Jeho Veličenstvo monacký princ Albert II. a Jeho královská Výsost dědičný princ Jacques zahajují Velkou cenu Monaka ve zcela novém McLarenu Artura Spider.
Celosvětová premiéra modelu Artura Spider, vůbec prvního sériově vyráběného kabrioletu McLaren s vysoce výkonným hybridním pohonem (HPH)
Nový vysoce výkonný hybridní McLaren Artura Spider dnes o víkendu při Velké ceně Monaka dynamicky debutoval a během úvodního kola nadchl diváky, které řídil Jeho Veličenstvo monacký princ Albert II.
Artura Spider
Nový Artura Spider v oranžovém provedení McLaren Orange byl na startovní čáře poskytnut monackému knížeti Albertu II. V doprovodu Jeho Veličenstva dědičného prince Jacquese pak projel okruh Grand Prix, kde měli diváci možnost ocenit vzrušující výkon nejnovějšího supersportu McLarenu.
Michael Leiters, generální ředitel, McLaren Automotive Ltd
„Jsme poctěni, že Jeho Výsost monacký princ Albert II. a Jeho Výsost dědičný princ Jacques slavnostně zahájí Velkou cenu Monaka 2024 za volantem McLarenu Artura Spider. Monacký okruh zaujímá cenné místo v dědictví McLarenu, které trvá více než šest desetiletí. Artura Spider ztělesňuje desetiletí zkušeností ze závodních a automobilových inovací, o které se s radostí podělíme s našimi zákazníky a fanoušky.“
Vedle dynamického debutu modelu Artura Spider při Velké ceně Monaka byla veřejností poprvé představena nedávno odhalená karoserie McLarenu Senna Sempre. Zbarvení Senna Sempre, které bylo vytvořeno souběžně se zakázkovým jednorázovým zbarvením pro vozy Formule 1 MCL38, které se tento víkend závodilo, bylo ručně namalováno na sériový McLaren Senna a o víkendu vystaveno u prodejce McLaren v Monaku.
Nová Artura Spider přichází s výraznými vylepšeními v oblasti výkonu, výkonu a zapojení řidiče, které v kombinaci se smyslovým potěšením z jízdy s otevřenou střechou dodávají modelu Artura pozoruhodný nový rozměr. Vylepšení navržená pro model Spider byla začleněna také do kupé Artura, přičemž současně byl představen nový model.
Jak nový Spider, tak i nové kupé poskytují nejvyšší úroveň dynamických výkonů – včetně vynikajících schopností na okruhech – a zároveň splňují požadavky běžné jízdy a nabízejí téměř neslyšný elektrický pohon, který je tak výhodný v městském prostředí.
Více informací naleznete ZDE
McLaren Automotive
McLaren Automotive je výrobcem ultra výkonných a lehkých supersportů. Společnost byla založena v roce 2010 a nyní je největší součástí skupiny McLaren Group.
Společnost McLaren Automotive, která sídlí v technologickém centru McLaren Technology Centre (MTC) ve Wokingu v hrabství Surrey v Anglii, je poháněna výzvou vytvářet nejúžasnější, nejpoutavější a nejlahodnější vozidla na světě. S využitím 60leté historie autentických závodních výkonů značky McLaren přinesl jedny z nejpozoruhodnějších supersportů, jaké kdy byly vyrobeny.
Produktové portfolio GTS, supersport, Motorsport a Ultimate se prodává na více než 40 trzích po celém světě. Její vozy se montují ručně ve výrobním centru McLaren (MPC), které sídlí ve stejném kampusu jako MTC ve Wokingu.
McLaren je průkopníkem, který neustále posouvá hranice. V roce 1981 zavedla do Formule 1 technologii lehkého a pevného podvozku z uhlíkových vláken s vozem McLaren MP4/1.
V roce 1993 pak navrhla a postavila legendární silniční vůz McLaren F1. Postaven na podvozku z uhlíkových vláken založil DNA supersportu McLaren, realizovanou pro 21. století v roce 2011 představením McLarenu 12C – prvního sériově vyráběného vozu McLaren Automotive.
McLaren byl první, kdo v roce 2013 dodal hybridní hypersport, McLaren P1™. Po uvedení řady vozidel Ultimate Series následoval v™ roce 2018 McLaren Senna a o rok později jeho derivát GTR určený pouze pro okruhy. V roce 2019 byl také představen hybridní model Speedtail hyper-GT. Její nejnovější model Ultimate, Elva, je nejlehčím silničním vozem McLaren všech dob.
Modely McLaren LT představují vrcholné vyjádření výkonu na trati v sériově vyráběných supersportech. Název pochází z „Longtail“ verze F1 GTR, která byla představena v roce 1997 a byla začleněna do nomenklatury McLaren Automotive v roce 2015 s příchodem kupé 675LT na bázi McLarenu 650S a Spideru. V roce 2018 legenda LT pokračovala s modelem 600LT na bázi McLarenu 570S. Nejnovější kapitola příběhu LT byla napsána v letech 2020 a 2021, kdy bylo představeno kupé 765LT a Spider.
V roce 2021 společnost také představila svůj zcela nový vysoce výkonný hybridní supersport McLaren Artura. Artura je prvním McLarenem, který těží z lehké architektury McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA). MCLA je navržen, vyvinut a vyroben v technologickém centru McLaren Composites v anglickém Sheffieldu za použití prvních procesů na světě a bude stát v čele elektrifikované budoucnosti značky.
V roce 2022 McLaren oznámil Solus GT, okruhový monopost uzavřeným kokpitem, který oživil futuristický koncept, který byl původně vytvořen pro virtuální hraní.
V roce 2023 McLaren představil svůj nejlehčí a nejvýkonnější sériově vyráběný supersport 750S – důkladný vývoj oceňovaného supersportu 720S. McLaren také představil nové GTS, které nahradilo McLaren GT.
McLaren Artura Spider
McLaren Artura Spider byl odhalen na začátku roku 2024 jako první vysoce výkonný hybridní kabriolet značky. Jeho zavedení bylo součástí významného pozdvižení značky Artura v modelovém roce a znamenalo to, že sériově vyráběná řada McLarenu GTS, nová Artura a 750S byla představena během 12 měsíců od sebe.
McLaren Automotive se také rozhodl spolupracovat s podobně smýšlejícími, předními světovými společnostmi a organizacemi, které posouvají hranice ve svých oborech. Patří mezi ně Ashurst, Bowers & Wilkins, Dynisma, Gulf, Monroe, Pirelli, Plan International, Richard Mille a Tumi.
Zdroj: McLaren Automotive