Vyhlídky týmu Mercedes-AMG Petronas Formula One na Velkou cenu Abu Dhabí

TOTO WOLFF HOVOŘÍ O VELKE CENÉ ABU DHABI

Umístění 1:2 v Brazílii byl pro tým neuvěřitelný výsledek, ale o to více ho ozvláštnily výzvy, kterým jsme v této sezóně čelili, a to, jak jsme je překonali. Zajištění našeho prvního vítězství v sezóně je výsledkem tolik tvrdé práce, obětavosti a odhodlání všech zúčastněných. Náš tým nikdy nepřestal věřit a  nikdy se nepřestal snažit. Jsem na ně velmi hrdý a ukazuje to, jak silné jsou naše hodnoty.

George si vedl dobře celý víkend. Bez chyb v neděli si své první vítězství ve F1 nemohl více zasloužit a máme z toho velikou radost. Je to velmi speciální okamžik v jeho kariéře F1 a závod, na který budeme všichni vzpomínat po mnoho let.

Lewis předvedl brilantní zotavení. Jeho závodní tempo bylo působivé a předvedl několik neuvěřitelných předjíždění, aby se probojoval polem a zajistil týmu umístění 1:2.

Neočekáváme, že budeme v Abu Dhabi tak konkurenceschopní kvůli charakteristikám okruhu, ale vzhledem k překvapením, která jsme letos s W13 zažili, počkáme  a uvidíme. Stále máme šanci na P2 v šampionátu – a bodový rozdíl na Ferrari je nejmenší za celý rok. Doufáme, že si toto pozitivní tempo udržíme i do konce roku.

VELKÁ CENA ABU DHABI

 

  • Abu Dhabi debutovala v F1 v roce 2009 jako vůbec první závod za soumraku, se startem při západu slunce. K osvětlení trati je použito kolem 4700 svítidel.
  • Velká cena Abú Dhabí v roce 2021 znamenala první závod, protože bylo provedeno několik úprav uspořádání trati, které změnily délku okruhu z 5,554 km na 5,281 km. Hlavními změnami bylo odstranění staré šikany na začátku druhého sektoru a rozšíření následující vlásenky. Zatočené šikany na začátku posledního sektoru vystřídal jedna dlouhá nakloněná zatáčka.
  • Podobně jako ostatní závody za soumraku a noci v kalendáři se 1. FP a 3. FP jedou za denního světla, zatímco 2. FP, kvalifikace a závod jsou v noci nebo za soumraku. Chování pneumatik a vozu se při vyšších denních teplotách liší, takže to je vždy třeba vzít v úvahu při sestavování a tréninkových plánů jízdy.
  • Pitlane je jediná v F1, která obsahuje tunel. Piloti projíždějí pod tratí na výjezdu z boxové uličky a znovu se připojují na levé straně zatáčky 2. Je to ošemetné místo, kde lze vrátit auta zpět na závodní trať, když se vracejí do poloviny zatáčky okruhu a někdy je není vidět .
  • Tento víkend bude Lewisův 200. závod s týmem Mercedes-AMG PETRONAS F1, což z něj dělá prvního pilota, který dosáhl 200 závodů se stejným konstruktérem.
  • Týmy zůstávají v Abú Dhabí na posezónní test v úterý. Lewis a George rozdělí jízdu v jednom voze a zaměří se na testování pneumatik pro rok 2023, zatímco ve druhém voze bude Frederik Vesti, pilot F2 a junior Mercedes-AMG F1, debutovat v F1, testovat W13 a plnit naše požadavky na mladého jezdce.

 

 VIDEO: KOLIK DAT GENERUJE VŮZ F1?

Oblast dat a elektroniky prošla v posledních letech masivním vývojem. V naší nejnovější předpremiéře se Evan Short (vedoucí týmu traťových elektronických systémů), Chris Nelson (inženýr traťových řídicích systémů), Christine Steven (vedoucí vývojový inženýr elektroniky) a Daniel Boddy (traťový manažer a manažer technické podpory) dívají na tuto působivou technickou oblast F1 podrobněji.

 

Zdroj:  Mercedes-AMG Formula One Team

Formule 1 – ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 18.-20.11.2022