
Očekávalo se, že Silverstone bude těžkou zkouškou schopností SF-23 a Velká cena Velké Británie to byla důkazem, vzhledem k tomu, že deváté místo Charlese Leclerca, s Carlosem Sainzem desátým, neodpovídalo potenciálu vozu, který byl demonstrován na trati.
Závod.
Hned od úvodních kol bylo jasné, že SF-23 má problémy s dobrým závodním tempem, Charles a Carlos, mezi nimiž byl George Russell v Mercedesu, nebyli schopni zůstat v kontaktu s Maxem Verstappenem, Landem Norrisem a Oscarem Piastrim vpředu. Tým povolal Charlese o něco dříve, než plánoval, přesně proto, aby bránil před Russellem, ale monacký pilot neměl rychlost na tvrdých pneumatikách, což znamenalo, že nebyl schopen udržet se vpředu. Carlos prodloužil svůj první stint do 26. kola a zdálo se, že obě Ferrari dojedou do cíle na pátém a sedmém místě. Další komplikací plánů byl safety car ve 33. kole po zastavení Kevina Magnussena a který umožnil těm, kteří ještě zajeli do boxů, tak učinit za poloviční čas. Leclerc také absolvoval druhý pitstop na druhou sadu nové střední sady pneumatik. V tomto okamžiku byl Carlos sedmý a Charles desátý. Leclerc byl při restartu agresivní a vytěžil maximum ze svých čerstvých pneumatik, zatímco Carlos dělal vše, co bylo v jeho silách, aby odrazil Sergia Péreze, který byl na nových měkkých pneumatikách. Ve 43. kole musel Sainz ze sebe vydat to nejlepší a v důsledku předjíždění neměl v poslední zatáčce dobrou stopu, takže ho předjeli také Alex Albon a Leclerc. V závěrečných kolech se britsko-thajskému jezdci Williamsu podařilo dostat do slipstreamu Fernanda Alonsa, a tak mohl využít DRS a udržet Charlese na uzdě. Ve vlaku DRS již nedošlo k žádným změnám, a tak Leclerc skončil devátý před svým týmovým kolegou.
Mistrovství světa pokračuje za čtrnáct dní Velkou cenou Maďarska v neděli 23. července, o týden později následuje GP Belgie před letní přestávkou.

Charles Leclerc #16
„Dnes nám chyběla rychlost a byl to těžký závod. Zajeli jsme do boxu brzy a ztratili jsme některé pozice, protože jsem se snažil získat dobrý rytmus na tvrdé sadě. Pak jsme znovu zastavili pro novou sadu středních pneumatik a při restartu jsem si vylepšil pár pozic, ale pak jsem uvízl ve vlaku DRS za Alexem (Albonem). Máme nějaké věci k přezkoumání, ale naším hlavním cílem bude pracovat na naší závodní výbavě.“
Carlos Sainz #55
„Byl to těžký závod. Nebyli jsme tak rychlí, jak jsme očekávali, a v důsledku toho jsme nebyli schopni bojovat s vozy před námi. Podařilo se mi prodloužit stint se středními pneumatikami a s tvrdými pneumatikami jsem byl rychlý. Safety Car bohužel vyjel v nejhorší možnou dobu. Při restartu jsem udělal maximum, ale bojovat na starých tvrdých pneumatikách proti jiným vozům s čerstvějšími pneumatikami je zde velmi obtížné. Cítím, že lepší výsledky nám v poslední době unikají, ale budeme dál pracovat a neúnavně tlačit na pilu, počínaje dalším závodem v Maďarsku.“
Frédéric Vasseur, šéf týmu
„Naším plánem byl závod s jedním pit stopem, pojedeme na střední a pak na tvrdé sadě. Oba jezdce jsme povolali do boxů před safety carem, což nás rozhodně dostalo do špatné situace. Nemůžeme však tuto epizodu vinit jen proto, abychom vysvětlili naše konečné pozice. Začátek problému s námi byl v pátek, kdy Charles nebyl schopen jet v FP2 a tak jsme měli jen dlouhou jízdu na softech, ze které jsme měli obavy z degradace. Proto jsme se rozhodli pro Medium-Hard, který se ukázal jako příliš konzervativní volba, protože degradace byla nižší, než se očekávalo. To je pro nás důležité ponaučení. Mohli jsme zde v Silverstonu odvést mnohem lepší práci s balíčkem, který máme nyní. Příštím závodem bude Maďarsko, na velmi odlišném druhu trati s vyššími teplotami a schopnost přizpůsobit balíček vozů různým tratím, které se objeví, bude klíčovým prvkem. Pokračujeme ve vývoji vozu a brzy budeme mít nové díly, ale mezi 2. a 10. místem jsou rozdíly tak těsné, že i ta nejmenší nehoda je velkým rozdílem.“
Teplota vzduchu je 22 stupňů a trati 28. Grand Prix Velké Británie 2023 odstartovala pod zataženou oblohou, ale za suchých podmínek.



Start
Charles si udržuje čtvrté místo, ale George Russell využívá své měkké pneumatiky a dostává se před Carlose, který je šestý.
17.kolo
Na třetinové distanci vede Max Verstappen před Landem Norrisem, Oscarem Piastrim, Charlesem Leclercem, George Russellem a Carlosem Sainzem.
19.kolo
Charles zajede do boxů, nasadí novou sadu tvrdých pneumatik a vrátí se na 12. místo.
25. kolo
Leclerc předjíždí Lance Strolla a je na 11. místě.
26. kolo.
Teď je řada na Carlosovi, aby zajel do boxů pro tvrdé pneumatiky. Vrací se na 12. místo, Charles je až devátý.
29. kolo.
Russell zajede do boxů a vyjede za Charlese, který je osmý. O 3 kola později se však anglický pilot dostal před Charlese, který se propadá zpět na deváté místo.
33. kolo.
Kevin Magnussen zastavuje na trati. Následuje virtuální safety car. Charles se vrací na novou střední sadu pneumatik. Pořadí se změnilo, Carlos je sedmý a Charles 10.
44. kolo.
Sergio Pérez přijíždí Carlose. Na tvrdých pneumatikách se španělský pilot snaží bránit a předjíždějí ho také Alex Albon a Leclerc. Duo Ferrari je deváté a desáté s Pierrem Gaslym stíhajícím Sainze.
Závěr.
Pořadí zůstává stejné. Charles je devátý, Carlos desátý .
Zdroj: Scuderia Ferrari