Ferrari ve druhé řadě v závodě 24 hodin Le Mans

Vozy Ferrari – AF Corse 499P odstartují z druhé řady v 92. ročníku závodu 24 hodin Le Mans, a to díky časům, které  na historické francouzské trati zajeli Alessandro Pier Guidi a Antonio Fuoco v tréninku Hyperpole. Tato soutěž, čtvrté dějství FIA WEC, startuje v sobotu 15. června v 16 hodin místního času.

Trénink se jel na suché trati, což umožnilo oběma vozům se znakem vzpínajícího se koně jet na středně tvrdých pneumatikách. Nejlepší časy na kolo byly zaznamenány v osmém kole s vozem 499P s číslem 51 (3’25″156) a ve třetím kole s „sesterským“ hypercarem Le Mans se startovním číslem 50 (3’25″598).

Kvalifikace, která byla omezena na osm nejlepších vozů ze tří tříd účastnících se 24hodinového závodu, byla přerušena červenou vlajkou po incidentu mimo trať v zatáčce Indianapolis v době, kdy do konce závodu zbývalo sedm minut a 41 sekund. V tu chvíli byla Ferrari na druhém a třetím místě, řízená Fuocem a Pierem Guidim.

Při restartu, v poslední fázi Hyperpole, zlepšil Pier Guidi svůj čas o více než devět desetin ve druhém letmém kole, zatímco Fuoco, který měl k dispozici pouze jedno letmé kolo, nedokázal svůj čas snížit. Při projetí cílem byla obě Ferrari na čtvrtém a pátém místě. Penalizace udělená Cadillacu číslo 2 (pět pozic na startovním roštu) po předchozím kole ve Spa však umožnila hypervozům výrobce z Maranella posunout se do druhé řady.

Vůz 499P týmu AF Corse s číslem 83, řízený oficiálními jezdci Ferrari Yifei Ye a Robertem Shwartzmanem spolu s Robertem Kubicou, odstartuje z 12. místa na startovním roštu.

Antonio Fuoco, 499P #50:

„Byl to velmi tvrdý Hyperpole. Jako tým jsme udělali maximum, abychom využili potenciál našich 499P. Zdá se, že někteří soupeři jsou celkově silnější než my, ale víme, že 24 hodin Le Mans je dlouhý závod, kde budou hrát klíčovou roli různé faktory, včetně zkušeností, které jsme my jezdci a celý tým získali v posledních několika měsících.“

Alessandro Pier Guidi, 499P #51:

„Věděli jsme, že v Hyperpole se můžeme ve srovnání s některými soupeři potýkat s výkonností. Neměli jsme moc štěstí na červenou vlajku, což ovlivnilo naši přípravu pneumatik, protože jsme se snažili zlepšit v závěrečné fázi. Myslím si však, že naším cílem bylo kvalifikovat se v prvních dvou řadách, snížit riziko na startu, a to se nám podařilo. Závod? Věřím a věřím, že můžeme podávat dobré výkony, zejména proto, že můžeme čerpat ze zkušeností získaných v roce 2023. Věřím, že máme na to, abychom v závodě 24 hodin Le Mans podali dobrý výkon.“

Antonello Coletta, globální ředitel pro vytrvalost a Corse Clienti:

„Na konci Hyperpole se ocitáme tam, kde jsme očekávali, že budeme vzhledem ke konkurenci. Je důležité poznamenat, že silný soupeř, jako je Toyota, se této relace nezúčastnil. Jinak si myslím, že by byli dalším vyzyvatelem na nejvyšší příčky. Náš výsledek není překvapivý a jsme spokojeni s naším úsilím. Nyní se díváme dopředu na závod, který bude dlouhý a jak je v Le Mans zvykem, plný výzev a proměnných, které je třeba vzít v úvahu. Spolehlivost našich vozů 499P a týmová práce budou dvě základní ingredience pro úspěch v nejočekávanějším závodě roku.“

Ferdinando Cannizzo, vedoucí vytrvalostních závodních vozů:

„S výsledkem dosaženým v Hyperpole jsme velmi spokojeni. Věděli jsme, že nemáme moc šancí bojovat o pole position, ale dali jsme do toho všechno a dělali jsme velmi agresivní rozhodnutí. Alessandro a Antonio (Pier Guidi a Fuoco, pozn. red.) odvedli skvělou práci. Byla škoda, že červená vlajka ovlivnila výsledek, zejména u vozu 499P s číslem 50, jehož strategie byla agresivnější, pokud jde o palivo na palubě: Antonio se připravoval na letmé kolo, když byla vyvěšena vlajka. Při pohledu na závod víme, že to nebude snadné, protože tempo, které předvádějí někteří soupeři, je pozoruhodné. Takže budeme muset udělat všechno perfektně.“

Zdroj a foto: Scuderia Ferrari