Další část tratě z Pardubic do Hradce Králové bude dvoukolejná

Správa železnic začne v příštím roce modernizovat další část frekventované spojnice dvou nejvýznamnějších center východních Čech. Proto vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele rekonstrukce traťového úseku z Pardubic-Rosic nad Labem do Stéblové. Jejím hlavním přínosem bude výstavba druhé koleje, a to včetně mostu přes Labe v Pardubicích. Současně dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Dokončení stavby je plánováno v závěru roku 2023, její předpokládané celkové investiční náklady se blíží částce 2,6 miliardy korun.

Připravovaná akce navazuje na již zahájenou přestavbu pardubického hlavního nádraží. Modernizací včetně zdvoukolejnění projde úsek o délce 7,5 km. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový, se dvěma kolejemi. V železniční stanici Pardubice-Rosice nad Labem se upraví kolejová rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Změní se i konfigurace kolejiště kvůli vzniku nových nástupišť. Propojení vnějšího a ostrovního nástupiště bude mimoúrovňově novým podchodem.

Modernizací projde i zastávka Pardubice-Semtín, která získá dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka.