Velká cena Japonska – vyhlídky týmu Mercedes AMG-PETRONAS Formula One

Tým Mercedes AMG-PETRONAS Formula One se připravuje na závod v ikonické Suzuce, aby se odrazil ode dna po náročném víkendu v Austrálii

Toto Wolff hovoří o GP Japonska

„Po náročném víkendu v Austrálii je dobré vrátit se tento víkend k závodění v Japonsku. Od Melbourne jsme se zaměřili na zlepšení konzistence W15. Vůz občas vykazoval známky silného výkonu, ale v kritických okamžicích prvních tří závodů jsme se potýkali s tím, abychom získali. Suzuka se svými proslulými rychlými zatáčky v kombinaci s některými pomalými rychlostmi a změnou nadmořské výšky poskytne jinou výzvu okruhům, na kterých jsme dosud závodili. Je to tedy další dobrá příležitost stavět na našich poznatcích a analyzovat práci, která byla od Austrálie vykonána. Do Japonska míříme v tomto ročním období o něco dříve, než je obvyklé. I když je nepravděpodobné, že by to mělo zásadní dopad, bude důležité pochopit případné rozdíly,  pokud jde o podmínky na trati. Jedna věc, která se nezmění, je pozoruhodná podpora japonských fanoušků. V Suzuce je vždy fantastická atmosféra a jsem si jistý, že to bude stejné i tento víkend.“

 VELKÁ CENA JAPONSKA

  • Suzuka se vyznačuje tím, že je jediným okruhem, na kterém závodíme a který je uspořádán v konfiguraci osmičky.
  • Za Degnerovými zatáčkami okruh prochází pod rovinkou vedoucí k 130R. Díky tomu je to jediná trať F1, která jezdí ve směru i proti směru hodinových ručiček.
  • Toto rozložení osmičky je výhodné pro opotřebení pneumatik. Vytváří rovnoměrnější rovnováhu mezi levými a pravými zatáčkami (10 pravotočivých a 8 levotočivých) a rovnoměrněji rozděluje zatížení mezi pneumatiky.
  • První zatáčka nevyžaduje žádné brzdění při nájezdu. V kvalifikaci piloti nešlápnou na brzdu, dokud vůz nejede zatáčkou rychlostí blížící se 5G.
  • To pomáhá generovat jedny z nejvyšších točivých momentů volantu za celou sezónu.
  • Drtivá většina prvního sektoru v Suzuce piloti stráví zatáčením. Od 1. zatáčky až do výjezdu ze 7. zatáčky se volant pohybuje téměř nepřetržitě téměř nepřetržitě téměř 2 km kola.
  • Pouhých 1,2 km kola strávíte jízdou v přímém směru. Většinu z 5.807 km prochází auto určitým bočním přetížením.
  • Absence rovinek také znamená, že Suzuka je jen jedním z mála okruhů v kalendáři, který má osamocenou DRS zónu. Nachází se mezi 18. a 1. zatáčkou.
  • 130R je jednou z nejrychlejších zatáček F1 s rychlostí 295 km/h. Zatáčka 11 je s rychlostí 60 km/h jednou z nejpomalejších.
  • Brzdná zóna v 11. zatáčce je obzvláště náročná. Piloti musí šlápnout na brzdu v polovině rychlé zatáčky 10. Jedou v zatáčkách rychlostí blížící se 3,5 G a před vlásenkou doleva zatáčejí doprava. Uzamčení je proto běžné.
  • Brzdová zátěž a opotřebení patří k nejnižším, které vidíme v průběhu roku.
  • Suzuka má jednu z nejvyšších hmotnostních citlivostí sezóny. To znamená, že větší množství paliva je více penalizováno, pokud jde o čas na kolo a výkon.
  • Bude to poprvé, co se Velká cena Japonska pojede v dubnu, a přesune se z tradičního slotu ve druhé polovině sezóny.
  • Tým si v letech 2014 až 2019 připsal v Suzuce šest vítězství v řadě.
  • V roce 2019 si tým po výsledku 1:3 zajistil šestý titul v Poháru konstruktérů v řadě.
  • Suzuka je jedním ze dvou okruhů, které hostí Velkou cenu Japonska, spolu s okruhem Fuji International. Mezinárodní okruh Okayama (dříve TI Aida) hostil v letech 1994 a 1995 Pacific Grand Prix.
  • Suzuka hostila finálový závod mistrovství světa šestkrát a v průběhu let byla korunována řada mistrů světa.

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS

 

Formule 1 – MSC Cruises Japanese Grand Prix 5.-7.4.2024