Mercedes-AMG Petronas Formula One Team čekají dva závody na Red Bull Ringu – tento víkend začíná Velká cena Štýrska

Toto Wolff hovoří o Velké ceně Štýrska

Měli jsme vzrušující závod ve Francii s dalším intenzivním soubojem mezi nejlepšími čtyřmi vozy a tato výzva je něco, co si všichni členové týmu užívají. Poté, co zklamání z chybějícího vítězství pominulo, bylo ve Francii spousta pozitiv. S P2 a P4 jsme zaznamenali dobrý tah ba body a tempo vozu bylo povzbudivým krokem vpřed ve srovnání s Monakem a Baku, a to díky tvrdé práci členů našeho týmu v továrnách a na trati. Ale víme, že máme před sebou ještě dlouhou cestu cesta a spousta dalších příležitostí, v sezóně jako je tato, bude záležet na každičkém bodu, každý bod znamená rozdíl. A na posledních několika závodech jsme nechali body ležet na stole. Rozebrali jsme závod ve Francii a pochopili jsme ve kterých oblastech se můžeme zlepšovat. Takže teď je to všechno o soustředění se na to, abychom tato vylepšení přinesli do dalších dvou závodů v Rakousku, kde doufejme, že můžeme posunout pozitivní dynamiku opět v náš prospěch. Naštěstí nemusíme dlouho čekat na naši další šanci to zkusit a já vidím odhodlání u každého člena týmu. Rakousko pro nás bylo v minulých sezónách obtížným okruhem, ale loni jsme tam jeli dobře. Víme, že situace v této sezóně je úplně jiná. Je to velmi rychlý a krátký okruh, s méně příležitostmi získat čas. Rozdíly budou těsné, takže na ně musíme zaútočit!

Velká cena Štýrska

  • Pokud jde o čas na kolo, Spielberg má v současné době nejkratší kolo v kalendáři závodů Valtteriho čas na pole 1m02.939s z loňské Grand Prix Rakouska je aktuálním rekordem na kolo.
  • Přestože má Red Bull Ring nejrychlejší čas na kolo, délka tratě 4 318 km je jen pátá nejkratší, za Brazílií, Mexikem, Nizozemskem a Monakem.
  • Vzhledem k rychlému času na kolo a krátké délce trati je to jedno z nejužších kvalifikačních závodů sezóny s menšími příležitostmi najít si čas.
  • Znamená to také, že piloti se mohou během tréninků vejít do více kvalifikačních jízd, pokud mají k dispozici sady pneumatik, a týmy mohou absolvovat více kol v hodinových trénincích.
  • Trať je jednou z nejagresivnějších, pokud jde o tvar, hloubku a rozestup obrubníků, což bylo patrné během dvou závodů v Rakousku v roce 2020. Agresivní jsou také vysoké obrubníky s klobásou na výjezdech ze zatáček jedna z nejnáročnějších na zavěšení vozu.
  • Kvůli agresivní povaze obrubníků na okruhu Red Bull Ring je riziko poškození karoserie vysoké a v tréninku často vidíme piloty jak poškodí vůz, když posouvají hranice trati.
  • Spielberg má v běžném kalendáři závodů F1 nejméně zatáček ze všech tratí, pouhých 10 – o jednu méně než Autodromo Nazionale Monza.
  • Z těchto 10 zatáček je pouze sedm klasifikováno jako s omezenou přilnavostí, kde pilot musí ubrat plyn. Zatáčka 2, 5 a 8 se projíždí na plný plyn, a proto nejsou klasifikovány jako zatáčky v pravém slova smyslu.
  • Dráha má hodně úseků, kde se její sklon mění z jedné strany na druhou, například zatáčka 3. Zde dráha klesá směrem k apexu a auto prochází přes vrchol, zatímco na výjezdu nabírá sílu. Přitom často nadzvedne kolo, což může vést k potížím s brzděním, stabilitou a dráhou.
  • Rakouský okruh má tři velké brzdné zóny, z nichž dvě jsme klasifikovali jako „těžké“ – s registrací více než 4 g déle než 0,4 s. To vede k vysokému opotřebení brzd. Také zatáčky 1, 3 a 4 přicházejí v těsném sledu, což může vést k přehřátí brzd.
  • Rakouský okruh má společné druhé nejvyšší procento času na kolo projeté na plný plyn, se 73%. Pouze Itálie má delší čas projetý na plný plyn se 78%.
  • Teploty v Rakousku mohou být velmi proměnlivé. Za posledních pět let kolísaly teploty v průběhu závodních dnů od 16 ° C do 32 ° C.
  • Vysoká nadmořská výška Spielbergu a nižší tlak okolního vzduchu ovlivňují chlazení motoru a brzd, protože průtok do chladiče a brzdových hadiček je nižší.
  • Převýšení 69 metrů z nejnižšího do nejvyššího bodu na Red Bull Ringu je jedním z nejvyšších v kalendáři sezóny, což není překvapivé vzhledem k poloze trati v rakouských Alpách. Nejnižší bod je na startu / cílové rovince a trať dosáhne vrcholu v horní části zatáčky 3.
  • Piloti zažívají 5,1 g prostřednictvím rychlé zatáčky 9, předposlední zatáčky na trati. Toto je třetí nejvyšší g-síla registrovaná v celém kalendáři sezóny.
  • Na Red Bull Ringu se znovu pojedou dva závody v po sobě následujících víkendech. To přináší výhodu ve shromáždění velkého množství dat z prvního závodu, takže víte, jak budou pneumatiky a auto reagovat ve druhém závodě. Je to ale také určitá nevýhoda, protože tyto znalosti mohou vést k omezení možných strategií.
Red Bull Ring

Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – kalendář závodů 2021

 

YouTube
Share