Trhu navzdory: Automobilový trh slábne, Opel posiluje pozice

  • Opel se v ČR pevně prosadil v TOP10 prodejních statistik – a míří výš
  • Masivní růst zejména v segmentu lehkých užitkových vozů
  • Nová Astra se představuje veřejnosti během „Opel Astra Tour“

Tuzemský automobilový trh klesá – Opel přesto neustále zvyšuje prodeje, tržní podíly i pozici v žebříčku importérů! Během prvních měsíců tohoto roku se v ČR prodalo jenom 87 312 osobních a lehkých užitkových vozů (OA+LUV), což představuje meziroční pokles o téměř 11 procent. Opel ve stejném období umístil na tuzemském trhu 2549 OA+LUV vozů, což znamená meziroční nárůst téměř o třetinu (přesně 32 %) a Opel se tak ve statistikách Svazu dovozců automobilů vyšvihnul ze 14. místa na 10. pozici.

„Už řadu měsíců plníme svůj cíl, totiž umísťovat se stabilně v TOP10 značek. A v samotném květnu jsme dokonce obsadili devátou příčku, což naznačuje naše růstové ambice,“ říká Josef Šopík, šéf českého zastoupení značky Opel. Adekvátně k rostoucím prodejům posiluje Opel i svůj tržní podíl – z loňských 1,98 % se v segmentu OA+LUV dostal až na aktuálních 2,92 %!

Segment lehkých užitkových vozů

Naprosto výjimečně Opel posiluje v segmentu lehkých užitkových vozů, kde se během prvních pěti měsíců letošního roku posunul z loňské desáté na sedmou příčku a zaznamenal tak meziroční nárůst o 75 procent – žádná jiná z objemových značek nerostla v segmentu LUV tak výrazně jako Opel! Celkem se od ledna do května v ČR prodalo 545 LUV vozů Opel a značka díky tomu dosáhla tržního podílu 7,64 % (za 1-5/2021 činil tržní podíl Opelu 4,12 %).

Segment osobních automobilů

V segmentu osobních automobilů Opel posiluje svoje pozice především v nejsilnějších tržních segmentech. Se svými lákavými modely Mokka a Crossland Opel dominuje kategorii B-SUV, což je třetí nesilnější segment českého trhu: „Celkem jsme v B-SUV třídě prodali během, prvních pěti měsíců tohoto roku 1037 vozů, což nedokázal žádný z konkurentů a samotný Crossland je dokonce druhým nejprodávanějším B-SUV vozem,“ chlubí se Jakub Kučmaš, prodejní ředitel značky.

Opel Astra Tour

Opel si věří i do příštích měsíců, na tuzemský automobilový trh totiž právě vyjíždí nová Astra, jedna z nejzajímavějších novinek letošní automobilové sezony. Jen před pár dny odstartovala velkolepá „Opel Astra Tour“, která bude po celý měsíc křižovat naší zemí a zastaví se v řadě měst. Každý zájemce si bude moci otestovat volant nové Astry, vzhledem k velkému zájmu o testovací jízdy je ale určitě dobré udělat si rezervaci na stránkách www.opelastratour.cz,“ říká Jakub Kučmaš.