Velká cena Singapuru – nedělní závod – tým BWT Alpine F1

Tým BWT ALPINE F1 se vrátil na body ve Velké ceně Singapuru, když Pierre Gasly postoupil z dvanáctého místa na startovním roštu na šesté místo v cíli v napínavém nedělním závodě na okruhu v Marina Bay. Esteban Ocon odstoupil ze závodu, když ve 43. kole držel na šestém místě kvůli podezření na problém s převodovkou.

V závodě, kterému dominovala správa pneumatik a pečlivá strategie, oba piloti dobře odstartovali do závodu na 62 kol, Esteban si v úvodním kole polepšil o jedno místo na sedmé a Pierre na jedenácté místo. Odtud se Esteban zaměřil na stíhání Fernanda Alonsa a Pierre se snažil předjet dvojici Haas Kevina Magnussena a Nica Hülkenberga. Safety car ve 20. kole vedl k dvojitému pit stopu obou vozů – přezutí ze středních na tvrdé sady pneumatik – provedené s efektivitou posádky v boxech. Esteban dokázal udržet deváté místo, zatímco Pierre při zastávce v boxech přeskočil Hülkenberga.

Odtud následovala vzrušující bitva, když se hrstka vozů snažila dostihnout Red Bully Sergia Péreze a Maxe Verstappena. Esteban skvěle předjel Alonsa v 11. zatáčce a později Péreze a probojoval se až na šesté místo. Také Pierre předjel Péreze a oba piloti Alpine se drželi šestý, respektive osmý.

Esteban bohužel zastavil ve 43. kole v zatáčce 2 s podezřením na problém s převodovkou, což bude tým vyšetřovat.

Pierre se udržel na šestém místě, ale na čerstvější střední sadě pneumatik si dával pozor na rychle se blížícího Verstappena. Pět kol před koncem přenechal toto místo holandskému pilotovi, ale po úniku George Russella v posledním kole dokázal znovu získat šesté místo a udržel si pozici a získal zasloužených osm bodů.

BWT Alpine F1 Team

ZÁVOD

Esteban startoval na nové sadě středních pneumatik (zastávka L20 v boxech pro novou tvrdou sadu). Nejrychlejší kolo: 1:39.930

Pierre startoval na nové střední sadě pneumatik (zastávka L20 v boxech pro novou sadu tvrdých pneumatik).

Nejrychlejší kolo: 1:38.277

 

ESTEBAN OCON, STARTOVAL P8, DNF:

„Mrzí mne, že jsem závod zakončil tímto způsobem. Hráli jsme dobře a dnes jsme ukázali dobré tempo. Tým dělal všechny správné cally a my jsme se mohli několikrát v průběhu závodu předjíždět. Bohužel jsme měli problém s převodovkou, což ukončilo můj závod. Musíme to důkladně vyšetřit, abychom pochopili, co se stalo, a zajistili, že se to nebude opakovat. Dnes jsme si zasloužili víc, ale můžeme být hrdí na náš výkon po celý víkend. Určitě to není způsob, jakým jsem chtěl ukončit své narozeniny, ale máme šanci odrazit se zpět příští týden na mé oblíbené trati sezóny a budeme nadále spolupracovat jako tým, abychom se ujistili, že v Suzuce odjedeme se silným výsledkem.“

PIERRE GASLY, STARTOVAL Z 12. MÍSTA, SKONČIL NA 6. MÍSTĚ:

„Jsem velmi šťastný, že jsem dnes skončil šestý v tak fyzicky náročném závodě, jako je tento. Cítil jsem se sebevědomě, když jsem šel do závodu a snažil jsem se být agresivní a rozhodný a to se nám podařilo. Byly tam těžké souboje, ale vytěžili jsme z toho to nejlepší a maximalizovali náš výsledek. Návrat na body je pro tým důležitý a vůz se cítil dobře se solidním tempem. Je to škoda pro Estebana, protože to mohlo být šesté a sedmé místo pro tým, takže je důležité, abychom se podívali na to, co se stalo, a vrátili se silnější. Na mé straně doufám, že do kvalifikace vstoupíme v mnohem lepší pozici, abychom se v neděli dostali na mnohem lepší místo. Těším se příští týden do Japonska na trati, kterou rád řídím.“

BRUNO FAMIN, DOČASNÝ ŠÉF TÝMU:

„Tým odjíždí z víkendu Grand Prix Singapuru s osmým bodovým ziskem, což představuje zlepšení po posledním závodě. Startoval ze středu startovního roštu, bylo důležité, aby tým zůstal klidný a správně rozhodoval. Jsem velmi spokojen s výkonem obou pilotů. Poděkování patří Estebanovi a Pierrovi za to, jak zvládli závod v intenzivní taktické bitvě a složité strategii správy pneumatik a také týmu za velmi dobré provedení zastávky v boxech. Pierre a Esteban odvedli dobrou práci a získali místa během závodu, zejména Pierre z dvanáctého na šesté místo s dobře zvládnutou strategií jedné zastávky, včetně několika čistých a rozhodujících předjížděcích manévrů obou jezdců. Bohužel podezření na problém s Estebanovou převodovkou zabránilo oběma vozům dojet do bodovaného umístění. Jako tým to byl další víkend plný poučení, ze kterých si můžeme vzít zbytek sezóny. Na této frontě jsme pozitivní, protože příští týden poletíme přímo do Japonska s cílem pokračovat v budování dynamiky z tohoto víkendu.“

Zdroj: BWT Alpine F1 Team

 

Carlos Sainz vyhrál Grand prix Singapuru a ukončil sérii Red Bullu