Oslavy 160 let Kladensko-nučické dráhy a 50 let vlečky Mořina
Termín:
28.9.2018
160 let Kladensko-nučické dráhy
Zavedeny budou parní vlaky ze stanice SŽDC Nučice přes Hořelice a Kuchař na Mořinu. Zde bude připravena výstava průmyslových parních a motorových lokomotiv.
Jízdy historických vlaků s parní lokomotivou EP 1000 SONP (525.101), k vlakům prohlídky podzemí lomu „Amerika“ v Mořině.
Jízdní řád
160 let Kladensko-nučické dráhy
Více informací naleznete ZDE
Kladensko-nučická dráha
Kladensko-nučická dráha (zkratka KND) byla železnice určená od počátku pro nákladní dopravu, a to železné rudy z Nučic, později také vápence z lomů Mořina a uhlí (odbočka na dolu Max) do kladenských železáren. Do provozu byla uvedena 7. ledna 1858. Pozoruhodností této tratě bylo její úrovňové křížení na širé trati s Buštěhradskou dráhou poblíž obce Pletený Újezd, které bylo jedním ze dvou takových křížení v Evropě.
Dráha patřila firmě Pražská železářská společnost (PEG). Úsek Kladno – Hořelice byl zrušen 31. prosince 1968, úsek Hořelice – Mořina byl předán tehdejšímu těžebnímu podniku vlastnícímu mořinské lomy, který na trati zrušil všechny stanice a odbočky kromě stanice Kuchař a zrekonstruoval ji. Vlečka z Nučic k lomům Mořina včetně nučického nákladového nádraží, ležícího na území Rudné-Hořelic, je dosud provozována.
Zdroj: Wikipedie