BOHEMATIC – Nový český výrobce na trhu s luxusními hodinkami

Nová česká značka na trhu s luxusními hodinkami vznikla jako výsledek společné záliby podnikatele a investora Josefa Zajíčka a dvojice designérů Michala Froňka a Jana Němečka, kteří stojí za proslulým designovým studiem Olgoj Chorchoj. Ze společné vášně pro techniku, řemeslnou zručnost a staré závodní automobily se zrodil nápad na ambiciózní projekt, který by české hodinářské umění vrátil tam, kam historicky patří. Výsledkem je nová česká značka BOHEMATIC — koncept luxusních malosériových mechanických hodinek vystavěný na precizní manufakturní výrobě v Novém Městě nad Metují.

„Hodinářství je řemeslo, které v sobě spojuje umění a design s použitím přesných strojírenských technologií. Tedy ta odvětví, ve kterých jsme za Rakouska-Uherska a první republiky dosahovali mezinárodního věhlasu. Naším cílem je designem a technologiemi jednadvacátého století navázat na tuto silnou hodinářskou tradici a to nejlepší z dob minulých,“ říká Josef Zajíček, CEO a investor značky BOHEMATIC, a dodává: „Koncept unikátních hodinek vystavěný na precizní české manufakturní výrobě, nadčasovém designu a individuálním přístupu ke každému zákazníkovi je cesta, po které chceme kráčet a kterou se chceme odlišit od konkurence. Zakázková výroba nám umožňuje velkou míru individuálních úprav a každé hodinky jsou tak vždy vyrobeny podle představ jejich majitele.“

„Rozhodli jsme se vyrábět řemeslný produkt, který v sobě skrývá obrovskou přidanou hodnotu spojující umění a design s použitím přesných strojírenských technologií. Chceme  jít ale vlastní cestou a oživit český trh. Zajímá nás použití nejkvalitnějších řemesel, speciálního obrábění, povrchových úprav, ale i osobitých technologií, které se v „hodinařině“ příliš nepoužívají. Naší vizí je stavět na renomé českého designu, který chceme vlastním přístupem dále rozvíjet,“ doplňuje Michal Froněk, Art Director značky BOHEMATIC. „Majitel hodinek BOHEMATIC má možnost vyjít z navržených variant modelů a zároveň si své hodinky do značné míry individualizovat. Kromě vlastních barevných kombinací si zákazníci mohou navrhnout nápis, věnování či podpis na zadní víko a personalizovanou sekundovou ručku s monogramem nebo jiným ornamentem.“

 

Značka BOHEMATIC

si zakládá nejen na modernistickém designu s nadčasovými tvary a precizním řemeslném zpracování na hranici technologických možností, ale také na silných českých příbězích. Příkladem takového příběhu je i první model hodinek v nabídce značky BOHEMATIC model GRAPHIC SUTNAR. Jedná se o první model ze série GRAPHIC, která chce pojmout po svém to nejlepší z historie i současnosti českého grafického designu. Jako prvního velikána si vybrala Ladislava Sutnara. Tento avantgardní umělec dosáhl světového věhlasu a jeho díla patří k základům soudobé vizuální komunikace, designu a typografie. Uvedení hodinek GRAPHIC modelem Sutnar rezonuje s celkovou filozofií této série. Také druhý, více sportovně zaměřený model hodinek s názvem MINOR, který bude představen už počátkem listopadu, odkazuje na silný český příběh a bude poctou závodníkům a legendárnímu českému automobilu Aero Minor Sport, který v roce 1949 vyhrál legendární závod 24 hodin Le Mans.

Model Graphic Sutnar

Dominantou hodinek GRAPHIC SUTNAR je velký reliéfní číselník z pera Studia Marvil s dokonalým fontem, který Ladislav Sutnar navrhl pro označení budov v newyorském Bronxu v roce 1958, kterému sekunduje subtilní pouzdro s decentními nožkami. Detaily číselníku, tvar ruček i design korunky nesou typické prvky Sutnarovy tvorby vycházející z přísných kritérií geometrických tvarů a elegantní modernistické typografie.

Mechanický kalibr s ručním nátahem byl zvolen s ohledem na elegantně společenský charakter tohoto modelu. Na pomyslné diagonále víka nalezneme malý průhled na setrvačku. Také ručně šitý kožený pásek má čistou formu, zdůrazněnou prošitím. Model se vyrábí v pěti různých barevných verzích Tapir White, Rhino Black, Camel Ardoise, Elephant Blue a Walrus Silver, jejichž označení a odstíny vychází z názvů slavných hraček navržených Sutnarem. Cena hodinek Graphic se pohybuje dle provedení od 98 000 do 108 000 korun.

BOHEMATIC TÝM

Josef Zajíček, CEO a investor

Úspěšný investor, zakladatel firmy Benet, českého lídra v oblasti automotive. Dnes mimo jiné majitel Autodromu Most. Milovník historických sportovních vozů, moderních technologií a československého průmyslového designu. Spolu s Michalem Froňkem a Janem Němečkem ze studia Olgoj Chorchoj duchovní otec značky BOHEMATIC.

Michal Froněk, Art Director

Spolu s Janem Němečkem zakladatel designérského studia Olgoj Chorchoj, profesor produktového designu na pražské UMPRUM. Jejich návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass, Moser nebo Mikov, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Jan Němeček, Art Director

Spolu s Michalem Froňkem zakladatel designérského studia Olgoj Chorchoj, profesor produktového designu na pražské UMPRUM. Jejich návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass, Moser nebo Mikov, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Lukáš Ešner, vedoucí R&D

Hodinář s citem pro mikrosvět jemné mechaniky a dekorací, řemeslnou výrobu za použití unikátních materiálů a nových technologií. Prošel českou hodinářskou školou a dlouhodobě působil v prestižních hodinářských ateliérech v zahraničí. Po návratu do Čech stál u zrodu mnoha mechanických náramkových hodinek s puncem české manufakturní výroby.

Renata Eichlerová, projektový manažer

Zkušená konstruktérka náramkových hodinek, jejímž životním krédem je uvádět věci do pohybu. Při práci hledá konstrukční řešení, která respektují rovnováhu mezi funkční a estetickou stránkou věci. Prošla českým technickým učením a podílela se mimo jiné na vývoji a výrobě hodinek vzdávajících hold 100. Výročí vzniku naší republiky.

Petr Dressler, hlavní designér

Kreativní konstruktér, který dává jednotlivým dílům náramkových hodinek tvar, rozměr a definuje jejich vzájemné interakce. Profesně navázal na tradici, která je už po několik generací součástí jeho rodiny. Má za sebou technické vzdělání a dlouholetou praxi v českém hodinářském průmyslu. Absolutní perfekcionista.

Jana Volfová, vedoucí produkce

Hodinářka detailistka, která řemeslně zušlechťuje miniaturní součástky a skládá je v jeden dokonale funkční celek. Prošla českou hodinářskou školou a zkušenosti získala při kompletaci a servisu tisíců hodinek za své mnohaleté praxe. Podílela se na vývoji náramkových hodinek a mechanických kalibrů s puncem české manufakturní výroby.