Vyhlídky týmu Scuderia AlphaTauri před Velkou cenu Velké Británie v Silverstone

Jaké jsou vyhlídky pilotů týmu Scuderia AlphaTauri před Velkou cenou Velké Británie v Silverstone

PIERRE GASLY

„S ohledem na trojzávod proběhla kvalifikace ve všech třech závodech  a pokaždé se mi podařilo dostat se do Q3. Sobotní výkony tedy byly vynikající a zvláště jsem si užíval dobrý závod ve Francii před domácím publikem. Také druhý závod v Rakousku skončil dobře, i když to nebylo snadné, takže jsme byli stále ve hře. Byla škoda, že první rakouský závod pro mě hned skončil, ale celkově jako tým odvádíme dobrou práci, auto funguje dobře a zdá se, že všechno jde správným směrem, takže doufám, že to bude v Silverstone pokračovat . Největší změnou tohoto víkendu budou sobotní závody, což znamená, že před kvalifikací se pojede pouze jedna free practice. To je zásadní změna, takže bude ještě důležitější než obvykle být velmi dobře připraven, než vyjedete poprvé na trať. Budeme muset mít dobrou základní linii, pokud jde o nastavení vozu, hned od začátku. Nový formát znamená, že to, jak auto pracuje v závodním režimu, získává větší důležitost a my víme, že právě tady nás možná čeká trochu více práce ve srovnání s tím, jak si auto vedlo v kvalifikaci. Myslím si, že je to obecně proto, že v kvalifikaci máme lepší výkon, pracujeme lépe než jiné týmy, které se v kvalifikaci potýkají, poté jsme závodě víceméně tam, kde bychom měli být. Celkově by to ale mělo být dobré, protože jsme v Rakousku viděli jinou strategii a skončili jsme čtyři nebo pět sekund za první pěticí. Takže i když nás v závodě čeká ještě trocha práce , jsme přesto v mixu, což je rozhodně pozitivní. Hodně jsme pracovali s inženýry a já jsem zkoušel na simulátoru všechny možné scénáře nového formátu s kvalifikačním závodem Sprint.  Také jsme dostali nové pneumatiky od Pirelli. To bylo hlavně kvůli bezpečnosti a podle toho, co jsem zažil, když jsem je zkoušel v Rakousku, si myslím, že se budou chovat podobně. Miluji Silverstone, je to jedna z mých oblíbených tratí, zejména jízda přes Maggots and Becketts, což je jedna z nejzajímavějších sekvencí sezóny. Přestože předjíždění má být v Silverstonu obtížné, je to možné a loni jsem zvládl několik dobrých předjížděcích manévrů, s několika dobrými souboji, včetně předjíždění Seba (Vettela) po pravé straně před šikanou. Bavilo mě závodit před fanoušky v Rakousku a pro Silverstone by měl počet diváků dosáhnout plné kapacity atmosféra by měla být skvělá a já se na závod  těším. “

YUKI TSUNODA

„Ohlédneme-li se zpět za trojzávoden ve Francii a Rakousku, objevily se určitá negativa, ale také pozitiva. Mezi negativa určitě patří velká chyba v  kvalifikaci ve Francii a poté v Rakousku, kterou bylo přejetí bílé čáry vjezdu do boxové uličky. Řekl bych, že největším pozitivem bylo, že od prvního týdne v Rakousku jsem změnil přístup k celému závodnímu týdnu. Do té doby jsem měl tendenci vždy tlačit, jakmile jsem se cítil sebevědomě nebo těsně po změně nastavení vozu. Tento přístup pro mě fungoval v ostatních formulích až po Formuli 2, ale nefunguje, nebo přinejmenším zahrnuje velké riziko, když to zkusíte ve Formuli 1. Uvědomil jsem si to a změnil jsem postup vpřed krok za krokem , budování  sebevědomí během závodního týdne přes free practice, až do kvalifikace . To fungovalo dobře a také jsem změnil způsob, jakým jsem pracoval s inženýry na schůzkách a jak jsem se zahříval před nastoupením do auta. Byl to krok vpřed a našli jsme spoustu dobrých způsobů práce. V kvalifikaci na druhý rakouský závod jsem dosáhl svého nejlepšího výsledku roku a způsob, jakým se mi podařilo projít těmito třemi závody, byl opravdu dobrý, zejména proto, že jsem ztratil trochu sebevědomí poté, co jsem v ve F3 pohořel . Z toho jsem měl radost. Po posledním závodě jsem získal trochu více času na trati, testování pneumatik Pirelli na Red Bull Ringu a jako nováček, čím více času strávíte v autě, tím lépe. Byla to zajímavá práce. Teď přijdeme do Silverstone a mám dobré vzpomínky z loňského roku, kdy jsem se dostal na třetí místo ve speciálním závodě Formule 2 a stejně jako Red Bull Ring je to trať, na které jsem hodně jezdil. Bylo to ve F3. To je všechno pozitivní, ale nevýhodou Silverstonu, vzhledem k tomu, že jsem tam ještě nikdy nejezdil s vozem Formule 1, je to, že před kvalifikací máme pouze jeden volný trénink, protože tento víkend pojedeme v sobotu kvalifikační závod Sprint. Znamená to, že nový přístup, který jsem začal používat v Rakousku, tentokrát nebude fungovat tak dobře. Očekávám,  že budu muset hned po FP1 podat dobrý výkon v kvalifikaci, a to  bude těžké. Ale stále se budu snažit a krok za krokem znovu zrychlit, jako v Rakousku. Závod sprint je však pro každého něčím novým. Nesmíme také zapomenout, že můžeme provést změny v nastavení mezi FP1 a Kvalifikací, ale potom už nemůžeme nic změnit. Myslím, že to bude pro všechny docela náročný týden, ale soustředím se jen na sebe a na to, abych byl co nejlépe připraven. Těším se, až zažiji Silverstone ve voze Formule 1 se všemi jeho vysokorychlostními zatáčkami, a ačkoli, jak jsem řekl, bez dalšího volného tréninku to bude výzva . Uvidíme, co závod přinese. Zvláště se těším, až uvidím, jaké projedu zatáčky Maggots-Becketts-Chapel v autě F1. “

2021 DAZN and Scuderia AlphaTauri partnership

Za hledím přilby – EPISODE 9 – HUDBA

Otázka, kterou si mnoho lidí klade, jaká hudba hraje ve sluchátkách pilotů před závodem? Co je dostane do zóny pro víkend Formule 1? V naší poslední epizodě se Pierre Gasly a Yuki Tsunoda ponoří do tématu hudby!

 

Zdroj: Scuderia AlphaTauri