Formule E: 2023 Greenco Hyderabad E-Prix: tým MASERATI MSG RACING skončil 10.

Tým Maserati MSG Racing se probojoval první desítky na Hyderabad E-Prix, přičemž Edoardo Mortara se zotavil a získal jeden bod v prvním závodě mistrovství světa v Indii za posledních 10 let.

Edoardo Mortara

  • FP1: P7
  • FP2“ P5
  • Kvalifikace: P7 [žádný čas, čtvrtfinále D]
  • Závod: P10
  • Získané pozice: 3
  • Nejrychlejší kolo: 1:14,810
  • Umístění v šampionátu: P18 [3 body]

Maxmilián Günther

  • FP1: P16
  • FP2: P11
  • Kvalifikace: P5 [1:14,621, čtvrtfinále B]
  • Závod: P13
  • Získané pozice: -8
  • Nejrychlejší kolo: 1:15,273
  • Umístění v šampionátu: P20 [0 bodů]

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: P10 [3 body]

 

Průběh závodu

Monacký tým ukázal pozitivní, konzistentní tempo během obou tréninků a využil chaotické kvalifikace, aby oba vozy startovaly mezi nejlepšími osmi. Edo zajel čtvrtý nejrychlejší čas ve skupině B, aby postoupil do fází duelu, zatímco jeho týmový kolega Maximilian Günther postoupil do soubojů po ztrátě času na kolo pro Jake Hughese z McLarenu.

Slibný polesiter Mitch Evans posouval Maxe do semifinále, zatímco prodloužení trati vedlo k vymazání času na kolo pro Eda, což švýcarsko-italského pilota vyřadilo z kvalifikačního boje. Od pátého místa se Max na začátku závodu držel, i když kontakt s Nickem Cassidym donutil Eda ve čtvrtém kole zajet do boxů kvůli opravě a znovu se zařadil až na 22. místě. Max proklouzl v 11. kole na šesté místo po neúspěšné aktivaci Attack Mode, ale později byl ve třetí zatáčce vyřazen  z provozu po havárii vpředu mezi oběma jezdci Jaguaru. Německý pilot  bohužel v důsledku toho klesl na 16. místo, ale předvedl slibný návrat, zatímco Edo také začal stoupat polem, nyní drží 19. místo.

Safety Car ve 23. kole  shromáždil balík a poskytl novou naději na body, protože dvojice pokračovala v boji dopředu, maximalizovala strategii aktivace  Attack Mode v závěru závodu .

Edo dojel do cíle 11., ale posunul se na   10.místo po pozávodní penalizaci Sebastiena Buemiho, zatímco Max skončil 13.

Devátá soutěžní sezóna Formule E bude pokračovat v Jižní Africe  Cape Town  E-Prix v sobotu 25. února 2023.

 

James Rossiter, šéf týmu, Maserati MSG Racing

„Tento víkend byl pozitivní, ale náročný, ale ukázali jsme jasný krok vpřed v rychlosti, když oba piloti postoupili do kvalifikačních duelů. Bohužel štěstí v závodě nebylo na naší straně. Max  ztratil příliš mnoho času kdy uvízl za účastníky kolize mezi  [Samem] Birdem a [Mitchem] Evansem a Edo odvedl dobrou práci, když se vrátil později v závodě po kolizi na začátku závodu. Přestože jsme zrychlili tempo, musíme pokračovat ve sledování našich procesů, abychom mohli i nadále dosahovat vyšší výkonnosti.“

Edoardo Mortara, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore
Dan Ticktum, NIO 333 FE Team, NIO 333 ER9

Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing

„Z mého pohledu to byl víkend nahoru a dolů, ale náš výkon se zlepšuje. V jednom kole jsme byli rozhodně rychlejší, ale závod bylo těžké hodnotit, protože byl ovlivněn kontaktem, který jsem měl na začátku. Přišel jsem o přední křídlo a auto se po opravách nechovalo  příliš dobře, ale nějak se nám podařilo skončit v top 10. Je jasné, že musíme být konkurenceschopnější, ale s čistým víkendem vím, že může být v cíli pro dobré body.“

Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing

„Je to srdcervoucí takhle odejít.  Udělali jsme dobrý krok vpřed ve srovnání s prvními dvěma víkendy sezóny a měli jsme silné tempo v kvalifikaci i v závodě. Podařilo se mi startovat v první pětce a byli jsme dobří z hlediska energetické účinnosti a tempa. Byla to velká smůla prohrát závod, když Sam [Bird] a Mitch [Evans] havarovali, což mě  odsunulo dozadu. Je zklamáním promarnit něco,  co mohl být velmi silný výsledek, to ale k závodění patří. Někdy věci nejdou podle vašich představ, ale v takových chvílích je důležité reagovat správným způsobem, jít dál a věřit svým schopnostem. Vím, že náš čas přijde.“

Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse

„Hyderabad nám určitě přinesl bezprecedentní čtvrtý závod se silnou kvalifikací s oběma Maserati až do duelů a pak závod s velkým pohybem nahoru a dolů po poli, kdy Edo musel nejprve vyměnit přední spojler a pak Maxe dostihla kolize, která ho přinutila posunout  se z pátého místa a skončil na 13. místě. Tým pokračoval v tlaku a skončili jsme s bodech díky Edovi, který skončil 10. Nyní se zaměříme na závod v Kapském Městě a využijeme dynamiku, kterou jsme jasně měli, abychom postoupili a vrátili se silnější.“

Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA ABB Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k přední kategorii plně elektrických motorů. Jako jeden z mála stálých účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing posunul od úspěchu k úspěchu a v roce 2021 okusil titul vicemistra světa.

Zdroj: Maserati Press Office

 

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023