Velká cena Velké Británie Silverstone – výroky pilotů po sobotním závodě

Pierre Gasly (AT02-05, č. 10) Scuderia AlphaTauri

Druhý trénink – Nejlepší kolo: 1: 31,188, pos. 10., 31 kol, sprint  kvalifikace  – pos. 12

„Jsem dnes večer trochu frustrovaný, prostě to nebylo to, co jsme tam dnes chtěli. Začali jsme tento  víkend špatně v FP1 a pouze s jedním tréninkem jsme  nemohli opravdu reagovat před kvalifikací, pak jsem dnes opravdu těžce zápasil. Je to velmi zklamání, protože vím, že auto má mnohem větší potenciál, ale zatím se nám nepodařilo tento víkend zajistit, aby zde fungovalo.Podíváme se večer na všechna data a zkusíme vše, co je v našich silách, abychom se v zítřejším závodě  dostali na body. “

 YUKI TSUNODA (AT02-06, č, 22) Scuderia AlphaTauri

Druhý trénink – nejlepší kolo: 1: 31,404, POS. 16., 32 KOL SPRINT KVALIFIKACE – POS. 16.

„Jsem očividně zklamaný dnešním výkonem, nekončím na pozici, se kterou bych byl spokojený, a pak zítra začínám závod ze stejného místa. Cítím, že formát tohoto víkendu je pro nováčky docela obtížný, protože před kvalifikací máte pouze jeden volný trénink, což je těžké, ale  doufám, že si diváci tento nový plán užili. Celý víkend jsme bojovali s výkonem vozu, takže dnes večer musíme projít všechny údaje, abychom v zítřejší závodě byli moudřejší “

 

 

LEWIS HAMILTON č. 44 – Tým Mercedes-AMG Petronas Formule 1

„Udělal jsem na začátku vše, co jsem mohl, s teplotami a polohou spojky, ale stále jsem se potýkal s roztočením kol na trati, takže budeme muset udělat hloubkovou analýzu, abychom zjistili příčinu problému. Myslím, že pro F1 bylo skvělé vyzkoušet něco nového, a když ten závod nebyl pro mě po prvním kole nijak zvlášť vzrušující, určitě se z dneška můžeme hodně poučit. V této sezóně to byl boj s určitými prvky vozu, ale udělali jsme tak skvělou práci, abychom se dostali na úroveň výkonu, který jsme měli – Valtteri odvedl také skvělou práci a určitě se k sobě přibližujeme. Držet se s Red Bully na trati je opravdu obtížné a od včerejšího maxima to připadá jako trochu pokles dolů, ale důkladně vše projdeme, abychom našli pozitiva a vyrazili do boje v zítřejší závodě.“

Lewis Hamilton

VALTTERI BOTTAS č. 77 – Tým Mercedes-AMG Petronas Formule 1

Při výběru měkké sady pneumatik, jsme se domnívali, že to pro nás bude po startu určitá výhoda, ale během prvních několika zatáček se nám nedařilo získat pozice a od té doby jsem musel šetřit pneumatiky, protože měkká sada je mnohem citlivější než střední sada. Začaly puchýřkovat, ale zvládl jsem to dobře a jsem rád, že jsme vyzkoušeli něco jiného. Bylo dobré jet dnes další závod, samozřejmě ne tak smysluplný jako zítřejší. Doufám, že si to fanoušci užili, i když osobně dávám přednost kvalifikaci před sprintem. Zítra proběhne otevřený závod, je skvělé, že máme volný výběr směsí pneumatik, takže uvidíme kombinaci strategií, které by přinést zajímavá řešení.“

 

