Jen peníze už nestačí. Pro zájemce o brigádu hraje při výběru práce roli také přátelský kolektiv nebo flexibilita v plánování směn

 Sezóna brigád se blíží, a stejně jako v předešlých letech je i letos o pracovní nabídky velký zájem. To potvrzují i data z průzkumu, který si nechala zpracovat firma KFC ve spolupráci s agenturou *IPSOS.  Více než 50 % respondentů průzkumu ve věku od 15-27 let potvrdila, že bude v letošní sezóně hledat brigádu. Nejčastěji mají zájem o manuální práce (29 %), různé pozice v administrativě (24 %) či službách a gastronomii (34 %).  Pro zájemce je rozhodující výše výdělku, ale také to, v jakém kolektivu pracují a zda mají volnost v plánování směn. Peníze nejčastěji investují do cestování, zábavy a koníčků. A právě tyto možnosti jim firma KFC může nabídnout.

  • Přes 50 % respondentů ve věku od 15-27 let bude v letní sezóně hledat brigádu
  • Pro zájemce je nejdůležitější výše výdělku, přátelský kolektiv a flexibilita

v plánování směn na základě vlastních požadavků

  • 6 lidí z 10 je nespokojeno s výší výdělku
  • Nejčastěji mají zájem o manuální práce (29 %), různé pozice v administrativě (24 %) či službách a gastronomii (34 %)

 

Peníze už nestačí

Letos by měly být brigády placené lépe než loni. I přesto je 6 lidí z 10 nespokojeno s výdělkem. 15 % z dotázaných by si dokonce představovalo mzdu vyšší až o 30 %.

„Vnímáme, že tlak na výši mezd je veliký, hodně tomu přispěl covid, vysoká míra inflace nebo třeba válka na Ukrajině. Na tyto faktory se snažíme reagovat,“ říká Ivana Makalová Dlouhá, Brand Leader pro KFC.

Kromě výdělku zájemci očekávají, že jim brigáda přinese potřebnou praxi a zkušenosti, které budou moci zúročit v dalším zaměstnání (58,4 %).

Peníze už nejsou všechno. Ideální kombinací benefitů, kterou zaměstnavatelé u zájemců o práci zabodují, je možnost plánování směn podle vlastních potřeb, přátelský kolektiv a odpovídající platové ohodnocení.

„Nabídka benefitů je u nás velmi pestrá – kromě zajímavého platového ohodnocení zaměstnancům nabízíme právě možnost naplánovat si směny podle vlastní chuti, přátelský kolektiv, příspěvek na údržbu uniformy, 5 dnů volna navíc pro úvazky na hlavní pracovní poměr a zejména možnost kariérního růstu ve stabilní a neustále rostoucí společnosti. Velkým lákadlem je jistě i nabídka firemního stravování, a to nejen v KFC, ale také třeba v restauracích Burger King, Pizza Hut nebo Starbucks,“ zmiňuje Dlouhá.

 

Pracovat rukama nebo hlavou?

Atraktivita manuální práce u mladých lidí se v posledních letech trochu vytrácí. Tradiční řemesla vytlačují třeba obory, při kterých se pracuje s počítačem. Podle průzkumu je ale stále největší zájem právě o manuální práce. O ty se zajímá téměř třetina dotázaných (29,2 %), brigádu v administrativě by potom preferovalo 24 % respondentů.

Velmi početnou skupinu tvoří zájemci o práci ve službách a pohostinství (34 %), kde se také každoročně objevuje nejvíce pracovních nabídek. V KFC nabírají brigádníky a zaměstnance na různé zkrácené úvazky po celý rok, nejenom před letní sezonou.

„Snažíme se našim zaměstnancům a jejich potřebám naslouchat. V ideálním případě totiž chceme, aby práce, která kdysi začala jako brigáda pokračovala dál. Prostor pro kariérní růst nabízíme pro všechny, kteří mají zájem a chuť se vypracovat. A že už hodně takových příběhů máme“, usmívá se Dlouhá.

 

Cestování, koníčky, zábava

Za co utratí vydělané peníze nejčastěji? Více než třetina mladých použije peníze na cestování a poznávání světa.  Další třetina pak utratí peníze za zábavu nebo investuje do svých koníčků. „Díky možnosti plánovat si směny podle svých časových možností se dají koníčky a cestování s prací v KFC perfektně skloubit,“ dodává Dlouhá. Na oblečení a kosmetiku použije peníze více než 14 % dotázaných, přičemž lehce převažují ženy. Do vzdělávání pak investuje téměř desetina (8,3 %).


O KFC


Síť restaurací KFC nabízí šťavnaté kuřecí kousky ve více než 24 000 restauracích v 150 zemích světa. V České republice bylo první KFC otevřeno v roce 1994 ve Vodičkově ulici v Praze. V roce 2019 značka oslavila 25 let na českém trhu a v současné době stojí již 114. restaurací. I přes skutečnost, že na celém světě v KFC ochutnáte více než 400 různých produktů, základní nabídku tvoří kousky čerstvého kuřete připravované podle tajného receptu Colonela Sanderse.

Více informací na: www.kfc.cz

KFC naleznete na Facebooku pod KFCCR a na Instagramu KFC_CZ.

 

titulní ilustrační foto