Správa železnic otevřela opravenou budovu na zastávce Krnov-Cvilín

Na železniční zastávce Krnov-Cvilín se dnes uskutečnilo slavnostní otevření opravené budovy osobního nádraží. Úpravami prošly jak fasáda, tak i vnitřní prostory, které jsou navíc bezbariérově přístupné. Práce probíhaly od loňského června do srpna letošního roku.

Historie dnešní zastávky ve Cvilíně sahá do začátku osmdesátých let 19. století, kdy začala sloužit cestujícím na někdejší na Moravsko-slezské ústřední dráze z Olomouce do Opavy přes Krnov. Oprava a zateplení fasády byly stejně jako výměna oken a dveří s původním členěním realizovány s cílem přiblížit se historickému vzhledu budovy.

Opraveny byly prostory pro cestující a prodej jízdních dokladů i další provozní místnosti.

Do hlavní budovy se přesunuly veřejné toalety, které jsou nyní přístupné i pro osoby s pohybovým omezením. K nové výbavě toalet patří také přebalovací pult. V části budovy vznikly komerční prostory vhodné k provozování drobného prodeje, případně rychlého občerstvení. V patře byly zachovány a opraveny dvě bytové jednotky. Přístupy do výpravní budovy jsou řešeny bezbariérově. Stavebními úpravami prošlo i navazující nástupiště a přednádražní prostor.

Oprava výpravní budovy navázala na již dříve dokončenou rekonstrukci části tratě mezi Opavou a Krnovem a byla připravována v souladu se záměrem města Krnov na úpravu přednádražního prostranství. Zhotovitelem prací s celkovými náklady ve výši téměř 20 milionů korun byla společnost STRABAG Rail.

Správa železnic pokračuje v intenzivní obnově nádražních budov v moravskoslezském regionu, kromě Cvilína zahrnuje v letošním roce ještě dalších čtrnáct lokalit.

Opravené budovy už slouží cestujícím například v Kunčicích pod Ondřejníkem nebo Loukách nad Olší. Pracuje se v Bohumíně, Třinci či na nádraží Opava západ a oprav se dočkají i výpravní budovy v Kravařích ve Slezsku, Valšově a Ostravě-Svinově. Nejrozsáhlejším projektem v této části republiky je v současnosti jednoznačně rekonstrukce havířovského nádraží za více než 157 milionů korun, kterou Správa železnic v letošním roce dokončuje. Už od loňské první etapy stavby tam mohou cestující využívat nové odbavovací prostory.

Z velkých infrastrukturních staveb v kraji pokračuje rekonstrukce trati z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné po státní hranici. Kromě odstranění propadu rychlosti je její součástí i rekonstrukce nástupišť ve stanicích Dětmarovice a Petrovice u Karviné včetně doplnění výtahů a také nástupišť v zastávce Závada. Stavba s celkovými investičními náklady přibližně 3 miliardy korun je spolufinancovaná Evropskou unií a částečně financovaná z úvěru EIB v rámci nástroje CEF Blending, dokončení je plánováno na příští rok.