Velká cena Sao Paula – nedělní závod – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po nedělním závodě

PIERRE GASLY (AT03-01, AUTO 10) ZÁVOD – POS. 14.*

„Dal jsem dnes všechno, co jsem mohl, a jsem spokojený se svým výkonem, jen je frustrující, že jsem nemohl bojovat o body. Měl jsem dobrý start a dokázal jsem se dostat až na P9, byli jsme docela konkurenceschopní na měkkých pneumatikách, ale pak na středních jsme měli problémy. Bojoval jsem, jak jsem mohl, ale prostě jsme neměli tempo a nebylo toho moc, co bychom dnes odpoledne mohli udělat. Máme poslední příležitost zabodovat v Abu Dhabi a doufejme, že sezónu dokončíme na osmém místě. Bude to můj poslední závod pro tým, takže to bude emotivní a doufám, že naši společnou cestu dokončíme na vysoké úrovni.“

*Po pětisekundové penalizaci aplikované po závodě

 

 YUKI TSUNODA (AT03-03, AUTO 22) ZÁVOD – POS. 17.

„Po změnách před závodem se vůz cítil o něco lépe, ale stále jsem v něm nebyl tak pohodlný a dnes jsme neměli tempo. Normálně se můžete předjet o kolo pod Safety Carem, ale dnes mi bylo řečeno, abych zůstal na své pozici, takže jsme skončili celé kolo za balíkem, bez možnosti prorazit si cestu vpřed. Byl to těžký víkend, takže musíme a prozkoumat, proč jsme se před závěrečným závodem příští týden v Abú Zabí tolik trápili.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„Pro tým to bylo těžké odpoledne. Yuki se po většinu víkendu snažil získat z vozu konkurenceschopné časy na kolo, takže jsme přijali těžké rozhodnutí změnit nastavení a startovat z boxové uličky. I když mu změny daly lepší pocit, nestačilo to na to, aby se posunul vpřed a bojoval o body. Z důvodů, které ještě potřebujeme objasnit,  nemohl předjet o kolo, takže nejenže byl o kolo níže, ale od všech dostal modré vlajky, a proto se vyplatilo, že musel na konci předjet některá auta, skončit až 17. Pierre se na začátku závodu držel, ale při tomto tempu byla naše degradace pneumatik vysoká a museli jsme přejít na strategii tří zastávek. I s dalšími pit stopy a montáží nových pneumatik jsme neměli dost tempa, abychom se dostali do top 10, i když jsme cílovou čáru překročili za 3,3 sekundy od P10. Pětisekundová penalizace za překročení rychlosti v boxech nás srazila ještě níže a završila tak jeden z nejnáročnějších závodů letošní sezóny. V každém případě  před Abú Dhabí uděláme vše, co je v našich silách jako tým, abychom ve finálovém závodě získali body.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – HEINEKEN GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 11.-13.11. 2022