Náročný večer ve Lvím městě
- George Russell skončil v nedělní Velké ceně Singapuru čtvrtý a Lewis Hamilton šestý.
- Lewis zaujal pozici ve druhé řadě, na měkkých pneumatikách se zařadil na 3. místě a George na středně tvrdé směsi na 4. místě.
- Vzhledem k tomu, že pozice na trati v Singapuru byla tak cenná, rozhodl se tým pro start na měkké směsi, aby se pokusil získat zisk z úvodního kola.
- To se však ukázalo jako špatné rozhodnutí, protože Lewis byl omezen na směs s červenými stěnami přehřátím v úvodním stintu a nakonec musel předčasně absolvovat pit stop.
- To umožnilo Georgovi a McLarenu Oscara Piastriho předjet, jakmile všichni přezuli na tvrdou směs.
- Piastriho rychlost mu pomohla dostat se na 3. místo, zatímco Ferrari Charlese Leclerca dokázalo využít své rychlosti a výhody pneumatik k tomu, aby nejprve předjelo Lewise a poté v závěrečných fázích stíhalo George.
- George se však dokázal monackému pilotovi ubránit a udržet si i 4. místo, zatímco Lewis dojel do cíle na 6. místě ve večeru, kdy měl tým čtvrtý nejrychlejší vůz.
GEORGE RUSSELL
„Po velmi obtížném pátku bychom pravděpodobně získali čtvrté místo v Grand Prix. Naše rychlost v kvalifikaci nás však přesvědčila, že můžeme dosáhnout více. Dnešek byl pro nás bezpochyby obtížným závodem, náročným jak z hlediska rychlosti, tak i fyzicky. McLareny byly velmi působivé a byly v jiné lize než my, zatímco Max (Verstappen) byl před námi. V závěrečných fázích jsme byli schopni udržet Ferrari Charlese (Leclerca), takže to byl večer omezení poškození. Vzhledem k rychlosti vozu to bylo to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. V nadcházejících týdnech nás čeká hodně práce, abychom pochopili, proč jsme se v posledních několika závodech trápili bojovat na čele. Od letní přestávky jsme nebyli tak konkurenceschopní a to je frustrující. Budeme tvrdě pracovat, abychom se na něj dostali a doufejme, že aktualizace, které přineseme do příštího závodu v Austinu, nám pomohou udělat krok blíže k čelu.“
LEWIS HAMILTON
„Je těžké popsat škálu emocí, které cítíte, když máme tak obtížný závod. Letošní rok je i nadále pro všechny zkouškou, ale všichni na tom tlačíme, jak jen můžeme. Ne vždy se nám věci podaří a to byl i dnes případ naší strategie. Všichni míříme do víkendu a každé rozhodnutí, které učiníme, se správnými úmysly a někdy to nevyjde. Může to být frustrující, ale jsme v tom všichni společně. V posledních několika závodech jsme ztratili formu ve prospěch vedoucích jezdců a tvrdě pracujeme na tom, abychom zjistili, proč tomu tak je. Budeme dělat to, co umíme nejlépe a to je sejít se jako tým, analyzovat a znovu se soustředit před Austinem. Vydáme se tam s energií, elánem a odhodláním. Je to další příležitost ukázat, co dokážeme, když se věci povedou a doufejme, že s vozem uděláme krok vpřed.“
TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A GENERÁLNÍ ŘEDITEL
„Byl to pro nás opravdu bolestivý večer. Čtvrté a šesté místo není dobrý výsledek po startu z třetího a čtvrtého místa. Naše strategická rozhodnutí v závodě byla určena našimi zkušenostmi z minulosti, kde je pozice na trati klíčová. Mysleli jsme si, že měkké pneumatiky poskytnou Lewisovi výhodu na startu, ale ukázalo se, že to bylo špatné rozhodnutí. S našimi problémy se zvládáním povrchů jsme se vrátili zpět. Předjíždění se ukázalo jako možné, na rozdíl od předchozích závodů, kde to bylo více procesní, a při zpětném pohledu jsme ho měli startovat na středně tvrdé. Nezakrývá to ale fakt, že jsme dnes byli příliš pomalí. V tuto chvíli se potýkáme s tratěmi, které jsou horké a náročné na trakci, jako tady a v Baku, ale to není omluva. Je pro nás těžké to přijmout, ale musíme to udělat a najít způsob, jak se zlepšit. Nyní se díváme dopředu do Austinu, kde budeme mít aktualizaci a doufáme, že nás to posune vpřed.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI
„Naše rychlost byla dnes špatná, a to přispělo k neuvěřitelně náročnému večeru. Poté, co jsme se kvalifikovali jen pár desetin za Norrisem a Verstappenem, jsme očekávali, že budeme schopni závodit o stupně vítězů. To ovlivnilo naše rozhodnutí startovat s Lewisem na měkké směsi, protože jsme se snažili získat náskok před úvodním kolem. Bohužel, s naší nedostatečnou rychlostí a problémy s kontrolou teploty zadních pneumatik se to ukázalo jako nesprávné rozhodnutí a nechal ho v těžkém závodě. Byl to do značné míry případ obranné strategie a závodu o George. Museli jsme si vybírat naše souboje a bylo jasné, že nemáme rychlost na to, abychom bojovali s McLarenem Oscara Piastriho. Byl mnohem rychlejší a s výhodou pneumatik se vždy dostal před něj. George udělal dobře, když udržel tvrdě dotírající Leclercovo Ferrari a omezil škody. Nyní máme v příštích několika týdnech příležitost analyzovat a pochopit, co se dnes stalo s naším tempem. Během víkendu jsme měli momenty, kdy jsme byli konkurenceschopní, takže víme, že ve voze je vrozená rychlost. V příštím závodě také přivezeme do vozu aktualizační balíček a doufáme, že nás to může přiblížit k boji na čele.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team
Formule 1 – Singapore Airlines Singapore GRAND PRIX 20.- 22.9.2024