 1:34.043 | +7.976s | 14 |
7 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:34.174 | +8.107s | 14 |
8 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34.225 | +8.158s | 7 |
9 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Renault | 1:34.233 | +8.166s | 15 |
10 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Renault | 1:34.298 | +8.231s | 13 |
11 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:34.990 | +8.923s | 16 |
12 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:35.438 | +9.371s | 16 |
13 | 35 | Sergey Sirotkin | Williams Mercedes | 1:35.589 | +9.522s | 16 |
14 | 18 | Lance Stroll | Williams Mercedes | 1:35.828 | +9.761s | 8 |
15 | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 1:36.171 | +10.104s | 6 |
16 | 16 | Charles Leclerc | Sauber Ferrari | 1:36.448 | +10.381s | 12 |
17 | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 1:36.807 | +10.740s | 7 |
18 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:38.482 | +12.415s | 8 |
19 | 31 | Esteban Ocon | Force India Mercedes | 1 | ||
20 | 11 | Sergio Perez | Force India Mercedes | 1 |
Pos | No | Driver | Car | Q1 | Q2 | Q3 | Laps |
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:22.824 | 1:22.051 | 1:21.164 | 20 |
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:23.096 | 1:22.507 | 1:21.828 | 17 |
3 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:23.348 | 1:21.944 | 1:21.838 | 20 |
4 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing TAG Heuer | 1:23.483 | 1:22.416 | 1:21.879 | 18 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing TAG Heuer | 1:23.494 | 1:22.897 | 1:22.152 | 17 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 1:23.909 | 1:23.300 | 1:23.187 | 17 |
7 | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 1:23.671 | 1:23.468 | 1:23.339 | 17 |
8 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:23.782 | 1:23.544 | 1:23.532 | 16 |
9 | 55 | Carlos Sainz | Renault | 1:23.529 | 1:23.061 | 1:23.577 | 17 |
10 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:23.686 | 1:22.089 | DNF | 16 |
11 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Renault | 1:23.597 | 1:23.692 | 14 | |
12 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Renault | 1:24.073 | 1:23.853 | 14 | |
13 | 11 | Sergio Perez | Force India Mercedes | 1:24.344 | 1:24.005 | 14 | |
14 | 18 | Lance Stroll | Williams Mercedes | 1:24.464 | 1:24.230 | 13 | |
15 | 31 | Esteban Ocon | Force India Mercedes | 1:24.503 | 1:24.786 | 16 | |
16 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:24.532 | 8 | ||
17 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber Ferrari | 1:24.556 | 9 | ||
18 | 16 | Charles Leclerc | Sauber Ferrari | 1:24.636 | 9 | ||
19 | 35 | Sergey Sirotkin | Williams Mercedes | 1:24.922 | 8 | ||
20 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:25.295 | 7 | ||
Q1 107% time – 1:28.621 | |||||||
Note – Ricciardo penalised three grid places for speeding under red flags in practice. |