- První vůz vyráběný po dokončení velké přestavby továrny v El Palomar (Argentina). Tento výrobní závod se nyní řadí mezi nejvíce inovativní podniky skupiny PSA.
- První vůz postavený na platformě CMP, na nejnovější a jedné z nejmodernějších platforem skupiny PSA.
- Nový Peugeot 208 byl nedávno představen v Evropě, kde získal ocenění „Auto roku 2020.
31. července 2020 byla zahájena sériová výroba nového Peugeotu 208 v podniku El Palomar v Argentině. Jedná se o jeden z nejvýznamnějších nových vozů v historii značky, který byl kdy uveden na trh v Argentině a potažmo i v celé Latinské Americe.
Nový Peugeot 208
Nový Peugeot 208 je určen pro globální trhy. Je součástí plánu rentabilního růstu „Push to Pass“, který sahá až do roku 2021. Uvedení tohoto modelu na trh v Argentině představuje debut platformy CMP (Common Modular Platform) v Latinské Americe. CMP je nová modulární platforma určená pro různé typy pohonů a pro kompaktní městské vozy (segment B), základní a střední hatchbacky (segment C) a kompaktní SUV. Tato platforma je zásadním prvkem, který novému Peugeotu 208 zajišťuje výkon, odolnost a komfort pro jedinečný zážitek z jízdy.
Mezi prvky, které charakterizují nový Peugeot 208, jenž byl v Evropě zvolen „Autem roku 2020“, patří jeho palubní technologie nejnovější generace zahrnující nový Peugeot i-Cockpit© s vyvýšeným 3D přístrojovým panelem a řada asistenčních systémů, jež je v segmentu kompaktních hatchbacků referencí.
„Nový Peugeot 208 je výsledkem intenzivní práce našich týmů, spolupracujících s odvětím automobilových dílů a s odborovými svazy. Toto uvedení na trh znamená pro skupinu PSA novou éru existence v Latinské Americe a znovu potvrzuje náš závazek vůči této zemi, našim zaměstnancům a partnerům. I nadále investujeme, abychom našim zákazníkům nabídli řadu stále modernějších produktů a technologií. Pro nás je tento závazek vždy spojen s dlouhodobou budoucností, “ prohlásil Patrice Lucas, prezident a člen výkonné rady skupiny PSA pro Latinskou Ameriku.
Na vývoji tohoto projektu v posledních letech spolupracovalo v Latinské Americe a Evropě asi 600 zaměstnanců, přičemž více než 8 000 hodin bylo věnováno školení výrobních týmů a přibližně 620 000 pracovních hodin vývoji projektu. Tento vůz navíc prošel testováním na silnicích mnoha zemí po celém světě, například v Argentině, Brazílii, Německu, Rakousku, Španělsku, Francii a Švédsku. Celkově v rámci testování najezdil 1,5 milionu km.
Výrobní centrum v El Palomar prošlo počínaje rokem 2016 velkou rekonstrukcí. Bylo do něj investováno 320 milionů dolarů a nyní z hlediska výroby splňuje dle standardů skupiny hodnocení „Vynikající závod“ („Excellent Plant“). Do areálu závodu bylo začleněno několik dodavatelů, což zefektivnilo výrobní procesy. Díky těmto změnám se zde nyní vyrábějí stále konkurenceschopnější produkty, jako je například nový Peugeot 208 postavený na globální platformě CMP, a podařilo se zajistit správné provádění procesů zaměřených na posílení odolnosti a výkonnosti vozu.
„Transformace výrobního centra v El Palomar zahrnovala optimalizaci a modernizaci řady našich procesů, čímž se zvýšila úroveň kvality vyžadovaná pro novou platformu CMP. To vyžadovalo přemístění některých dodavatelů přímo do výrobního areálu, čímž se zvýšila efektivita operací a logistika,“ prohlásil Jean Mouro, senior viceprezident pro provoz skupiny PSA Monozukuri pro Latinskou Ameriku. „Nový Peugeot 208 a platforma CMP způsobily v závodě El Palomar revoluci, a ten se stal jednou z nejlepších továren skupiny ve světě.“