
Výroky pilotů po nedělním závodě:
Yuki Tsunoda (AT04-02, auto 22)
Závod – pos. 11
„Závod jsem ukončil v P11, je frustrující ztratit pozici, když do konce zbývají jen čtyři kola. Tým odvedl opravdu skvělou práci, všechno šlo perfektně. Tempo na střední sadě pneumatik bylo velmi silné a zlepšilo se ve srovnání s kvalifikací. Jsem spokojený s tím, čeho jsme společně s týmem dosáhli, ale zároveň jsem zklamaný, že jsme nakonec nedosáhli na body. Vrátíme se silnější s aktualizacemi v Melbourne, takže jsme již plně soustředěni v příštím závodě, kde uděláme vše pro to, abychom maximalizovali náš výkon. Budeme i nadále tvrdě pracovat, abychom byli schopni bojovat na špici středu pole a začali konzistentně sbírat body.“
NYCK DE VRIES (AT04-02, CAR 21)
Závod – pos. 14
„Dnes jsem neodvedl dost dobrou práci. Při startu a restartu jsem ztratil většinu dynamiky, takže jsem uvízl v provozu. Je těžké znovu získat tento rytmus a vyrovnat pozice, zvláště když jste chyceni v DRS vlaku. Neútočil jsem dost a snažil jsem se najít rovnováhu mezi dobrou správou pneumatik a tlačením, takže jsem je nedokázal dostat na správnou teplotu. Nakonec, když jsem byl v čistém vzduchu a pronásledoval Zhou, moje tempo bylo velmi silné a konzistentní. Obecně to byl krok nahoru oproti Bahrajnu, takže to je pozitivní. Rozhodně musíme dále tlačit.“
JODY EGGINTON (TECHNICKÝ ŘEDITEL)
„Oba pilotii dnes večer předvedli solidní závod a zajeli konzistentní časy na kolo. Strategie byla dobrá a dvojitý pit stop pod Safety Car fungoval dobře, když jsme získali pozici na trati. Dosáhli jsme toho, protože obapiloti zvládli jízdu na středních sadách pneumatik velmi dobře, což znamená že jsme mohli prodloužit první stint a neztrácet čas s našimi soupeři ze středu pole, kteří se zastavili na tvrdé směsi dříve. Tato strategie spolu s výjezdem safety caru vrhla Yukiho do boje o konečné bodové pozice. Ačkoliv Yuki bojoval o osmé místo, Alpine byly rychlejší a on je nedokázal udržet za sebou dlouho, ale většinu závěrečného stintu dokázal bojovat s Magnussenem o 10. místo, bránil se neustálému tlaku a prohrál až v posledních kolech, kdy skončil na P11. Strategie se nám neumožnila posunout Nycka na body, ale ze své výchozí pozice udělal určitý pokrok, měl několik dobrých soubojů a zajížděl solidní časy na kolo na obou směsích. Je frustrující přijít o bod, ale z výkonu týmu a pilotů si můžeme vzít určitá pozitiva. Nyní se těšíme na plánovaný aero vývoj a věříme, že zlepší náš výkon při příštích akcích.“



Zdroj: Scuderia AlphaTauri