Velká cena Saúdské Arábie – páteční tréninky – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po pátečních trénincích na Velkou cenu Saúdské Arábie

YUKI TSUNODA (AT04-02, CAR 22)

FP1- NEJLEPŠÍ KOLO: 1:31,110, POS. 10., 25 KOL

FP2 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:30,776, POS. 13., 30 KOL

„Okruh je bezpečnější z hlediska viditelnosti, i když vlastnosti se příliš nezměnily. Co jsme dnes viděli je, že jsme mírně pozadu za těmi, kteří soustavně bojují o P10, ale stále máme ještě jeden den na to, abychom to všechno poskládali. Během FP1 a FP2 nebyly žádné velké problémy, ale víme, že musíme ve voze najít více výkonu. I když je cílem Q3, Q2 je zítra možná více než tomu bylo v Bahrajnu minulý týden. Dnes večer zanalyzujeme všechna naše data, abychom zjistili, jak můžeme zlepšit náš výkon. Degradace pneumatik se nezdá být tak špatná, jak se očekávalo, takže můžeme tlačit naplno.“

NYCK DE VRIES (AT04-02, CAR 21)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:31,450, POS. 13., 29 KOL

FP2 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:30,921, POS. 17., 29 KOL

„Bylo to poprvé, co jsem jel na trati tady v Jeddah, je zábavné se učit rychle řídit. Je to výzva, ale rád čtu trať. Náš den byl produktivní. Střed pole je prostě super blízko, pár desetin mezi P11 a P20, takže uvidíme, co se stane zítra. Může to snadno dopadnout dobře nebo špatně, proto se postaráme o to, abychom byli na vrcholu, abychom získali maximum pro kvalifikaci zítra.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„Mezi Bahrajnem a touto událostí provedli inženýři mnoho analýz, což vedlo k některým zajímavým směrům, které je třeba vyzkoušet s nastavením této trati. Charakteristiky Saúdské Arábie jsou zcela odlišné, zejména s požadavkem na více efektivní auto a dobrý výkon ve vysoké rychlosti. V některých ohledech jsme očekávali, že to bude našemu autu vyhovovat lépe. Nyck se v 1. FP soustředil na to, aby dokončil co nejvíce kol, vzhledem k tomu, že je to jeho první jízda zde. Pro Yukiho bylo potřeba dokončit řadu aero testů, takže jsme museli obětovat nějaký čas v garáži, abychom je dokončili; ale jsou důležité, aby pomohly s vývojem. Podobně jako v Bahrajnu bylo první session dne podstatně tepleji než ve druhé, takže jsme museli vzít to, co jsme se naučili, a aplikovat to na nižší teploty v FP2. Vítr mezi jednotlivými tréninky značně poklesl, díky čemuž bylo auto konzistentnější. FP2 bylo o pochopení, jak maximalizovat krátkodobý výkon na měkké pneumatice E. Nebyli jsme schopni to získat v prvním měřeném kole, ale budeme pracovat přes noc, abychom se to pokusili zlepšit. Poté se pozornost přesunula na zrnitost na měkčí směsi, což byl obrovský problém od roku 2022. Zdá se, že jsme udělali krok, takže nyní potřebujeme vzít všechna dnes shromážděná data a zjistit optimální strategii a volbu pneumatik pro nedělní závod. Celkově jsme byli se dnem spokojeni, střed pole je velmi kompaktní, ale myslíme si, že máme vůz, který je schopen v této skupině konkurovat.“

 

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 17. – 19.3.2023