Ještě bezpečnější domov díky službě BEDO SOS. Pro své klienty systém BEDO Ajax využije i Generali Česká pojišťovna

Společnost BEDO Ajax, která prodává zabezpečovací systémy využívané na 93 trzích světa, spouští novinku, díky které může být domácnost ještě bezpečnější. Nová služba BEDO SOS je vyvinutá tak, aby eliminovala falešné poplachy a zbytečné výjezdy zásahové služby a do ochrany majetku doplnila i lidský rozměr. Za značkou BEDO Ajax stojí společnost Smart home security, která spadá pod startupový akcelerátor BOLT vlastněný operátorem O2.

„Bezpečný domov dnes netvoří pouze chytrá čidla, mobilní aplikace, pulty centrální ochrany, pojištění či asistenční služby. Důležité je, aby všechna tato řešení zafungovala společně v momentě, kdy dojde bezpečnostnímu incidentu,“ vysvětluje Tomáš Výlet, projektový manažer BEDO Ajax. „Vyvinuli jsme proto systém, který v případě incidentu nejprve informuje členy domácnosti, aby se vyloučila možnost falešného poplachu. Pokud na ni nemohou reagovat, osloví systém osoby, které si klient sám předem zvolil,“ dodává Tomáš Výlet s tím, že může jít třeba o příbuzné nebo sousedy.

Každá pátá pojistná událost je z vytopení

Ze statistik České asociace pojišťoven vyplývá, že každý rok evidují pojišťovny v českých domácnostech přes dvě stě tisíc pojistných událostí. Přibližně každá pátá připadá dlouhodobě na vodovodní škody vytopením. Přitom riziko vytopení se dá poměrně snadno eliminovat a díky chytrému řešení a rychlému zásahu přímo v domácnosti lze celkovou výši škod výrazně snížit. „Pokud čidlo vytopení indikuje únik vody, spojí se profesionální operátor s obyvateli domácnosti, případně s jejich příbuznými nebo sousedy, a pomůže jim celou situaci bezpečně vyřešit,“ říká Tomáš Výlet. Operátor také poradí, jak a kde uzavřít hlavní přívod vody a elektřiny. „Nejen současná doba ukázala, že lidé si stále více chtějí vzájemně pomáhat. Sousedská výpomoc je od jakživa tou nejpřirozenější cestou a my ji pomocí naší technologie pomáháme realizovat,“ dodává Výlet.

Méně zbytečných výjezdů

Služba BEDO SOS pomáhá také snížit výdaje za falešné poplachy a zbytečné výjezdy zaměstnanců bezpečnostních agentur. „Celých 98 % poplachů nahlášených na naše pulty centrální ochrany je falešných,“ tvrdí Miroslav Chalupa, manažer dohledového centra společnosti D.I.SEVEN. „Čtyři pětiny všech falešných poplachů jsou přitom zaviněny lidským faktorem, 15 % pak představují vnější vlivy, typicky třeba domácí mazlíčci,“ dodává Chalupa. Právě služba BEDO SOS dokáže díky rychlému zapojení dalších osob, které žijí v blízkém okolí od místa incidentu, eliminovat zbytečné výjezdy bezpečnostní agentury, a tím ušetřit majiteli nemovitosti nemalé peníze.

Chytrá čidla zajímají i pojišťovny

Stále více českých pojišťoven si uvědomuje, že chytrá řešení určená pro ochranu majetku dokážou snížit rizika bezpečnostních incidentů a tím pádem i nutnost likvidovat a hradit vzniklé pojistné události. Nejinak je to i v případě Generali České pojišťovny, která se rozhodla nabídnout vybraným klientům sadu elektronického zabezpečovacího systému BEDO Ajax. Ta obsahuje centrální jednotku, čidlo na detekci vody a pohybové čidlo v celkové hodnotě 8059 korun. „Ochrana domácností pomocí chytrých a digitálních řešení je pro nás aktuální téma, v němž vidíme smysluplný potenciál. Chceme do praxe vnášet taková řešení, která budou pro lidi srozumitelná, dostupná a přinesou jim jasné benefity,“ vysvětluje David Vosika, pojistně-technický ředitel Generali České pojišťovny. Tisíce klientů pojišťovny tak mohou z pohodlí svého domova získat svou sadu na eshop.bedocz.cz a v případě potřeby si mohou rovnou zajistit instalaci u některého ze 140 autorizovaných montážních partnerů. Objem spolupráce mezi oběma subjekty je vyčíslen na 35 milionů korun.