Parní lokomotiva s označením 475.101 zvaná Šlechtična prodělala nutné opravy a dostala nový tendr, o víkendu se po 3 letech vrátila vlastní silou zpět do Brna
Lokomotiva Šlechtična
Lokomotivka Škoda v Plzni uplatnila při výrobě této řady nejmodernější technologie a konstrukční prvky používané v té době v zahraničí. V našem provozu se tak objevila lokomotiva s novými konstrukčními prvky, které se při konstrukci parních kotlů dosud nepoužívaly. Jedná se zejména o spalovací komoru a varník. U některých lokomotiv byla použita valivá ložiska. Protože se nové prvky osvědčily, byly použity i při konstrukci další, větší lokomotivy řady 556.0 pro nákladní dopravu.
Stroje řady 475.1 sloužily více než 30 let a pro svou spolehlivost a zároveň jednoduchou obsluhu si získaly oblibu. Od poloviny 60. let byly postupně vyřazovány. Poslední stroje této řady vydržely v provozu až do roku 1980. K lokomotivám se používaly tendry řad 932.3 a 935.0.
Parní lokomotiva s označením 475.101 zvaná Šlechtična prodělala nutné opravy a dostala nový tendr, o víkendu se po 3 letech vrátila vlastní silou zpět do Brna. #cekanavylet #CDmuzeum #nostalgie #Slechticna pic.twitter.com/uzA6KApzNs
— České dráhy, a.s. (@ceskedrahy_) January 27, 2021