Vyhlídky před Velkou cenou Bahrainu 2022 – tým Scuderia AlphaTauri

Pierre Gasly a Yuki Tsunoda hodnotí předsezónní testování před Velkou cenou Bahrainu

PIERRE GASLY

„Způsob testování byl přínosný, neměli jsme žádné problémy pokud jde o spolehlivost a zvládli jsme veškeré úkoly, které jsme naplánovali. Je však ještě příliš brzy na to, abychom přesně věděli, kde jsme z hlediska výkonu, a první představu o tom získáme až v sobotu odpoledne v Bahrajnu. Nové auto vám dává úplně jiné pocity ve srovnání s tím předchozím, ale v některých ohledech se tolik neliší, pokud jde o to, co cítíte při řízení. Auto je těžší, takže trochu víc kloužete a pneumatiky jsou širší což mění viditelnost z kokpitu. Auto je také tužší, ale stále je to vůz Formule 1, se kterým musíte jet na limitu a ten pocit zůstává stejný. Vůz se změnil ve všech oblastech, pokud jde o to, na co si musíte zvyknout: na aerodynamické stránce je toho hodně k pochopení, jak funguje spodek vozu nyní a nové pneumatiky. Je to tedy velmi složité a v této fázi je stále mnoho otázek, jak zajistit, aby auto fungovalo co nejlépe. To jsou věci, na kterých budeme i nadále pracovat na prvních několika závodech sezóny, počínaje tímto víkendem. Myslím, že s novými auty je snazší pozorně sledovat další. Na bahrajnském testu jsem měl pěkný malý souboj s Lewisem v šesti kolech a bylo zajímavé sledovat, jak se auto chová a také jak se chovají pneumatiky při pronásledování jiného auta, jak moc kloužete. Celkově si myslím, že bude jednodušší bojovat a předjíždět než v minulosti, což je opravdu dobrá věc. Atmosféra v týmu je velmi dobrá, ale je potřeba udělat hodně práce, abychom těmto novým vozům porozuměli, a je toho hodně, co se musíme naučit. Naše mentalita je stále stejná, dělat to nejlepší, co umíme, ale je příliš brzy na to říci, jestli bude auto dost dobré na to, abychom měli stejně dobrou sezónu jako loni. Letos bude Yuki moci do týmu přinést o něco více, protože má více zkušeností, přispěje více z hlediska technické zpětné vazby, a tak máme silnou sestavu. Bude na nás dvou, abychom práci zvládli a získali co nejvíce bodů pro tým. Rok začínáme v Bahrajnu, kde se mi v minulosti dařilo. Jsem připraven a těším se na to. Samozřejmě musíme být otevření, pokud jde o to, co můžeme očekávat. Jedním z témat zimních testů bylo „porpoising“, které ovlivnilo všechny týmy. Z naší strany byla situace ohledně tohoto v Bahrajnu již mnohem lepší než v Barceloně, takže je to jedna věc, na které musíme ještě zapracovat, protože to rozhodně není příjemná senzace a kroutíte nad tím hlavou, ale zase mne to příliš nenepokojuje. Zdá se, že pracujeme správným směrem. Pokud jde o trať, víme, jsme mohli po třech dnech testování  očekávat, a tak máme jasnou představu o tom, na čem musíme zapracovat, abychom měli dobrý závod. Měli jsme celkem jen šest dní na trati, takže budeme muset hodně udělat, hodně se naučit, s cílem vyvinout auto co nejrychleji.“

 YUKI TSUNODA

„Těším se na sezónu a obecně se cítím mnohem připravenější než před rokem v Bahrajnu. Moje celková kondice se oproti minulému roku hodně zlepšila a teď, těsně před začátkem sezóny, se cítím úplně jinak. Minulý rok jsem na nic nečekal a neměl jsem všechny situace plně pod kontrolou. Teď už vím mnohem lépe, co musím udělat, abych se zlepšil. Mám jasný cíl a jsem uvolněnější. Jsem mentálně dobře připravený na první závod. Je pravda, že musím se sebe dát více a snížit počet chyb, které dělám ve srovnání s minulým rokem, ale necítím žádný tlak. Jsem přesvědčen, že toho dokážu dosáhnout a nemám strach, že budu chybovat. Soustředím se jen na vývoj vozu v průběhu sezóny s týmem a dávám jim dobrou zpětnou vazbu. Mám sebevědomí, že teď toho mohu dosáhnout. Tentokrát budu znát většinu okruhů, kromě Singapuru a Austrálie, a i když jsem jel v Suzuce, bylo to ve Formuli 4, takže o 45 sekund na kolo pomalejší než vůz F1! Auto je úplně jiné než vloni v mnoha ohledech, tvarem auta a velikostí pneumatik. Pokud jde o jízdu, řekl bych, že největší rozdíl mají nové pneumatiky, čehož jsem si všiml již na konci sezónního testu v Abu Dhabi. Přechod z 13 palců na 18 znamená, že vůz působí mnohem ostřeji, svižněji ve vysokorychlostních zatáčkách, ale s větším rozsahem kontroly v těchto zatáčkách. V pomalejších zatáčkách, díky vyšší hmotnosti auta, jste o něco pomalejší. Pamatuji si, jak jsem řídil vůz Formule 2 na 18palcových pneumatikách a myslím si, že tato zkušenost by teď mohla přijít vhod. Je ještě příliš brzy, abych měl jasno, zda bude snazší pronásledovat jiné auto. Během testování se párkrát stalo, že jsem pronásledoval jiné auto. Nevím, co bych k tomu mohl říci, jak moc se špinavý vzduch snížil, ale bylo jednodušší pronásledovat jiné auto vysokou rychlostí. Ale nebude to stejná situace jako v závodě, kdy můžete mít před sebou několik aut a hned po startu jste obklopeni auty takže musíme počkat a uvidíme. Měli jsme určité „porpoising,“ což bylo jedno z omezení z hlediska vývoje vozu při testech, i když to nebyl zásadní problém. Víme, co musíme udělat pro snížení efektu, a jsem velmi spokojený s tím, jak se nyní ubíráme. Myslím, že naše auto má potenciál, ale po pouhých šesti dnech testování nemůžeme říci, kde jsme. Uvidíme, co se bude dít v Bahrajnu, kde se musíme soustředit jen na sebe. Jsem v lepší kondici, vím, jak se co nejrychleji přizpůsobit trati a zůstat po celou dobu v klidu. Při svém loňském debutu v Bahrajnu jsem skončil devátý, právě jsme měli tři dobré dny na testování na trati Sakhir, takže teď se těším, že uvidím, co tam v závodě dokážeme.

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Za hledím helmy 2 | E1 – Styl jízdy: F1 vs GT

Jak se cítí pilot F1 , když řídí vůz „pracovně“  a jaké jsou jeho pocity ve voze, který řídí pro radost, pomineme-li zjevné rozdíly mezi vozem F1 a  superautem?