Závěrečný den testování vývoje pneumatik Pirelli 2026 se konal ve středu 29. října v Mexico City. Akci zahájil Valtteri Bottas, třetí jezdec týmu Mercedes-AMG F1, za volantem vozu založeného na současném podvozku W16.
Valtteri Bottas
Finský jezdec testoval měkčí směsi v rozmezí od C3 do C6 v podobném programu, jaký v úterý provedl Gabriel Bortoleto ze Sauberu. Většina práce se zaměřila na nejtvrdší směs v tomto rozmezí, která je nejčastěji vybírána pro závodní víkendy během sezóny.
Po několika výkonnostních jízdách, kterým vždy předcházelo zahřívací kolo, aby se pneumatiky zahřály na správnou teplotu, dokončil Bottas hodnocení směsi C3 sérií dlouhých jízd.
Valtteri Bottas provedl podobný plán jízdy, včetně výkonnostních jízd, přičemž zbývající směsi byly vybrány na základě testů provedených společností Bortoleto předchozí den – pro analýzu výkonnostních rozdílů z hlediska času na kolo a úrovně degradace.

Frederik Vesti
V pozdním odpoledni převzal vůz Frederik Vesti (který se zúčastnil prvního tréninku na Velkou cenu Mexika za Mercedes) a během 10kolových jízd otestoval několik různých struktur pneumatik.
Nejlepší čas dánského jezdce byl 1 min 19,657 s ve 41. kole, zatímco Bottas stanovil měřítko 1 min 18,204 s ve 109. kole. Tyto časy na kolo však nejsou vzájemně relevantní, protože každý jezdec jel podle jiného programu.

V průběhu dne bylo dokončeno celkem 161 kol (112 kol pro Bottase a 49 pro Vestiho) o celkové délce 693 kilometrů, a to za podmínek na trati velmi podobných jako předchozí den, kdy teplota asfaltu dosahovala 49 °C. Během dvou testovacích dnů bylo na okruhu Hermanos Rodríguez ujeto celkem 1 278 kilometrů.
Další test pneumatik pro rok 2026
Další test pneumatik pro rok 2026 je naplánován na úterý 9. prosince v Abú Dhabí, kde se po poslední velké ceně sezóny uskuteční oficiální test se všemi týmy.
Zdroj: Pirelli Media


