Velká cena Sao Paula – páteční trénink a kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po tréninku a pátečních kvalifikacích

PIERRE GASLY (AT03-01, CAR 10)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:12,467, POS. 10., 32 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:14,371, (Q2) 1:11,631, POS. 12

„V Q1 jsme to riskli, jako první jsme nasadili slicky a opravdu se to vyplatilo. Věděli jsme, že to bude opravdu těsné, protože trať v Q2 oschla, a dnes nám unikla Q3 jen o čtyři desetiny, ale celkově si myslím, že to byla pozitivní  kvali a musím být spokojený s koly, která jsem zajel. Tempo tam samozřejmě bylo, takže je to trochu promarněná příležitost, že jsme nebyli schopni proniknout do Q3, zvlášť když vidíte, kdo je na pole position. Myslím, že jsme v silné pozici, abychom si v sobotu ve sprintu udělali nějaká místa a v neděli se posunuli vpřed.“

 YUKI TSUNODA (AT03-03, CAR 22)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:13,347, POS. 19., 32 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:16,264, POS. 19.

„Dnes jsem samozřejmě zklamaný, postrádal jsem přilnavost obecně přímo od FP1 a nebyli jsme schopni najít řešení, než jsme zamířili do Quali. V Q1 jsem byl schopen jet dvě kola na pneumatikách do sucha a pokusit se zajet dobré kolo, ale bohužel jsem s tímto nedostatkem přilnavosti prostě nezvládl tempo.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„Počasí dokáže v Brazílii vždy připravit překvapení a tento víkend tomu zatím není jinak. Vzhledem k tomu, že se tento víkend jedná o formát Sprint, museli jsme před kvalifikací dokončit všechny naše práce s nastavením, protože auta jdou do parc fermé a nemůžeme provést žádné další změny, takže jsme se zaměřili na přípravu kvalifikace v FP1. Vzhledem k tomu, že před kvalifikací byl jen jeden trénink, bylo to rušné a hodně jsme se soustředili na práci s nastavením. Na Pierrově voze se nám podařilo najít dobrou rovnováhu, ale Yuki měl větší problémy s celkovou přilnavostí, takže jsme na jeho voze před kvalifikací  provedli nějaké změny. Mezi dvěma tréninky přiměřeně pršelo, takže Quali začal ve vlhku. Udělali jsme rozumná rozhodnutí ohledně pneumatik, ale Yuki se stále potýkala s nedostatkem přilnavosti a v Q1 byla vyřazena. Pierre odvedl velmi dobrou práci a postoupil do Q2. Jeho tempo vypadalo slibně, ale na druhé sadě pneumatik do sucha se počítalo první kolo, protože trochu pršelo, ale jeho přední pneumatiky nebyly v optimálním teplotním okně, což znamenalo, že nebyl schopen. zajet dostatečně dobré kolo na to, abyste se dostali do Q3. Je to zklamání, protože do té doby to od něj byl silný výkon a mohli jsme využít příležitosti v tom poslední session. Vozy jsou nyní v parc fermé parkovišti, takže nemůžeme provádět žádné další změny, což znamená, že se v sobotu soustředíme na to, abychom se dozvěděli více o pneumatikách, které nám pomohou získat místa ve sprintu a v závodě. Předpověď počasí na sobotu stále hlásí možnost deště, což by mohlo fungovat v náš prospěch, a doufejme, že se zítra i v neděli budeme moci prosadit dopředu.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 28.-30.10.2022