Velká cena Singapore – sobotní kvalifikace – tým Scuderia Ferrari

V Marina Bay déšť ustal : teploty: vzduch 27°; dráha 29°. Vlhkost 82%. Za náročných podmínek po dešti ještě dvě hodiny před kvalifikací v Singapuru si Charles Leclerc zajistil pole position před Sergiem Pérezem, Lewisem Hamiltonem a týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Pro Scuderii Ferrari to byoa 11. pole position v sezóně, celkově 241., zatímco v Monaku to byla jeho letošní deváté, celkově 18., čímž se se zařadil vedle bývalých pilotů Ferrari Maria Andrettiho, Rene Arnouxe a Kimi Räikkönena.

Q1

Carlos Sainz vyjíždí z garáže následován Charlesem Leclercem, oba na sadách pneumatik do přechodných podmínek. Zajeli časy 1’58″131 a 1’55″054 a zajížděli další kola, přičemž Charles Leclerc klesl na 1’54″129 a Carlos Sainz 1’54″559, aby oba postoupili do Q2.

Q2

Charles a Carlos se opět rozhodli pro  sadu pneumatik do přechodných podmínek. Oba se dostanou do Q3, monacký pilot s časem s 1’52”343 a španělský pilot  s 1’53”219.

Q3

 V závěrečné části Charles a Carlos vyjíždějí na měkké směsi. Při své první jízdě jede Charles nejrychleji s 1’49″412, zatímco Carlos zajíždí 1’49″583. Ani jeden pilot se ve druhých jízdách nezlepšuje, ale pozice se nemění. Charles si tak zajišťuje 18. pole position, 241. Ferrari ve Formuli 1. Carlos je přímo ve druhé řadě a je připraven zítra zaútočit.

 

Kluzká trať

Kvalifikace byla jednou z nejnáročnějších v sezóně: ​​trať nikdy pořádně neoschla kvůli vysoké vlhkosti poté, co od FP3 pršelo. Charles a Carlos a vlastně i zbytek pole dokončili první dvě fáze na pneumatikách do přechodných podmínek, po pečlivém řízení z boxové zídky. V Q3 byli piloti konečně schopni jet na hladkých sadách, i když několik úseků bylo stále vlhkých, takže závěrečné okamžiky byly jakousi sázkou do loterie. V napínavých závěrečných etapách se Charles Leclerc ukázal jako nejšikovnější ve vedení svého vozu mezi zdmi Marina Bay a zastavil čas při své poslední jízdě v čase 1’49”412. Ostatní se přiblížili, ale ne dostatečně blízko. Sergio Perez byl o 22 tisícin pomalejší a Lewis Hamilton 54. V jeho posledním kole to vypadalo, že Carlos míří k ještě rychlejšímu času, ale malý skluz v 16. zatáčce způsobil, že se mu kolo vzdalovalo. Navzdory tomu španělský pilot pokračoval v tlačení a projel cílovou čáru v čase 1’49”583, 171 tisícin od pole času.

 

Dlouhý náročný závod

Zítra čeká Charlese a Carlose dlouhý závod, ve kterém se může stát cokoliv, takže management pneumatik, Safety Car a počasí mohou zamíchat pořadím. Další komplikací je, že tento víkend zatím mnoho pilotů nejezdilo v závodní konfiguraci. Charles je jedním z těch, kteří mají na kontě méně kilometrů, a proto se bude muset spolehnout na data získaná jeho týmovým kolegou během pátečního volného tréninku.

Charles Leclerc #16

„Vzhledem k tomu, že se podmínky na trati neustále měnily, byla to náročná, ale vzrušující kvalifikace. V Q1 a Q2 jsme byli velmi rychlí na pneumatikách Intermediate, pak jsme museli začít znovu od nuly na slickách ve Q3. Sem tam se objevila nějaká vlhká místa na asfaltu a člověk se opravdu musel přizpůsobit vývoji trati. Pocit ve voze byl celý víkend skvělý a těším se, až zde zítra budu opět závodit.“

GP SINGAPORE F1/2022 – SABATO 01/10/2022
credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Carlos Sainz #55

„Dnes to byla náročná kvalifikace, jedna z nejtěžších v sezóně kvůli podmínkám a hustotě provozu na okruhu, jako je tento. Myslím, že jsme celkově odjeli slušnou část, ale je frustrující vidět, že desetina a půl nás stála čtyři pozice, zvláště po přezkoumání mého nejrychlejšího kola, které až do uklouznutí v 16. zatáčce vypadalo velmi dobře na pole position. Podíváme se na to a prověříme, co jsme mohli udělat lépe, ale teď se musíme soustředit na zítřek. Stále odtud můžeme získat velmi dobrý výsledek a víme, jak dlouhé a bohaté mohou být tyto singapurské závody. Jsem připraven bojovat.“

Laurent Mekies, závodní ředitel

„Naše auto bylo dnes velmi rychlé, stejně jako naši piloti, což je velmi důležitý faktor na tak jedinečné trati, jako je tato, zvláště v víkendu, který byl dosud pro všechny obtížný s deštěm a extrémně proměnlivými podmínkami na trati. Pro tým a jezdce bylo společné přijímání správných rozhodnutí v kvalifikaci obzvláště složité kvůli opravdu záludným podmínkám na trati. Chtěli jsme dostat oba vozy do první řady, ale celkově je to pro tým důležitý výsledek díky jasnému myšlení mezi jezdci a těmi v boxech, což je dobré pro všechny a dodává pilotům jistotu, když mají před sebou dlouhý závod. U zítřejšího závodu je několik otazníků, protože stejně jako všechny týmy jsme neudělali mnoho práce na závodním tempu, takže budeme méně dobře připraveni než obvykle. Ve skutečnosti jsme v kvalifikaci museli trochu improvizovat, ale zvláště zde je to všechno součástí hry. Charles a Carlos odvedli velmi dobrou práci při hledání správného tempa v mnoha různých podmínkách a dnes večer budeme spolupracovat a podíváme se na všechny možné scénáře. Také si myslím, že dnes jsme neviděli to nejlepší, co naši soupeři dokážou udělat, takže pro zítřek musíme nejen perfektně předvést náš závod, ale také musíme během Velké ceny najít tempo, které nás postaví do boje o vítězství.“

Zdroj a foto: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – Airlines SINGAPORE Grand Prix 30.9.-2.10. 2022