Oprava lávek na železničním mostě startuje v dubnu


Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., zahájí v dubnu práce na lávkách V025 a V026, které jsou součástí železničního mostu na Výtoni, spojujícího smíchovský a výtoňský (vyšehradský) břeh řeky. Lávky slouží pouze chodcům a s ohledem na špatný stav některých konzol musely být lokálně opravovány již v září loňského roku.

Hodnocení stavebního stavu stávající konstrukce lávek je na klasifikačním stupni VII, který znamená havarijní stav. Nosná konstrukce plošně koroduje a oslabení některých průřezů konzol lávky dosahuje 100 %, došlo tedy k destrukci některých prvků.

 

 

Rekonstrukce nahradí poškozené prvky novými, případně zesílí nevyhovující prvky tak, aby byla zaručena dostatečná únosnost lávky. Protože kvalita obnovy protikorozní ochrany je závislá na teplotě a vlhkosti vzduchu a zároveň práce související s plynovým potrubím je možné provádět pouze mimo topnou sezonu, lze stavební práce realizovat v průběhu května až září. „Obě lávky na železničním mostě jsou kvůli havarijnímu stavu uzavřené od konce loňského roku. Už na konci září budou chodci moct po jedné z nich opět bezpečně procházet,“ uvádí k opravám radní pro dopravu Petr Dolínek.

 

Dřevěná mostovka je viditelně opotřebovaná, prkna jsou značně deformovaná, mezery mezi jednotlivými mostinami jsou i 20 mm. Lokálně jsou mostiny pokryty řasami, což svědčí o vlhkosti dřeva, a může tak docházet ke skryté hnilobě. Vnitřní zábradlí s výplní z pletiva je ve značně špatném stavu a také se vymění.

Investorem této stavební akce je Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., a zhotovitelem je společnost Strabag a. s.