Škoda Vagonka, dceřiná společnost skupiny Škoda Transportation, investovala do výrobního zázemí v areálu Škody v Ostravě.

 Škoda Vagonka, dceřiná společnost skupiny Škoda Transportation, investovala do výrobního zázemí v areálu Škody v Ostravě. Cílem bylo především zvýšení kapacity výroby a zefektivnění produkce zejména nových vlaků. Jedná se o nákup obráběcího centra za zhruba 100 milionů korun.
„Skupina Škoda Transportation vynakládá výrazné prostředky do svého rozvoje – jen za uplynulé čtyři roky investovala čtyři miliardy korun do výzkumu a vývoje nových systémů, technologií a postupů. Nové moderní obráběcí centrum bude splňovat všechny nároky na efektivní výrobu,“ říká předseda představenstva Škoda Vagonka a Viceprezident pro realizaci Škoda Transportation Martin Bednarz a dodává: „Pořízení obráběcího centra zapadá do konceptu celkového rozvoje společnosti Škoda Vagonka a postupně budou následovat i další investice. Také budeme přijímat nové zaměstnance pro technické i výrobní úseky.”

Obráběcí centrum bude patřit k největším a nejmodernějším ve střední Evropě. Jedná se o dva na sobě nezávislé portály se souvisle řízenou pěti-osou hlavou s maximálními otáčkami 12 000 ot./min. Celková délka tohoto stroje bude 49,5 m, šířka 10,3 m a výška 7,5 m. Maximální rozměr obrobku obrobitelný dvěma hlavami bude 39 m x 4,5 m a jednou hlavou 28 m x 4,5 m. Kabina obsluhy bude samozřejmě klimatizovaná. Plný provoz obráběcího centra je plánován v roce 2021.

„Nové obráběcí centrum zvýší kapacitní možnosti firmy v obrábění nadrozměrných dílů o 100 %. Díky tomu budeme nově obrábět až 28 metrové hliníkové svařence a podsestavy širokorozchodných skříní pro projekty určené například pro Lotyšské státní dráhy,“ doplňuje Miloš Bronček, provozní ředitel Škoda Vagonka.

Skupina Škoda Transportation jen za poslední rok uzavřela rekordní zakázky za zhruba 45 miliard korun. Škodovka získala v prosinci loňského roku například kontrakt na 26 tramvají do německého Bonnu nebo 37 elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Mezi další loňské zakázky patří například 32 jednopodlažních jednotek pro Lotyšské státní dráhy, 31 jednotek Regiopanter pro ČD nebo servis vozů metra v Praze.

Škoda Transportation

Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun.

Skupina PPF

Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši více než 47 miliard eur (k 30. 6. 2019).