Správa železnic opraví koridorovou trať mezi Adamovem a Blanskem

Odstranění propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění potřebných parametrů pro nákladní dopravu, umožnění bezbariérového přístupu na nástupiště a zlepšení technického stavu trati. To jsou hlavní cíle projektu modernizace infrastruktury mezi Adamovem a Blanskem. Správa železnic vypsala na jeho zhotovitele výběrové řízení. Stavební práce proběhnou v letech 2021 až 2023, plánovaná investice dosahuje částky 2,9 miliardy korun. Projekt bude spolufinancovaný z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky.

Předmětem stavby je kompletní rekonstrukce železničního svršku v celém mezistaničním úseku a sanace železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje. Současně s rekonstrukcí svršku a zřízením konstrukčních vrstev spodku proběhne stabilizace skalních svahů a rekonstrukce pěti tunelů.

Celkovou rekonstrukcí projde zastávka v Adamově. Stávající dvě vnější nástupiště, jež jsou situována nevstřícně, budou nahrazena novým oboustranným ostrovním nástupištěm, které bude umístěno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno. Zkrátí se tak docházková vzdálenost cestujícím od Brna a současně to přispěje ke snadné organizaci výlukových opatření. Hrany nástupiště budou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, délka bude 210 metrů. Bezbariérový přístup zajistí šikmý přístupový chodník.

U celkem pěti tunelů bude provedena sanace ostění pro zamezení průsaků vody. Práce budou zahrnovat také přestavbu čtyř mostů a devíti propustků a sanaci dvou mostů. V návaznosti na úpravy železničního svršku a spodku a úpravy mostů i tunelů se provede rekonstrukce trakčního vedení.