Škoda Transportation byla vybrána jako dodavatel nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj.

Škoda Transportation byla vybrána jako dodavatel nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Celkem skupina dodá 37 elektrických jednotek typu RegioPanter a zajistí také jejich full servis. Hodnota základní dodávky činí více než 6,5 mld. Kč.
Naše jednopodlažní jednotky z rodiny RegioPanterů našly v posledních letech svoje uplatnění a oblibu v regionální, příměstské a meziměstské dopravě. Podpisem této smlouvy se výrazně rozrůstá rodina těchto škodováckých vlaků, které přispěly k výraznému zkvalitnění železniční dopravy,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Vlaky budou tvořit páteř železniční dopravy na jižní Moravě. Primárně budou nasazeny na lince S2 – Křenovice horní nádraží – Brno hl.n. – Březová nad Svitavou a S3 – Vlkov u Tišnova – Brno hl.n. – Břeclav. V případě elektrifikace dalších tratí je předpoklad provozu i na dalších linkách. Financování projektu z většiny zajistí dotace z Operačního programu Doprava. Třicet jedna vozidel bude ve čtyřvozovém provedení s kapacitou 333 sedadel a šest kusů bude dvouvozových se 146 místy. Všech 37 jednotek bude dodáno do prosince 2022.

„Brzy bude v ČR v provozu již více než sto těchto moderních vozidel. Navíc v příštím roce vyjedou do provozu také na Slovensku a v roce 2022 i v Lotyšsku,“ říká Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation a doplňuje: „Nová generace z řady RegioPanterů zatraktivní železniční dopravu na území Jihomoravského kraje. Součástí zakázky je i možnost dodatečné zvýšení kapacity vložením dalších vozů a zároveň možnost poskytování full servisu po dobu 30 let jejich provozu.“

Moderní jednotky budou dodávány v provedení 2. třídy. Multifunkční oddíly umožňují přepravu vysokého počtu jízdních kol, kočárků a objemných zavazadel. Samozřejmostí jsou vyhrazená místa pro imobilní cestující a jejich doprovod a bezbariérové toalety. Široké vstupní dveře a nízkopodlažní nástup umožní pohodlnou a rychlou výměnu cestujících.

Vlaky budou standardně plně klimatizované, vybavené moderním audiovizuálním systémem, zásuvkami s USB portem pro napájení PC, Wi-Fi, kamerovým systémem a systémem ETCS. Dle požadavku kraje bude cestující mít možnost odbavení přímo ve vlaku. Zároveň ve vlacích bude systém počítání cestujících, který je nezbytným prvkem pro sledování vytíženosti a obsazenosti vozidel. Dopravci tím umožňuje lépe plánovat spoje a snižovat provozní náklady.

Škoda Transportation

Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun.

Skupina PPF

Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši více než 47 miliard eur (k 30. 6. 2019).