Od pátku 1. února ruší T-Mobile jako první telekomunikační operátor v ČR zpoplatnění volání na jednotné krizové číslo Horské služby 1210.
„Zpoplatnění krizové linky Horské služby nám přišlo nelogické, a proto jsme se rozhodli umožnit volání na tuto linku zdarma,“ uvádí Juraj Bóna, ředitel Rezidenčního segmentu T-Mobile, a dodává: „Práci členů horské služby velmi obdivujeme, a pokud by zvýhodnění přímé linky pomohlo zachránit byť jen jediný život navíc, budeme vědět, že tento krok měl smysl“.
Horská služba má jednotné nouzové číslo 1210 jako službu, která je v mobilních i pevných sítích všech operátorů v ČR zřízena stejným způsobem, jako přístup na obvyklé tísňové linky. „Spojení je podle místa, ze kterého osoba žádající pomoc volá, automaticky směrováno na dispečink HS v příslušné horské oblasti. Pokud se volající nachází v oblasti, ve které je jen signál zahraničního operátora, po přidání předvolby +420 se volající s našimi záchranáři bez problému spojí,“ popsal fungování čísla ředitel Hadáček.
Stávající telefonní čísla na oblastní dispečinky HS stále bez problémů fungují, takže potřební, kteří nepoužívají číslo 1210, či nepoužijí k přivolání pomoci mobilní aplikaci Záchranka, mohou nadále přímo kontaktovat oblastní dispečinky HS.
- Letošní rok v počtu zásahů Horské služby trhá rekordy
- Krizová linka 1210 dosud odbavila tisíce hovorů
- T-Mobile umožňuje volání na tuto linku zdarma jako první