Vyhlídky týmu Scuderia AlphaTauri na Velkou cenu Francie 2021

Výroky pilotů Scuderia AlphaTauri Pierra Gaslyho a Yuki Tsunody

Pierre Gasly

„Mám pocit, že moje pódium v ​​Baku bylo zasloužené, protože celý víkend byl vynikající, ve volném tréninku šlo všechno dobře a  z auta jsem měl opravdu dobrý pocit, potenciál tam byl. Vylepšili jsme vůz na sobotu, nejrychlejší v FP3 a poté v kvalifikaci to bylo poprvé, co jsme opravdu bojovali o šanci na pole position, a skončili jsme pár tisícin od nejrychlejšího času. Věděli jsme, že  ze čtvrtého místa na startovním roštu můžeme hodně dokázat. Byl to komplikovaný závod, zvláště když jsme ve druhém stintu museli trochu ztišit výkon.

Bylo to vše o dobré týmové práci, o správné volbě v pravý čas. V kvalifikaci a po strategické stránce a také při pitstopech vše probíhalo dobře. Yuki měl  od soboty dobré tempo  na trati, která není snadná, takže to byl pro tým opravdu solidní víkend. Začátkem roku jsme zažili pár dobrých sobot, i když v nedělním závodu  vždy vždy všechno nevyšlo, ale poslední dva závody jsme odvedli vynikající práci bez chyb. Bylo to přesně to, co jsme potřebovali, a být odměněni pódiem na třetím místě je super.

Přišlo to ve správný čas, protože teď máme před sebou domácí závod na okruhu Paula Ricarda ve Francii. Po výkonu, jaký jsme předvedli jsme zvědavi, co dokážeme v nadcházejících závodech. Tento víkend budeme k závodu přistupovat stejně jako k předchozímu.

Upřímně řečeno, v minulosti jsem na okruhu Paula Ricarda nepředvedl nic zvláštního. Při svém prvním závodě F1 jsem se srazil s Estebanem Oconem a musel jsem odstoupit v úvodním kole a v roce 2019 to nebyl fantastický víkend a skončil jsem desátý. Ve skutečnosti  Baku bylo další tratí, na které se mi až do letošního roku nikdy nedařilo, a tak doufám, že budeme moci sledovat tento  trend a změnit to i o tomto víkendu.

Okruh je na rozdíl od posledních dvou tratí docela speciální se spoustou rychlých zón, takže rizika nejsou tak velká, ale stále je docela náročný technicky, protože zde jsou některé typy zatáček, které nikde jinde nenajdete,  zejména zatáčka Beausset v posledním sektoru, velmi dlouhá pravá následovaná levou. Pokud jde o vůz, jednoznačně bude naším prvním úkolem vypracovat nejlepší nastavení pro toto neobvyklé uspořádání.

Slyšel jsem, že organizátoři umožňují účast 15 000 diváků denně, což je skvělé, protože jsem opravdu doufal, že na mém domácím závodě budou fanoušci. Je důležité mít s nimi možnost sdílet tento víkend , protože to bude poprvé, co budu závodit před domácím publikem jako vítěz Grand Prix, po mém loňském vítězství v Monze. Bude to velmi speciální, takže jsem už trochu netrpělivý, až do budu moci zažít. A pódiové umístění v ​​Baku upoutalo pozornost médií. Nechci vyhořet, než začne víkend, takže se  snažíme vše zvládnout co nejlépe. “

 

Pierre Gasly

YUKI TSUNODA

„Před víkendem v Baku jsem měl několik náročných závodních víkendů, takže z výsledku mám dobrý pocit.  Ve srovnání s předchozími závody byla moje příprava mnohem lepší než obvykle a hned od FP1 jsem se cítil dobře připraven. Týden před Baku jsem se přestěhoval do Itálie, kde jsem většinu času trávil v továrně, se seznamoval s přístupem k závodnímu týdnu a sledoval předchozí problémy s autem. Rozhodli jsme se trochu odlišně přistupovat k závodnímu týdnu a vést více diskusí a fungovalo to dobře. Myslím, že jsme vytvořili novou základní linii, jak přistupovat k závodu. Celkový výsledek byl dobrý a mám z něj radost, i když  byla škoda, že jsem po restartu ztratil pozici.

Po závodu v Ázerbájdžánu jsem se vrátil do Itálie. Počasí a jídlo jsou dobré a můžu trávit více času v továrně a hovořit s inženýry. Přesunout se do Itálie bylo správné rozhodnutí a pro mě něco opravdu pozitivního, i když to znamená, že musím cestovat do Velké Británie na tréninky na simulátoru.

Pokud jde o další závod, závodil jsem na okruhu Paula Ricarda dvakrát předtím ve Formuli 3, což znamená, že po Portugalsku, Monaku a Baku, které pro mě byly úplně nové, je to jiná situace, což bude jistě pozitivní faktor. Na okruhu Paula Ricarda se ve voze  Formule 1 bude lišit a sektor 3 bude klíčový, přičemž  důležitým faktorem může být opotřebení pneumatik. Je to docela  rovná dráha a na rozdíl od posledních dvou závodů tu nejsou žádné zdi! Jsou zde dlouhé rovinky, takže nemusím být při zjišťování, kde má auto svůj limit tolik opatrný. Pokud jde o nastavení, bude se také velmi odlišné od Ázerbájdžánu, kde naše auto fungovalo opravdu dobře, protože zde nejsou žádné pravoúhlé zatáčky v nízké rychlosti. Ve všech ohledech je to úplně jiná trať. Těším se na ni a doufám, že skončím opět na bodech. “

Yuki Tsunoda

Za hledím přilby:  EPISODA 7 – TRENÉR

Co sbližuje Pierre Gaslyho a Yuki Tsunodu se svými trenéry? Dozvíte se více o vztazích pilotů s jejich trenéry a proč Yuki ráda zpívá v autě  cestou na závodní dráhu v nejnovější epizodě Behind the Visor!

 

 

Zdroj a foto: Scuderia AlphaTauri