Pražští strážníci od začátku letošního roku řešili již přes 4200 přestupků způsobených uživateli elektrokoloběžek. Oproti roku 2018, kdy se zabývali 758 přestupky, se jedná o nárůst větší než 450 procent. Situace se stala neudržitelnou i na území Prahy 4.
Jízda v podnapilosti, využívání chodníků namísto silnice, dvě osoby na jedné koloběžce ignorující váhový limit nebo její ponechání tam, kde zrovna upadne. Často to bývá především u stěn budov, které ale pro nevidomé slouží jako vodící linie. Rada městské části v návaznosti na tyto opakující se problémy proto vyjádřila zásadní nesouhlas s budoucím provozováním takzvaných zelených koloběžek v Praze 4.
„Stížnosti zejména od hendikepovaných obyvatel, seniorů a maminek s kočárky na odložené zelené elektrokoloběžky a žlutá kola jsou na denním pořádku,“ zdůraznil 1. místostarosta pro finance, dopravu a evropské fondy Zdeněk Kovářík (ODS). „Na rozdíl od seriózního přístupu provozovatele růžových kol, společnosti Rekola, který se snaží obyvatelům pomáhat a nepřekážet, sdílená mobilita prostřednictvím zelených elektrokoloběžek a žlutých kol obtěžuje a ohrožuje,“ dodal.4
„Stížnosti zejména od hendikepovaných obyvatel, seniorů a maminek s kočárky na odložené zelené elektrokoloběžky a žlutá kola jsou na denním pořádku,“ zdůraznil 1. místostarosta pro finance, dopravu a evropské fondy Zdeněk Kovářík (ODS). „Na rozdíl od seriózního přístupu provozovatele růžových kol, společnosti Rekola, který se snaží obyvatelům pomáhat a nepřekážet, sdílená mobilita prostřednictvím zelených elektrokoloběžek a žlutých kol obtěžuje a ohrožuje,“ dodal.4
O zásadním nesouhlasu s dalším provozováním elektrokoloběžek už informovalo vedení městské části i příslušné odbory pražského magistrátu i Radu hlavního města Prahy.
„Zelené elektrokoloběžky mají od nás jasnou červenou kartu. Žlutá kola dostala pomyslnou žlutou kartu a mají nyní prostor k nápravě,“ shrnul stručně dnešní rozhodnutí radních Zdeněk Kovářík.
Obě fotografie jsou ilustrační.