V Olomouckém kraji vyjely nové autobusy, dalších 23 vozů bude následovat

Z Přerova do Olomouce, mezi Hranicemi a Lipníkem nad Bečvou nebo od Mohelnice na Šumperk – na tyto trasy jsme nasadili nové bílé autobusy značky Iveco Crossway a odstartovala tím letošní obnova vozidel v Olomouckém kraji. Ve středu 20. dubna jsme převzali prvních pět nových autobusů, ve čtvrtek jsme je připravili pro provoz a už od pátku vozí cestující. Kratší desetimetrový autobus odveze až 77 cestujících, standardní nabízí 89 míst a 44 sedaček.

V letošním roce obnovíme na Olomoucku 28 autobusů.

V Olomouckém kraji letos vyměníme 28 autobusů ve třech různých provedeních. Jde o kratší desetimetrové vozy, standardní i prodloužené téměř 15metrové vozy pro větší počet cestujících, které můžeme na vytížených spojích pohodlněji dovézt do cíle. Stejně jako ty, které jsme už vyslali na linky, jde o autobusy nízkopodlažní, klimatizované a bílé, jako všechny v Olomouckém kraji. Vybaveny jsou informačními panely a dalšími dnes už standardními technologiemi a cestující si mohou během jízdy dobít třeba i mobilní telefon, v autobusech jsou totiž USB nabíječky. Nechybí ani místo pro kočárek nebo vozík, snadnějšímu nástupu navíc pomůže nájezdová rampa u středních dveří.

Autobusy Iveco Crossway LE, které jsme nakoupili, prošly drobným, ale zajímavým faceliftem.

Na první pohled zaujmou zvětšeným zasklením bočních ploch, což má jednoduchý důvod. Aby byly autobusy ještě dostupnější pro hůře pohyblivé cestující, nejsou sedačky v první polovině vozu na podestách, ale jsou umístěny přímo v podlaze. Díky tomu mohou být větší okna, která nabízí více světla v interiéru a ještě lepší výhled ven. I přesto, že jsou okna větší, jejich tmavší zabarvení pomůže v horkých letních měsících udržet společně s klimatizací tepelnou pohodu.

Nová je i kabina řidiče a přístrojová deska.

U nakupovaných autobusů klademe velký důraz i na pohodlí a komfort řidiče, nechybí proto lednička, přídavné topení i samostatná klimatizace jeho pracoviště. Vozidla jsou vybavena motory Tector 6 o výkonu 320 koňských sil, s úpravou výfukových plynů HI-SCR, díky které plní nenovější normu EURO VI. V autobusech je instalována pro všechny případy i detekce požáru v motorovém prostoru s automatickým hašením.