Velká cena Rakouska – páteční kvalifikace – tým Scuderia Alpha Tauri

Výroky pilotů po páteční kvalifikaci

PIERRE GASLY (AT03-01, CAR 10)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:07,592, POS. 16., 33 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:06,589, (Q2) 1:06,160, POS. 11

„Jsem s dneškem docela spokojený, několik závodů jsme neměli žádné vylepšení, takže víme, že ve srovnání s jinými vozy jsme v poslední době měli o něco větší problémy. Vždy je frustrující vynechat Q3 o tak malý rozdíl, ale musím říct, že jsem byl se svým kolem spokojený, bylo to docela slušné a dnes jsem to dokázal všechno poskládat pro Quali. Zítřejší sprint začínáme těsně z top 10, takže jsme v dobré pozici, abychom se dostali dopředu a snad se v neděli posuneme na body. Musíme více pracovat, protože nemůžeme být spokojeni s celkovým výkonem, ale víme, že nás čekají nějaká vylepšení, takže pokud se dokážeme zlepšit z této současné základní linie, měli bychom být v nadcházejících závodech docela konkurenceschopní.“

YUKI TSUNODA (AT03-03, CAR 22)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:07,296, POS. 10., 33 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:06,463, (Q2) 1:06,851, POS. 14

„Jsem z dneška opravdu zklamaný. Byl jsem spokojený s vyvážením vozu a tím, jak jsme postupovali přes Quali, ale bohužel  v Q2 jsem měl studené pneumatiky, v zatáčce 1 jsem vyjel, to zničilo moje kolo, takže jsem nemohl postoupit dále. Myslím, že tempo vozu bylo docela dobré a dnes jsme měli šanci dostat se do Q3, takže je to opravdu škoda.“

 

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„Jsme v Rakousku na našem druhém sprintu v sezóně a jak je pro tento formát typické,  pátek byl  pro nás velmi nabitý den! Jakmile vyjedeme z boxů na kvalifikaci vstupujeme do Park Fermé,  takže musíme udělat veškerou naši práci na nastavení během hodinového tréninku FP1 – o typickém víkendu máme normálně všechny tři tréninky, abychom to dokončili. Takže jsme auto udržovali na trati tak dlouho, jak to jen šlo, s minimálními změnami mezi jízdami. Využili jsme jej k pochopení celkové rovnováhy vozu a ke kontrole stabilizovaných teplot během udržitelné jízdy. Silný vítr to dost ztěžoval, přičemž vyvážení bylo rozdílné od zatáčky k zatáčce. Na dráze je také mnoho nerovností, takže zablokování brzd způsobilo nekonzistenci v některých zatáčkách, zejména T3. Když jsme šli do Quali, věděli jsme, že konkurenceschopnost není pro Q3 dostatečná. Zvolili jsme tři jízdy v Q1. To fungovalo dobře a oba piloti postoupili do Q2. To znamenalo, že nám zbyla pouze jediná nová měkká sada pneumatik, takže jsme poprvé měřili čas na použitých pneumatikách, než jsme na poslední kolo namontovali novou sadu pneumatik. Přilnavost byla dobrá a Pierre poskládal své nejlepší sektory, aby dokončil na  P11, pouhých 9 ms od umístění v Q3. Yukiho přípravné kolo nevyšlo úplně podle plánu, takže měl studené pneumatiky do T1, musel své kolo přerušit a bohužel skončil trénink na P14 s časem na ojetých pneumatikách. Přesto byl výkon o něco lepší, než jsme očekávali, takže ve zítřejším sprintu uděláme vše, co je v našich silách, abychom oba vozy posunuli vpřed.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – Rolex Grosser Preis von Österreich 8.-10.7. 2022