Esteban Ocon, č. 31, A521-04 – tým Alpine F1

FP2: P4, 1: 30,707, 31 kol  Sprint kvalifikace: Startoval zP13, dojel na P10

„Jsem docela spokojen s dnešní kvalifikací Sprint, protože jsme získali tři místa pro  zítřejší závod, což znamená, že  zítra odstartujeme v první desítce., takže to je pozitivní. Výzva týmu začít na měkké sadě byla dobrá a já jsem  měl rychlý start, abych získal nějaké pozice. Nový formát se mi líbil; byla to zábava, protože to víkendu přidalo trochu akce a dynamiky a také určitou nejistotu. Zítra máme opět volný výběr pneumatik a to ponechává strategický box otevřený s určitou flexibilitou . Jsme připraveni znovu závodit a doufejme, že předvedeme další zajímavý závod pro fanoušky. “

Esteban Ocon (FRA) Alpine F1 Team on the grid

Fernando Alonso, č. 14, F1 A521-06- tým Alpine

FP2: P13, 1: 31,289, 27 kol Sprint kvalifikace: Odstartoval z  P11, dojel na P7

„Dnes to pro nás bylo dobrý závod a hodně jsem si to užil.  Myslím, že jsme se rozhodli správně pro měkkou sadu pneumatik  a máme lepší pozici na startu zítřejšího závodu. Měli jsme dobrý start a v prvních zatáčkách jsem se posunul o pár míst z jedenáctého na páté. Poté jsme ztratili několik pozic za McLareny a na konci jsme se drželi na sedmém místě. Myslím, že formát byl zábavný, ale jsem si jist, že můžeme provést několik malých vylepšení. Naším cílem bude  přenést tuto dynamiku do zítřejšího závodu. “

Fernando Alonso (ESP) Alpine F1 Team.

MAX VERSTAPPEN – dojel na pozici 1. – Red Bull Racing Honda

„To byla dobrá zábava. Jsem samozřejmě rád, že jsem získal tři body a je docela fajn mít pole position také ze závodu, ale bereme to. Je tady  těžké projít, ale měli jsme dobrý start a dobrý souboj s Lewisem v prvním kole. Od té doby jsme se snažili držet si své vlastní tempo, ale bojovali jsme navzájem tvrdě až do konce. Na pneumatikách byly vidět puchýře, a s tím jsme se všichni museli poprat. Startovat závod s nižším palivem, mohli bychom opravdu tvrdě tlačit vozy rychlými zatáčkami, kolo za kolem, což znamená, že je to přirozeně tvrdé pro pneumatiky, ale všichni si musíme dávat pozor. Nyní iž se úřed zítřejším závodem nesmíme aut dotknout, a dnes jsme opět byli  s Mercedesy velmi blízko. Zdá se, že jsme velmi rychlí v zatáčkách a oni jsou rychlejší na rovinkách, takže zítra nás čeká opravdu vzrušující bitva a tým zvládl práci skvěle v novém víkendovém formátu. Také chci velmi poděkovat fanouškům. Vím, že jsou tu hlavně příznivci britských pilotů, ale  je skvělé je vidět, jak nás všichni povzbuzují a zítra chci předvést pěkný souboj s Lewisem a všemi ostatními, který by fanoušky mohl bavit.“

SERGIO PEREZ – DNF – Red Bull Racing Honda

„Je opravdu škoda, že dnes musím odstoupit ze sprintu, protože auto se chovalo celkem dobře. Byl to pro mě špatný den a musím se omluvit týmu, když jsem při souboji s Landem přišel o zadní část vozu zhatil náš den. Byl jsem ve středu zatáčky, už jsem sešlápl plyn a myslím, že jsem se zachytil trochou špinavého vzduchu a v zatáčce jsem se hned stal pasažérem. Vyhnul jsem se jakémukoli kontaktu, ale po smyku jsme měl příliš  vibrací  na pneumatikách. Tým se obával poškození, které by mohly vibrace způsobit, a nebylo už co získat, takže se rozhodli pro odstoupení ze závodu.  Zítra budu v zadní části startovního roštu a není snadné zde předjíždět, ale zdá se, že  auto má dobré tempo, takže si můžete být jisti, že budu tvrdě tlačit, abych získal co nejvíce bodů. Dnes jsem body nezískal, ale zítra je nový den a těším se, až uvidím, co dokážeme. “